Hop til indhold

Nytårsaften?


Gæst misiek
 Share

Recommended Posts

Tjae.. Vi får jo snart en dejlig lille Dansk svensk gårdhund (Issa) på 7år hjem, som godt kan med andre hunde.

Men.... så er problemet til nytår!.

Min far har en kammerat som har en gammel formel 1 (Zenta). Hun er en 13 år gammel vovse, og er ikke særlig glad for andre hunde.

Det skal lige siges at Zenta har været her mange gange og blevet passet, så hun er vant til vores hjem, og at der ikke er andre hunde.

Og de 2 hunde, skal jo så holde nytår sammen.

Så mit spørgsmål er... Hvad kan jeg gøre for at få hundene til at acceptere hinanden?, og undgå skænderier? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:vinken:

 

Hunde lærerbedst hinanden at kende uden at skændes ved at mødes på neutral grund. Og allebedst ved bare at gå tur sammen. Først i snor og går det godt, så senere løs. Hele tiden hvor menneskene går videre.

 

Så mit bedste råd er at arrangere nogel ture med Zenta, så snart jeres nye hund er faldet til.I skal endelig holde jeres i snor og undgå at han genere Zenta. Lad hende komme til ham hvis hun vil hilse og omvendt.

 

Først når de virker fortrolige med hinanden på gåtur kan i efter en tur tage hjem til jer og gå indenfor. Bliver der optræk til ballade, så tag dem udenfor i haven. Stille og roligt. Og lad være at skælde ud på nogen af hundene hvis de bliver sure på den anden. Afled og skab afstand i stedet.

 

Håber du kan bruge det, det har virket for mange hunde jeg har passet og ellers haft med at gøre:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:vinken:

 

Hunde lærerbedst hinanden at kende uden at skændes ved at mødes på neutral grund. Og allebedst ved bare at gå tur sammen. Først i snor og går det godt, så senere løs. Hele tiden hvor menneskene går videre.

 

Så mit bedste råd er at arrangere nogel ture med Zenta, så snart jeres nye hund er faldet til.I skal endelig holde jeres i snor og undgå at han genere Zenta. Lad hende komme til ham hvis hun vil hilse og omvendt.

 

Først når de virker fortrolige med hinanden på gåtur kan i efter en tur tage hjem til jer og gå indenfor. Bliver der optræk til ballade, så tag dem udenfor i haven. Stille og roligt. Og lad være at skælde ud på nogen af hundene hvis de bliver sure på den anden. Afled og skab afstand i stedet.

 

Håber du kan bruge det, det har virket for mange hunde jeg har passet og ellers haft med at gøre:)

Tak :). Det lyder som en god ide! :)
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...