Hop til indhold

2 ÅRIG HUN HUND SØGER SIT SIDSTE KÆRLIGE HJEM


MichelleDajani
 Share

Recommended Posts

Roskilde.

Karla er en hun hund på 2 år.

Hun er en gadehund fra Bulgarien, men hun har været i DK i 4-5 måneder.

På de 4-5 måneder har hun boet hos 4 forskellige familier, så udover det hun har haft med i bagagen fra Bulgarien, så har hun også været stresset herhjemme.

Hun er en utrolig dejlig hund når hun lige har set dig an, hun er lærenem og knytter sig (utroligt nok) meget hurtigt til hendes ejere.

Hun har brug for hendes sidste hjem, og helst så hurtigt som muligt.

Hun kan være alene hjemme, hun kan godt med andre hunde og hun er renlig.

Katte er hun ikke så glade for.

Hun skal et sted hen hvor hun kan få en masse kærlighed, men også til nogen som forstår hendes grænser. Og som har overskud til at arbejde med en bange, utryg og usikker hund, men som samtidig er den dejligste hund og som giver mange gode grin 1f642.png:-)

Hun har alle vacciner, er neutraliseret, har EU pas og chip. Hun har også fået loppekur og ormekur.

Medfølger:

- Sele

- Snor

- Mad og vandskål

- En masse legetøj

I kan ringe eller sms'e på:

51183002

Vi kører hende gerne til hendes fremtidige hjem.

I er velkommen til at stille spørgsmål!

 

14971351_10208560977045241_424915746_n.jpg

14961577_10208560977125243_1479636679_n.jpg

14971286_10208560976805235_1969892961_n.jpg

Redigeret af MichelleDajani
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-)

Mange tak.

 

Jeg repræsenterer ikke organisationen, jeg er dog bare hende der har Karla nu.

Men jeg kan stadig svarer dig på dit spørgsmål. Karla skal til sin sidste familie nu, og det er så vigtig da hun har brug for fred og ro og kærlighed.

Det har været så stressende for hende og det mærkes tydeligt! Det er så synd :-( Og vi står midt i en flytning, det gør det ikke mindre stressende for hende, så jo hurtigere hun kan komme væk, jo bedre :)

 

Krydser fingre for at der hurtigst muligt dukker nogle op som har plads og overskud i deres liv til hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan I tage fejl 4 gange? Det synes jeg vidner om, at organisationen ikke er klædt på til at omplacere gadehunde. Jeg har arbejdet med gadehunde både studeret dem i deres hjemland og ejet en plus udredt nogle stykker i DK. Det er ganske fint, at man gerne vil redde et dyr, men jeg ser for mange der går ind i dette arbejde uden at have den viden som det kræver. Det er virkelig synd for sådan en hund at ende i et fremmed land som kastebold. Bedst ville det have været for hende at blive i hjemlandet, fremfor at skifte hjem i DK igen og igen. Gaden er barsk, men det er en omplacering sandelig også. Jeg savner nogle krav til disse foreninger, der tager gadehunde til DK. Jeg er klar over, at I gør det af et godt hjerte, men det her er simpelthen ikke godt nok i mine øjne. Og I er ikke de eneste, der fejler så grumt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan I tage fejl 4 gange? Det synes jeg vidner om, at organisationen ikke er klædt på til at omplacere gadehunde. Jeg har arbejdet med gadehunde både studeret dem i deres hjemland og ejet en plus udredt nogle stykker i DK. Det er ganske fint, at man gerne vil redde et dyr, men jeg ser for mange der går ind i dette arbejde uden at have den viden som det kræver. Det er virkelig synd for sådan en hund at ende i et fremmed land som kastebold. Bedst ville det have været for hende at blive i hjemlandet, fremfor at skifte hjem i DK igen og igen. Gaden er barsk, men det er en omplacering sandelig også. Jeg savner nogle krav til disse foreninger, der tager gadehunde til DK. Jeg er klar over, at I gør det af et godt hjerte, men det her er simpelthen ikke godt nok i mine øjne. Og I er ikke de eneste, der fejler så grumt.

TS skriver netop at hun ikke repræsenterer organisationen, så det er næppe hende der har taget fejl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med dig

 

Som sagt er jeg ikke med i den forening der har fået hende til DK.

 

Og jeg er helt enig med dig i, at det er fuldstændig for dårligt, især når jeg sidder med hende og kan se hvordan hun har det :-(

Den første familie kunne ikke tåle hende, så har hun været i plejet et sted, den næste havde katte som hun ikke kunne med(selvom hun havde fået at vide, at Karla godt kunne med katte), så kom hun i pleje et andet sted og nu er hun hos os.

 

Det er så synd for hende.. Hun skal til et hjem der har overskud til hende hurtigst muligt så hun kan få ro på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut - ja det må vi håbe for hende. For 4 hjem på 4 måneder i et fremmed land er ikke godt nok - hvem der har skylden er jeg flintrende ligeglad med, men det er ikke godt nok. Sørg for at vurdere folk bedre, når du sender hende videre - du virker fornuftig, og jeg håber du kan løfte opgaven at finde denne hund et varigt hjem for andre har da virkelig fejlet - og det sker generelt for tit med gadehunde i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut - ja det må vi håbe for hende. For 4 hjem på 4 måneder i et fremmed land er ikke godt nok - hvem der har skylden er jeg flintrende ligeglad med, men det er ikke godt nok. Sørg for at vurdere folk bedre, når du sender hende videre - du virker fornuftig, og jeg håber du kan løfte opgaven at finde denne hund et varigt hjem for andre har da virkelig fejlet - og det sker generelt for tit med gadehunde i DK.

 

Fuldstændig enig..

 

Jeg har også haft min del af "immigranthunde" i udredning og det er slet, slet ikke godt nok, hvad der gøres fra diverse foreninger ift. at skaffe gode hjem. Det ER ikke nok, at man elsker hunde og gerne vil hjælpe.

 

Jeg har hørt om en førstegangshundeejer (måske var det herinde hun skrev?) som skulle afhente en gadehund her i DK og da hun stod der blev hun presset (det var hvad hun følte) til at tage to!

 

Jeg har været med i et grækerforum en rum tid, er det ikke længere, og jeg stillede nærgående spørgsmål ift. hvordan ejerne vælges idet der på det forum blev svælget utrolig meget i hvor GODE, KÆRLIGE osv. de nye ejere var fordi de tog så stort hensyn til hundenes problemer.

Det JEG læste var, at man slet ikke forsøgte at hjælpe hundene til at blive stærkere hunde, men i stedet imødegik problemerne ved at sørge for at hundene ikke blev udsat for de problematiske situationer uanset man så valgte at sove i stuen ½ år med hunden for at holde den fri af manden i huset som den "var bange for".

de fleste af medlemmerne på dette forum gik heller ikke ind for almindelig grænsesætning og opdragelse, men det var jo så synd for disse hunde.

Jeg ved naturligvis, at ikke alle som overtager en gadehund er lige sådan.

Nå, jeg blev jo upopulær...

 

Nogle af de hunde jeg har haft i adfærdsbehandling skulle aldrig have været sendt til Danmark. Deres problemer var så massive og krævende at jeg, som ellers ikke går ind for aflivning som sådan, mener at hundene havde været bedre tjent med at få fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget enige i jeres holdninger til hvordan forskellige foreninger gør tingene osv. Dette er dog ikke en tråd som er til debat om de forskellige gadehunde foreninger, men en tråd til Karla kan få sit nye (rigtige) hjem hvilket er utrolig vigtigt for hende snart at få.

 

Tjah... Tråde udvikler sig.

 

Har du været rundt om Facebook?

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut - ja det må vi håbe for hende. For 4 hjem på 4 måneder i et fremmed land er ikke godt nok - hvem der har skylden er jeg flintrende ligeglad med, men det er ikke godt nok. Sørg for at vurdere folk bedre, når du sender hende videre - du virker fornuftig, og jeg håber du kan løfte opgaven at finde denne hund et varigt hjem for andre har da virkelig fejlet - og det sker generelt for tit med gadehunde i DK.

Jøsses. Måske kunne du bare rette din vrede mod dem der fejler?

Link til indlæg
Del på andre sites

For Karla er trådstarter vel hjem nr. 5, som forsøger at finde hjem nr 6 til hende..... :shock::megaked:

hvornår er nok nok?

 

Hvis man vil hjælpe Karla, så må man beholde hende når man har lukket hende ind i sit hjem..

Alt andet er svigt..:cry:

 

Hvis du medregner gaden som hjem. TS videreformidler og har nok ikke haft andet end godt i tankerne da Karla ikke kunne trives, hvor hun var tidligere.

Nu synes jeg det her løber af sporet. TS skriver her for, at finde et godt, trygt og blivende hjem til hunden, ikke for, at blive belært om hvor synd det er for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget enige i jeres holdninger til hvordan forskellige foreninger gør tingene osv. Dette er dog ikke en tråd som er til debat om de forskellige gadehunde foreninger, men en tråd til Karla kan få sit nye (rigtige) hjem hvilket er utrolig vigtigt for hende snart at få.

 

Enig - og du virker som sagt fornuftig, og jeg håber du lykkes bedre end de andre har gjort. Når man har set sin del af disse skæbner, så tager man nogle gange bladet fra munden, men det skal naturligvis ikke være i Karlas tråd

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det så svært at respektere TS's ønske? Det sker altid i omplaceringstråde, og er simpelthen så dårlig stil:evil:

 

Nu er dette en af de meget få omplaceringstråde jeg overhovedet har haft indlæg i, så hvad der plejer at ske, skal jeg lade være usagt, men for at svare på dit spørgsmål, så havde trådstarter ikke skrevet noget om at undlade at diskutere før jeg havde skrevet mit indlæg og ifald du ikke har set det, så har jeg efterkommet hendes ønske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er dette en af de meget få omplaceringstråde jeg overhovedet har haft indlæg i, så hvad der plejer at ske, skal jeg lade være usagt, men for at svare på dit spørgsmål, så havde trådstarter ikke skrevet noget om at undlade at diskutere før jeg havde skrevet mit indlæg og ifald du ikke har set det, så har jeg efterkommet hendes ønske.

 

Hvorfor så spørge om hun ikke har været på Facebook? Fordi Facebook er idioternes samlingssted, så behøver HF jo ikke også være det. Men hop op i den anden tråd hvor både gadehunde og dårlig stil bliver diskuteret:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...