Hop til indhold

Rolig hund søges til hvalpetræning (Fyn)


Maki
 Share

Recommended Posts

Vi har en vaps på 12 uger, som desværre synes at store hunde er utrolig farlige. Også selvom de er rolige og søde. Jeg magter ikke lige en hund, der skal være bange for store hunde resten af sit liv, så vi må vist i gang med noget positiv træning med en sød og rolig hund i labradorstørrelse.

 

Findes der sådan en på Fyn? Eftersom at selv de sødeste, rolige hunde får vaps til at skrige, som var hun blevet bidt, når de vil hilse på hende, så forestiller jeg mig, at det bedste møde må være med en velopdragen hund, der kan blive liggende i dæk, så hun langsomt kan komme hen og snuse til den og på den måde finde ud af at store hunde er søde hunde. Findes der sådan en derude?

 

Hun er faktisk opvokset med en schæfer, så jeg forstår ikke hvorfor hun reagerer sådan. Måske er det faktisk alle hunde, og det kun er fordi, at vi møder store hunde, hvor vi bor, at jeg bare har konkluderet, at det kun gælder store hunde :hmm::hmm::hmm::hmm::hmm:Øh, så hunde i alle størrelser søges!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har verdens sødeste hvalpe tante, men bor desværre ved Aarhus

 

Jeg vil foreslå dig følgende

 

Når i møder søde hunde på turen, så lad være at forsøge at lade dem hilse. Spørg i stedet om i må gå bagefter dem på turen de nu skal hen

 

Helst ved hunde der så fuldstændig ignorere hende

 

Så lader du hende bare gå og finde ud af at den anden ikke er farlig og da den hele tiden går væk fra hende, så plejer det at gå stærkt.

 

Så bliver hun nysgerrig og tør mere og mere.

 

Og så find nogle hvalpe på hendes størrelse hun kan lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

I må gerne stalke Terkel og mig, vi bor også på Fyn, på Nordfyn. Terkel er en bordercolliehan på 17 måneder, og hverken velopdragen eller rolig - men virkelig jordens sødeste hund, han elsker hvalpe og er ufatteligt sød ved dem. Terkel er måske ikke den hund der bare lægger sig ned og ligger stille på kommando, men indtil videre er det da lykkedes ham at charme indtil flere forsigtige/skræmte hvalpe, fordi han åbenbart udstråler at han bare er helt vildt sød. Vi kunne måske gå en tur sammen, hvis du vil prøve at "stalke" en anden slags mellemstor hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...