Hop til indhold

vi skal have hvalpe...


Museklik
 Share

Recommended Posts

:shock::shock::shock:

 

Ikke lige planen. Og vi syntes ellers vi gjorde ALT for at passe på. Men scaning i går viste drægtighed. FUCK.

 

Har fundet en brugt fødekasse og har købt en bunke hundetæpper og vetbed.

 

Alle gode råd ønskes! HIT ME.

 

Hvad er must have? Og er der nogen, der er interesserde i små lowchenhvalpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyd det :lun: Det heldige er jo at jeres pige har en perfekt alder til at få et kuld hvalpe, og faren også, og begge er sunde og raske! Så I skal nok få nogle dejlige sunde små løver :lun:

 

Jeg er sikker på at I nok skal finde nogle gode hjem til hvalpene, som kommer til at få en perfekt hvalpetid hos jer, med masser og kæleri og hygge :lun:

 

Det eneste råd jeg har er at du i den første uges tid skal være opmærksom på at hvalpene har brug for meget varme, og de derfor ikke skal løftes og tages væk fra moren for ofte. Derfor husk at sørg for at dine børn og mand ikke nusser for meget uden for kassen lige i starten :lun:

 

Held og lykke :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså... Er I overhovedet interesserede i hvalpe?

 

Jeg bliver lidt i tvivl om I allerede har planlagt at skulle have hvalpe, men bare gerne ville have ventet lidt eller om I overhovedet ikke havde overvejet det :genert:

 

Hvis det er det sidste og I faktisk ikke rigtig har lyst, er der jo den mulighed at give tæven en abortsprøjte. Det bliver 8 lange uger, hvis I i virkeligheden helst var fri og der er måske heller ikke nogen grund til at lade tæven gennemgå både drægtighed, fødsel og de efterfølgende 8 uger, hvis man ikke rigtig føler for det. Det tærer jo lidt på tæven :-)

 

Hvis det er det første, vil jeg bare ønske jer et rigtig stort tillykke :-D Hvad I skal anskaffe jer ved jeg ikke, og jeg har heller ikke nogle gode råd, så jeg må hellere nøjes med bare at ønske tillykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver spændende med hvalpe. Har selv haft et enkelt kuld for en del år siden. Jeg kan varmt anbefale bogen Hundeopdræt - med omhu og omtanke. Den gav mig svar på rigtig mange ting i forhold til drægtighed, fødsel og hvalpetiden. Det er hele tiden så mange ting, man kan blive i tvivl om. Jeg lånte bogen på biblioteket.

http://www.hundeopdraet.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nøjes med, at ønske tillykke og smile lidt. Har selv prøvet det samme. Jeg opdagede det dog først da min tæve fødte ved siden af mig i sengen... :shock: Dyrlægen havde sagt hun var falsk gravid og givet mælkestop og antibiotika. Jeg fandt en ny dyrlæge!
Gud hvor ubehageligt. Vores lille Amy blev parret af en hanhund. Han var imellemtiden testet for PRA med et dårligt svar og derfor erklæret uegnet til avl. Vi valgte at give Amy en abort sprøjte da min mand havde set dem parrer, han havde ved en fejl haft dem ude i haven samtidig, imens jeg var i bad. Hun fik en abortsprøjte, to gange med 24 timers mellemrum. Så var den bekymring ude af verdenen! 5 uger senere er hun STOR tyk! Jeg kontakter opdrætter som sige ringen tæve er så stor efter 5 uger, det må være falsk drægtighed. Jeg tænker straks livmoderbetændelse eller andet..... Vi tager til dyrlægen, som siger at hun ingen hvalpe kan mærke, og vorterne er ikke vokset, så hun mente at vi kunne ånde lettet op, men for en sikkerheds skyld skulle hun scannes... Tre dage senere tager vi til scanning, og der kunne tydeligt ses to hvalpe! Vi var i gråd!!!! Ikke nok med at faren jo har en arvelig sygdom, så har hvalpene jo været udsat for abortsprøjten, som gør at vi ikke ved om de er sunde. Abortsprøjten blev givet igen, og hun gik i fødsel 10 timer senere, og fødte 4 døde hvalpe.... Jeg har ALDRIG tudet så meget, følt mig som en dårligere eller mere uansvarlig person. Derfor vil jeg aldrig, aldrig, aldrig anbefale sen abort til nogen, hvis de ved at hvalpene ellers er sunde og rask og moren i en god alder. (Amy var lige blevet et år gammel, alt, alt for ungt!)

 

Hun kom sig super hurtigt, savnede ikke hvalpene eller viste tegn på at have haft komplikationer efter fødslen. I dag er hun sund og rask, og får nok et kuld om et års tid (Når hun er 3 år).

 

Dyrlægen var lige så ulykkelig som os, og firmaet som laver abortsprøjten (Virbac), var yderst hjælpsomme og glade for at få adgang til Amys informationer, så de kunne finde ud af at undgå denne situation igen.

 

Nå men hele min pointe er; Sunset (Den lykkelig drægtige tæve i denne tråd) er i den perfekte alder til at få hvalpe, hun fylder 4 til Marts (Hun er Ellies søster), hun er ikke selv testet men både Ellie og Harry (Som jeg har og svigermor, der er kuldsøskende) er, med gode resultater, faren til kuldet er også sund og rask, og bedsteforældre er sunde og raske, og i det hele taget stamtavlen (Jeg har tjekket Ellies/Sunsets igennem ganske grundigt før jeg købte Ellie).

 

Det er bare en super uheldig situation at stå i, men jeg ved at både mand og børn glæder sig til de kære små hvalpe :lun: Så bare nyd det, selvom det bliver hårdt arbejde, så skal det hele nok gå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde ikke planer om hvalpe. Abortsprøjten blev vi kraftigt frarådet, da hun er for langt henne. Vi skal nok komme til at nyde det. Det er bare meget uventet og ikke lige planen.

Ja, man bliver da lidt overvældet, når man lige pludselig får sådan en nyhed :-D Men ja, det bliver da en oplevelse :-) Forhåbentligt har I en god opdrætter til at støtte jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok kun haft tre kuld hvalpe ( to tæver) og min erfaring er, at hvis tæven er en omsorgsfuld mor er der ikke så meget at være bekymret for.

De første tre uger er alt godt så længe hvalpene er rolige (mætte og i god temperatur), så er det bare at holde rent omkring dem, have dem i hænder og sørge for at tæven får alt det foder hun vil have.

 

Det er rigtig fedt at have faderen omkring hvalpene også, hvis han får lov og gider. Jeg har oplevet hanhunde som er ved at brække sig over hvalpene og andre som faktisk hjælper tæven med at holde hvalpene rene.

 

Hvornår kommer hvalpene?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...