Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, NannaSoko skrev:

Du kan bare komme her med dem 

 

i dag skal jeg ud og besøge Freddy (ja, det skal han altså hedde siger min mand) for første gang :ivrig:

Ih hvor jeg glæder mig. Forbered jer på hvalpebilleder senere på dagen 😀

Weeee - Freddy er da et sødt navn og betyder det, at man må få hvalp, jamen så er Freddy fantastisk :x
Glæder mig til hvalpespam!!

5 timer siden, NickiA skrev:

Amen altså  to uger gamle i dag. 

video-1492932735.mp4

 

Ej men, ej men, ej men :$
Det er da lige til at blive skruk af!!!

 

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Ninkamus skrev:

Det er godt nok længe siden jeg har fulgt med herinde! For @NickiA var det ikke meningen du skulle have en sheltie? 🙈

Men enorm søde hvalpe, glæder mig til du fb spammer!! 

Haha jo det var oprindeligt meningen jeg skulle have en sheltie. Men så tog jeg ud og kiggede og selvom sheltien var alt hvad jeg ville have på papir så ramte den bare slet ikke i hjertekuglen, og måtte jo nok erkende at den eneste del jeg egentlig var forelsket i, i forhold til sheltien var at den var praktisk i forhold til at jeg ville bruge den til agility. 

Før jeg tænkte sheltie havde jeg allerede tænkt cocker, og blev egentlig også ved med at sammenligne sheltien med cockeren. Men jeg troede reelt ikke at jeg kunne give den hvad den havde brug for, og så var jeg for bange for at den ville blive for voldsom for Aya. Men da jeg besluttede mig for at det ikke skulle være en sheltie valgte jeg at undersøge cockeren og i sidste ende var mavefornemmelsen bare helt rigtig her, og jeg fik kontakt til flere der både have cavalier og cocker sammen, så mine bekymringer røg heldigvis i vasken. Da jeg så mødte Gaia var jeg bare solgt. Hun havde det bløde, venlige sind jeg elsker fra cavalieren, men det ekstra gear jeg aldrig ville kunne få i en cavalier. Så det var bare helt rigtigt, og er sikker på at lille Noomi som hun kommer til at hedde kommer til at passe perfekt ind i vores hverdag. :x Der skal nok komme en masse facebook spam men venter lige lidt endnu. 

1 time siden, Miss_M skrev:

Ej men, ej men, ej men :$
Det er da lige til at blive skruk af!!!

 

 

Ja det er helt forfærdeligt, pludselig er det bare blevet små hunde. :x

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, NannaSoko skrev:

Du kan bare komme her med dem 

 

i dag skal jeg ud og besøge Freddy (ja, det skal han altså hedde siger min mand) for første gang :ivrig:

Ih hvor jeg glæder mig. Forbered jer på hvalpebilleder senere på dagen 😀

Hmmm jeg mangler stadig hvalpespam! :fornaermet: Kan du så komme i gang!

Og jeg ELSKER navnet Freddy :x

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for updaten @NickiA nu jeg slet ikke har fulgt ordentligt med! 

Det lyder som det helt rette valg, det bliver super spændende at følge dig og hvalpen!

Da jeg kiggede på lille ida for nogle uger siden og sukkede over hun ikke var noget spædbarn mere sagde Alex, så må du jo få en hundehvalp næste gang! Jeg har allerede holdt ham op på det.. såeh om et par år måske :x

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

26 minutter siden, Miss_M skrev:

Puhaa..... Lidt over en uge endnu......  :lun:

 

18159992_10154265020817471_1020329462_o.jpg

18176105_10154265020862471_1650834027_o.jpg

Åh, hvor er hun fin og rund <3

Her er jeg nu helt sikker på, at Cala er drægtig. Hun har fået en lille mave, der godt nok endnu er svær, at se på billede, men taljemålet er øget med 4 cm. Hun har haft klar udflåd nogle dage den seneste uge, delvis spisevægring (normalt er hun en labrador, når det drejer sig om mad ;-) )og hendes dievorter er vokset og har skiftet farve. Hun har termin om præcis en måned i dag :-)

Billedet er fra forleden og som altid skal mor Ghini lige blande sig, hun er en linselus ;-)

24042017 (21).JPG

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

36 minutter siden, NickiA skrev:

Hold da op en mave hun bærer rundt på :x hvornår var røngten?

Ja, den begynder at fylde en hel del og hun vejer efterhånden så meget, at jeg har opgivet at veje hende, for kan ikke længere bære hende ;)

Tager røntgen på fredag. Havde egentlig tid mandag, men da hun skal have herpes vaccine fredag, så er det fjollet at gøre det af to omgange :engel:

 

23 minutter siden, Kirsten H skrev:

Åh, hvor er hun fin og rund <3

Her er jeg nu helt sikker på, at Cala er drægtig. Hun har fået en lille mave, der godt nok endnu er svær, at se på billede, men taljemålet er øget med 4 cm. Hun har haft klar udflåd nogle dage den seneste uge, delvis spisevægring (normalt er hun en labrador, når det drejer sig om mad ;-) )og hendes dievorter er vokset og har skiftet farve. Hun har termin om præcis en måned i dag :-)

Billedet er fra forleden og som altid skal mor Ghini lige blande sig, hun er en linselus ;-)

24042017 (21).JPG

Nææææh, man kan da fint skimte babybulen :$
 

Bliver spændende - pludselig er en måned rigtig, rigtig lang tid.
Pt. synes jeg en uge og nogle dage er virkelig lang tid ;) 

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

23 minutter siden, Miss_M skrev:

Ja, den begynder at fylde en hel del og hun vejer efterhånden så meget, at jeg har opgivet at veje hende, for kan ikke længere bære hende ;)

Tager røntgen på fredag. Havde egentlig tid mandag, men da hun skal have herpes vaccine fredag, så er det fjollet at gøre det af to omgange :engel:

 

Nææææh, man kan da fint skimte babybulen :$
 

Bliver spændende - pludselig er en måned rigtig, rigtig lang tid.
Pt. synes jeg en uge og nogle dage er virkelig lang tid ;) 

Det bliver spændende hvor mange hun gemmer på og om de ligger så pænt, at de er til at tælle på røntgen:-) 

Jeg har en babyvægt, der kan veje op til 20 kilo, den brugte jeg til Ghini, whipperne kan lige stå på den, men Calas normalvægt er 2 kg højere end Ghinis, så hun kommer med stor sandsynlighed over ;-) Ghinis vægt steg fra 14,5 til 18,5 kilo og hun bar på 6 hvalpe.

Jeg synes de første 4 uger her er gået stærkt, så jeg håber den næste måned går lige så hurtigt, men jeg ved også, at jeg de andre gange har syntes, at den sidste uge var uendelig lang.

Jeg kan også fint se maven på billedet, men jeg ved en del tager fejl og blot tror hun lige har spist ;-) En god uge mere, så er underlinjen med stor sandsynlighed alt andet end kurvet ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

22 timer siden, Kirsten H skrev:

Det bliver spændende hvor mange hun gemmer på og om de ligger så pænt, at de er til at tælle på røntgen 

Jeg har en babyvægt, der kan veje op til 20 kilo, den brugte jeg til Ghini, whipperne kan lige stå på den, men Calas normalvægt er 2 kg højere end Ghinis, så hun kommer med stor sandsynlighed over  Ghinis vægt steg fra 14,5 til 18,5 kilo og hun bar på 6 hvalpe.

Jeg synes de første 4 uger her er gået stærkt, så jeg håber den næste måned går lige så hurtigt, men jeg ved også, at jeg de andre gange har syntes, at den sidste uge var uendelig lang.

Jeg kan også fint se maven på billedet, men jeg ved en del tager fejl og blot tror hun lige har spist  En god uge mere, så er underlinjen med stor sandsynlighed alt andet end kurvet

Ja, det bliver vældig spændende.
Tror ikke der er vildt mange, så mon ikke det er til at tælle :) 

Smart med babyvægt, men det kræver jo næsten at de gider stå stille - Og for Chuts vedkommende, så sker det ikke.
Lille orm!

Er seriøst dårlig til det med tålmodighed, så er vældig imponeret over din.

Det er også svært med din race, fordi så mange i forvejen synes de ser frygtelig tynde ud, så en lille bule vil næppe blive bemærket.
Men bliver spændende at følge hende. 

 

9 timer siden, CBK skrev:

 

Nåhh det ser hyggeligt ud - men der kan da ikke kun være fire stk derinde....

 

Det finder vi lige straks ud af :D
Men der kan sagtens kun være 4. Vægt og størrelse kan snyde så sindssygt meget og Chuts mor fik ret store hvalpe.
Så man ved sgu' aldrig. 

 

Men tyk det er hun - Så tyk jeg hjælper med rengøringen, for hun kan ikke nå længere. :S
Stakkels runde lille Båtter :$

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Miss_M skrev:

Ja, det bliver vældig spændende.
Tror ikke der er vildt mange, så mon ikke det er til at tælle :) 

Smart med babyvægt, men det kræver jo næsten at de gider stå stille - Og for Chuts vedkommende, så sker det ikke.
Lille orm!

Er seriøst dårlig til det med tålmodighed, så er vældig imponeret over din.

Det er også svært med din race, fordi så mange i forvejen synes de ser frygtelig tynde ud, så en lille bule vil næppe blive bemærket.
Men bliver spændende at følge hende. 

 

Det finder vi lige straks ud af :D
Men der kan sagtens kun være 4. Vægt og størrelse kan snyde så sindssygt meget og Chuts mor fik ret store hvalpe.
Så man ved sgu' aldrig. 

 

Men tyk det er hun - Så tyk jeg hjælper med rengøringen, for hun kan ikke nå længere. :S
Stakkels runde lille Båtter :$

Mine er vant til vægten, så de går frivilligt op og står pænt stille, selv krudtuglen Bianchi har lært det nu :-)

Jeg synes ikke jeg er specielt tålmodig, men denne gang er tiden bare fløjet afsted indtil nu, måske fordi jeg også har Bianchi, der trods alt kun er 9 måneder og har galoperende krudt i numsen ;-)

Ghini, Calas mor har også fået store hvalpe 370-410 gram, det synes jeg er stort for en 14 kilos tæve.

Der går som regel et stykke tid, før folk bemærker maven, men når den først når en vis størrelse, undgår det vist ingens opmærksomhed, for det er et barokt syn. Calas mor, Ghini  4 dage før fødsel sidste sommer, med 6 hvalpe i maven. Hun var ret ubesværet og kunne ikke forstå, at jeg sagde nej, når hun tog tilløb til at hoppe på spisebordet.

17072016 (20).JPG

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

13 timer siden, NannaSoko skrev:

Billede tyvstjålet fra opdrætters fb-site, men se lige engang. Det MÅ da være verdens sødeste hundehvalp :x

IMG_1624.JPG

Nuhr da

 

Jeg har besluttet mig for, at i 2018 skal det være. Jeg har også (næsten) lagt mig fast på hvilken kennel, det skal være fra.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...