Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lige en opdatering herfra.

Det går fint med hundene og Betty er faldet godt til. Hun er nem, som jeg synes alle mine spaniels har været og træningen går helt planmæssigt. 

Jeg havde lidt bøvl med at hun fik dårlig mave. Om det skyldes at hun ikke kunne klare den mængde hun fik eller det også var det tørfoder jeg brugte, ved jeg ikke med sikkerhed, men nu får hun Prof Dog og spiser og tager på og maven er fin, men hun måtte godt veje lidt mere. Størrelsesmæssigt bliver hun nok tæt på de gamle, når hun vokser til. Her er hun lige 23 uger og vejer 10 kg

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Redigeret af PBC
  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, PBC skrev:

Lige en opdatering herfra.

Det går fint med hundene og Betty er faldet godt til. Hun er nem,msom jeg synes alle mine spaniels har været og træningen går helt planmæssigt. 

Jeg havde lidt bøvl med at hun fik dårlig mave. Om det skyldes at hun ikke kunne klare den mængde hun fik eller det også var det tørfoder jeg brugte, ved jeg ikke med sikkerhed, men nu får hun Prof Dog og spiser og tager på og maven er fin,mmen hun måtte godt veje lidt mere. Størrelsesmæssigt bliver hun nok tæt på de gamle, når hun vokser til

her er hun lige 23 uger og vejer 10 kg

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hvor er hun bare kær.

Hvor gamle er de to andre ved at være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bonnie blev 12 år 20. April. Hun har det godt og pjatter og leger med Betty, men hun ser og hører dårligt og får smertestillende hver dag. Jeg motionerer hende 4x15 minutter dagligt, men det eneste egentlige træning nu er ku vandarbejde og svømmehal.

Maggie blev 3 år 4. Maj. Hun er på toppen og er blevet ført på 4 Working tests hvoraf 2 er bestået. Da hun kan give lidt lyd, vil hun ikke blive ført på markprøver. Hun er en helt eminent jagthund og er trænet til højt niveau både i førskudsarbejde og efterskudsarbejde. Hun skal med på ca 30 jagter i år og vi har allerede på de første jagter fået mange svære og fine apporteringer hjem. Men at gå pænt i line på jagt, er jeg dælme ikke sikker på hun lærer før hun bliver halvgammel😛

Betty er jo godt 5 mdr. og forrygende at arbejde med. Kontakt kommer af sig selv. Hun er født lystapportør og så er hun lynhurtig. Står de gamle hunde i vejen, springer hun bare over😍

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Redigeret af PBC
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

8 minutter siden, PBC skrev:

Bonnie blev 12 år 20. April. Hun har det godt og pjatter og leger med Betty, men hun ser og hører dårligt og får smertestillende hver dag. Jeg motionerer hende 4x15 minutter dagligt, men det eneste egentlige træning nu er ku vandarbejde og svømmehal.

Maggie blev 3 år 4. Maj. Hun er på toppen og er blevet ført på 4 Working tests hvoraf 2 er bestået. Da hun kan give lidt lyd, vil hun ikke blive ført på markprøver. Hun er en helt eminent jagthund og er trænet til højt niveau både i førskudsarbejde og efterskudsarbejde. Hun skal med på ca 30 jagter i år og vi har allerede på de første jagter fået mange svære og fine apporteringer hjem. Men at gå pænt i line på jagt, er jeg dælme ikke sikker på hun lærer før hun bliver halvgammel😛

Betty er jo godt 5 mdr. og forrygende at arbejde med. Kontakt kommer af sig selv. Hun er født lystapportør og så er hun lynhurtig. Står de gamle hunde i vejen, springer hun bare over😍

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hvor lyder de bare helt perfekte, hver og en.

Ha ha det der med at gå pænt i line tvivler jeg også på vores den lille lærer.

Når vi træner så er der ingen problemer og hun går så pænt. Men er vi så i skoven eller i jagtområder ( hun er ikke på jagt endnu) så ryger alt og hun trækker som en slædehund af ren iver.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I mandags blev det lille Noomi bæst 6 måneder. ^_^ vægten siger 9 kg. og jeg skal forhåbentlig have målt hende her i weekenden. 

Begynder så småt at mærke at der kommer en voksen hund ud af hende på et tidspunkt, begynder især træningsmæssigt at kunne arbejde lidt mere koncentreret med hende uden at hun bogstavelig talt kravler rundt på mig af bar begejstring. Men hun er generelt virkelig sjov at træne med. Hun har et fantastisk fokus og synes det er det fedeste i verden at arbejde med mig, men det øjeblik at hun ikke vil mere og jeg ikke har fået læst hende signaler godt nok, så ryger næsen i jorden og så kan jeg egentlig godt glemme alt om at få mere fornuftigt ud af hende. Ikke at hun render, men jeg bliver meget synligt nedprioriteret til fordel for alt der kan snuses til i nærområdet. 9_9

Men generelt så er den næse bare noget hun elsker at få lov at bruge. Så vi gør meget ud af at få den brugt herhjemme, og er begyndt at lave lidt nosework og sporøvelser. Hun elsker det! eller sådan da, for hun har ikke knækket koden til at den der lavendel duft er lig mad endnu. Hun synes den er ret træls. 

Hende og Aya er stadig bedste venner og meget tætte. Men hun er begyndt at få en størrelse så jeg en gang imellem lige skal begrænse hendes leg overfor Aya, for Aya har taget en kolbøtte eller to på den bekostning. 

Hun er ikke hundrede pct. renlig endnu, men vi snakker måske et enkelt uheld på ugentlig base, så tænker at det nok snart er helt på plads. Gå pænt i snor er til gengæld det store bump på vejen vi ikke er kommet over endnu, så nu er vi så småt begyndt på klikkertræning for at se om det kan afhjælpe det. For hold nu magle min arm har fået nogle ryk. Mit tapet og karme har også været en udfordring for de er åbenbart spændende. Dog synes jeg at det også virker til at gå den rigtige vej. 

Men alt i alt er hun fantastisk, og i får også lige et billede af prinsessen :D

 

22365615_10213079485994656_8448514051008853704_n.jpg

  • Like 10
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde ikke hvalpeplaner i 2017 - men jeg fik på mystisk vis en hundehvalp alligevel :hmm::D

 

Spilops Donphan Dagmar flyttede ind her på matriklen i starten af juli.  Hun er nu 5 mdr og en helt igennem fantastisk hundehvalp.  Hun er datter af Wilmas kuldsøster men med Hunting Hills Cosmo som far.  Jeg ville have en hvalp efter ham som næste hund, det var bare ikke lige planen det skulle være nu.  Men det blev det!  Hun har samme power og drive som sin mor, men med sin fars mere fornuftige og rolige hoved.  Så hun er bare helt perfekt.  Planen er at hun skal være jawthund!   Hun er monsterfed at arbejde med og har meget mere hår på brystet end Wilma nogensinde har haft.  Hun bliver ikke kaldt Dronning Dagmar for ingenting!

 

 

19959213_10155005794842054_6353587794767832705_n.jpg

20664394_10155090681572054_413305634615526691_n.jpg

21731334_10155186699562054_1515631131706351355_n.jpg

22095808_10155235162962054_4917530049446084403_o.jpg

  • Like 9
Link til indlæg
Del på andre sites

I går blev Enya 5 måneder :x

20170927_145053.thumb.jpg.39fee30b98fea1a31342b19780e5b337.jpg

20170926_163128.thumb.jpg.f1e4d335eb64108d2252c9a756c77ae5.jpg20171004_214522.thumb.jpg.8c8167af6f038c63c82654aea53ab917.jpg

20171001_172815.thumb.jpg.8b393f367aba8e8d18b8f8267cccb5c6.jpg

Hun er den fineste lille hund. Et skønt, skønt temperament. Og som håbet er hende og Vega blevet total pot og pande - og Camy elsker at lege med de to :lun: 

Hun var egentlig begyndt til nosework, men det er på standby pt - i hvert fald på hold. Først var hun igennem en omgang giardia og spolorm - så blev hun rask for dét - og nu har hun så indvoldsorm, en afart af spolorm. Så jeg ser virkelig frem til at hun forhåbentlig snart er på toppen og vi ikke skal bekymre os mere om sygdom! Heldigvis har hun på intet tidspunkt selv været klar over at hun er syg - symptomerne er kun dårlig mave. Ellers har hun fuld appetit, er frisk og vil lege, træne, gåture mv. Ingen problemer. Heldigvis! :)

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

På 11/10/2017 den 18:34 , Miss_M skrev:

Hold da op hvor er hun blevet stor @NickiA 
Synes nærmest lige du har fået hende, kan slet ikke forstå at tiden går så hurtigt.

Men hvor er hun dog blevet en yndig semi-voksen hund at se på 

Ja det er helt utroligt så hurtigt tiden går O.o men tak! er godt nok også glad for hende ^_^ og er ret lettet over at hvalpetiden så småt at ved at være overstået. For puha det var vist bare en lille smule hårdere end jeg husker, også selvom hun har været så meget nemmere end Aya :D

@Amocca og @Sitto sikke nogle dejlige tøser i begge har xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå lille Nana er her ikke mere, hun er løbet over Regnbuebroen :'(   Desværre viste det sig hurtigt, at der var noget galt, og jeg luftede det for dyrlægen da jeg skulle have hende revaccineret.

Min tanke var om hun havde en forsnævring/udposning på spiserøret da hun kun kunne spise blendet mad, og det viste sig at være rigtigt.

Det var bare så frygteligt at skulle tage afsked med sådan et nyt lille liv og alle de drømme der fulgte med da jeg hentede hende.

 

Nana pink.PNG

  • Sad 5
Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, Drentsche skrev:

Nå lille Nana er her ikke mere, hun er løbet over Regnbuebroen :'(   Desværre viste det sig hurtigt, at der var noget galt, og jeg luftede det for dyrlægen da jeg skulle have hende revaccineret.

Min tanke var om hun havde en forsnævring/udposning på spiserøret da hun kun kunne spise blendet mad, og det viste sig at være rigtigt.

Det var bare så frygteligt at skulle tage afsked med sådan et nyt lille liv og alle de drømme der fulgte med da jeg hentede hende.

 

Nana pink.PNG

Åh nej, det gør mig ondt. For pokker det er bare ikke fair.

Mange kram herfra

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Drentsche skrev:

Nå lille Nana er her ikke mere, hun er løbet over Regnbuebroen :'(   Desværre viste det sig hurtigt, at der var noget galt, og jeg luftede det for dyrlægen da jeg skulle have hende revaccineret.

Min tanke var om hun havde en forsnævring/udposning på spiserøret da hun kun kunne spise blendet mad, og det viste sig at være rigtigt.

Det var bare så frygteligt at skulle tage afsked med sådan et nyt lille liv og alle de drømme der fulgte med da jeg hentede hende.

 

Nana pink.PNG

Åh nej hvor skrækkeligt :-( det er jeg virkelig ked af det har hverken du eller Nana fortjent mange tanker her fra !

Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Drentsche skrev:

Nå lille Nana er her ikke mere, hun er løbet over Regnbuebroen :'(   Desværre viste det sig hurtigt, at der var noget galt, og jeg luftede det for dyrlægen da jeg skulle have hende revaccineret.

Min tanke var om hun havde en forsnævring/udposning på spiserøret da hun kun kunne spise blendet mad, og det viste sig at være rigtigt.

Det var bare så frygteligt at skulle tage afsked med sådan et nyt lille liv og alle de drømme der fulgte med da jeg hentede hende.

 

Nana pink.PNG

Det gør mig ondt :ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Håber et går godt med alles hvalpe. Her har Noomi nu ramt de 8 måneder og jeg tænker at hun nok snart kommer i sin første løbetid. 

Hun er simpelthen sådan en lækker hund, så god og glad. Desværre har hun udviklet et alene hjemme problem, som der ikke var der i starten, har arbejdet på det snart to måneder nu, men uden det store held. Det er dybt frustrerende og forstår ikke helt hvad der er sket da hun tidligere ikke har haft nogen alene hjemme problemer. 

Ellers går alt andet som det skal, hun er så lækker at arbejde med og vi skal til vores første hvalpe agility kursus på torsdag :D så det glæder jeg mig rigtig meget til :D

24296798_10213505319320223_7884563382060437351_n.jpg

25152335_10213553058913683_2435044680104102431_n.jpg

23897923_10213430435048163_79774784_n.jpg

25152335_10213553058913683_2435044680104102431_n.jpg

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...