Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

Her går jeg også og venter på at den udvalgte tæve kommer i løbetid - men skal jeg have hvalp før/i min sommerferie, skal det altså snart være.

 

I mellemtiden er Maggies helsøster blevet parret og det var jo også en spændnde mulighed at få en niece til Maggie. Det er noget siden jeg har set søsteren, men overvejer at tage en tur ned og se hende i denne week-end.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg må seriøst pudse brillerne :blink:

 

Det er også en skøn race :lun:

 

Ja, det er da tydeligt for enhver med bare en smule hundekendskab! Hi, hi...

 

Ja, jeg har jo kigget og besøgt mange forskellige racer og selvom de alle var skønne, så var det sådan lidt... njarh...:vedikke:

Så læste jeg om denne race, og allerede ved den første opdrætter jeg besøgte, var jeg solgt!!! Og jo flere jeg møder, jo mere forelsket bliver jeg... :lun: Og jeg var så priviligeret at være med til både parring og scanning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forhåbentlig da. Var Akita ikke gammel?

>

Akita var 12 og Lexi var 11, men de var jo ikke gamle i kroppen, og kunne stadig gå meget lange ture, og især Akita var fysisk i virkelig god form indtil de sidste 3-4 uger. Aldrig halt eller stivbenet, heller ikke efter 2-3 timer lange ture uden snor, hvor der blev løbet efter fasaner og den slags. Så oppe i årene, men aldrig "gamle" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

>

Akita var 12 og Lexi var 11, men de var jo ikke gamle i kroppen, og kunne stadig gå meget lange ture, og især Akita var fysisk i virkelig god form indtil de sidste 3-4 uger. Aldrig halt eller stivbenet, heller ikke efter 2-3 timer lange ture uden snor, hvor der blev løbet efter fasaner og den slags. Så oppe i årene, men aldrig "gamle" :blink:

 

Ja okay. Det er dejligt når de er friske. Sille kunne også næsten alt til hendes 13 år. Mysla bliver 13 on lidt og er godt nok stadig meget livlig. Men ser elendigt og hører ikke så godt. Og hofterne er selvfølgelig ikke gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er kæmpe-hvalpeskruk. Mega meget. Har endda udvalgt den kennel jeg højst sandsynligt skal købe fra und alles :lun:

 

Meeen der går forhåbentlig nogen år inden jeg skal gøre brug af det.

Næste hund skal være en tæve og sådan en skal jeg ikke have før Asta er væk. Hun bliver 9 i år. Opfører sig som en på 3, så jeg satser da stærkt på at vi får lov til at beholde hende mange år endnu, hvis vi da får lov til at slippe for at det forbandede cancer vender tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er kæmpe-hvalpeskruk. Mega meget. Har endda udvalgt den kennel jeg højst sandsynligt skal købe fra und alles :lun:

 

Meeen der går forhåbentlig nogen år inden jeg skal gøre brug af det.

Næste hund skal være en tæve og sådan en skal jeg ikke have før Asta er væk. Hun bliver 9 i år. Opfører sig som en på 3, så jeg satser da stærkt på at vi får lov til at beholde hende mange år endnu, hvis vi da får lov til at slippe for at det forbandede cancer vender tilbage.

 

 

Jeg har også udvalgt min hvalp fra en kennel allerede nu - selvom der går forhåbentlig mange år endnu - Walther bliver jo gaaaaaaaaaaaaaaaaaammel men er mega hvalpe skruk efter min søster har fået hvalp ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er kæmpe-hvalpeskruk. Mega meget. Har endda udvalgt den kennel jeg højst sandsynligt skal købe fra und alles :lun:

 

Meeen der går forhåbentlig nogen år inden jeg skal gøre brug af det.

Næste hund skal være en tæve og sådan en skal jeg ikke have før Asta er væk. Hun bliver 9 i år. Opfører sig som en på 3, så jeg satser da stærkt på at vi får lov til at beholde hende mange år endnu, hvis vi da får lov til at slippe for at det forbandede cancer vender tilbage.

 

Hvilken race skal du have?

 

:x: for at cancer er væk for altid!

Link til indlæg
Del på andre sites

En del - overvejede for et par år siden at få en. Så jeg har fulgt de forskellige kennelers hvalpeplaner :lun:

 

Hvorfor gik du væk fra det igen? (Ja, jeg spørger bare fordi jeg er nysgerrig på om jeg har fået alle overvejelserne med :confused:) Og vil du dele lidt om dine tanker om de forskellige kenneler? (Igen, bare fordi jeg er nysgerrig ;-))

Jeg er helt ny indenfor dét at skulle ha' hvalp, skulle ha' en hund med stamtavle og også det at skulle vælge opdrætter... :vedikke: De sidste maaaaange år, er det hundene der har valgt mig! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor gik du væk fra det igen? (Ja, jeg spørger bare fordi jeg er nysgerrig på om jeg har fået alle overvejelserne med :confused:) Og vil du dele lidt om dine tanker om de forskellige kenneler? (Igen, bare fordi jeg er nysgerrig ;-))

Jeg er helt ny indenfor dét at skulle ha' hvalp, skulle ha' en hund med stamtavle og også det at skulle vælge opdrætter... :vedikke: De sidste maaaaange år, er det hundene der har valgt mig! ;-)

 

2 væsentlige grunde til at jeg droppede planerne var 1) størrelsen - ham jeg har er stor, men en Landseer er større, og jeg blir jo ikke yngre som tiden går 2) jeg elsker at gå spor, og det er ikke en "sporhund" til gengæld er det en vandhund, og jeg ser ikke mig selv på stranden træne vandting flere gange om ugen - tror det med vandet var det alt overvejende :hmm:

 

Mht. Opdrættere så tror jeg på Landseergården, Borgmosegård og Raun Dogs - dem og deres hunde har jeg set på DKK udstillinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det kuld jeg havde lagt billet ind på bliver for sent. Godt at det er så stor en race i DK at man bare kan finde et andet fantastisk kuld.

 

Og er her parring foretaget, så nu må vi bare håbe der også kommer hvalpe ud af det.

 

Moderen fra 2009 har allerede leveret 3 fine kuld og er selv DKCH og en super lækker tæve, som bruges meget på jagt. billedet er nok ikke det bedste der kunne tagen, men her er hun, DKCH Lowflyer Lane

 

Mor%20Lowflyer%20Lane_zps6cdl8n3x.png

 

Og faderen, som er fra Irland - importeret for en del år siden er også af ædel byrd. Bedre stamtavle skal man lede længe efter. Helmsway Hampton

 

Far%20Helmsway%20Hampton_zpspjccp2a0.jpg

 

hvalpen bliver så helt sikker brun hvid :-) - og en super jagthund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...