Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

Der er 2 hanner og 5 tæver - og jeg skal ha' en tæve! :hjerte: Og der er da uendelig lang tid til jeg kan hente hende! :blink:

 

Det er SÅ sjovt, når morhunden har givet mad, og trænger til at komme ud lidt, går storesøsteren liiiige ind, og hun ligner grangiveligt én der lige skal tælle om de alle er der, eller om de er begyndt at flytte hjemmefra! :lol: Det er SÅ skønt at se, hvor meget ro og tryghed mor-tæven har, for det er helt ok at storesøster "hjælper lidt til" :lun:

 

:ivrig: Hvornår ved du hvilken én der blir din? Jeg har altid kigget meget på hvor lidt/meget sort der er på dem, og hvor det sidder....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dét er jo også dét man kigger på først - og selvfølgelig må det gerne være "pænt" :blink: Eftersom jeg ikke har en idé om, om jeg skal avle/udstille/vandtræne eller "bare" sofahygge med hende, så vil jeg jo gerne ha' en der opfylder racestandarderne - og vigtigst med masken og blis, men det er jo mere vigtigt om vi "passer sammen"... Jeg ved ikke helt hvornår opdrætter beslutter sig, men hun er jo sikkert godt i gang med at lære de små at kende. :lun: Og det er SÅ vildt for mig, at ha' været med i hele forløbet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og siden mit indlæg fra i går ikke kom med over i det nye - Så må jeg gerne juble igen :engel:

Så gentager lige mig selv i går, med indragelse af spørgsmålet om hvor mange der kunne ses ;) 

Chut blev lidt impulsivt scannet i går, da vi var hos hendes kiropraktor.
Det var egentligt først meningen hun skulle scannes på mandag, men da Christian havde en scanner og vi sad og nussede mave på gulvet..... 
Ja så var det jo umuligt ikke lige at tage et kig.

 

Og vi så mindst 2 i det ene horn, men vi scannede meget kort tid og gik mere op i at få nogle gode billeder, mens Chut lå og vred sig for at få nusset maven :x

Så hvor mange aner vi ikke, det må vi vente med at finde ud af, til en uges tid før hun føder. 
Men hun er helt sikkert drægtig og der kom ærlig talt en lille tåre af lykke da jeg så den første hvalp og en igen da jeg så hjerteslaget. 
Endelig, efter et års ventetid er de på vej :x

 

 

17458068_10154632040423471_5962862546801523421_n.jpg

17629723_10154632040428471_3302263568500672069_n.jpg

  • Like 9
Link til indlæg
Del på andre sites

9 minutter siden, Therese skrev:

Okay, mit indlæg forsvandt også, så tillykke igen Maria :-D Og det er vist helt normalt at blive lidt rørt. Det er dit første kuld, det er da stort :x

Tak :$
Det er ret specielt også fordi det har været planlagt så utrolig længe.
Så det er virkelig, virkelig rart der er gevinst.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

30 minutter siden, Kirsten H skrev:

Tillykke Miss M :-) Jeg forstår godt du blev rørt, det er da fantastisk, at få bekræftet, at der er liv :x

 

Her er ventetiden også begyndt Cala er blevet parret med smukke Icer og går alt planmæssigt får vi små tigerdyr, med eller uden striber i slutningen af maj :x

 

17553802_1014305865368540_2582771435112932239_n[1].jpg

17622086_1014305862035207_2160359451515701484_o[1].jpg

 

Ja for pokker - Den der ventetid indtil det er bekræftet, den er godt nok lang.

Og hold da op, kan kun blive virkelig, virkelig skønne hvalpe der kommer ud af den kombi der :x
Bliver super spændende, mon ikke der er gevinst!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Miss_M skrev:

Tak :$
Det er ret specielt også fordi det har været planlagt så utrolig længe.
Så det er virkelig, virkelig rart der er gevinst.

Ja, det kan jeg godt forstå. Bliver også spændende at følge!

59 minutter siden, Kirsten H skrev:

Tillykke Miss M :-) Jeg forstår godt du blev rørt, det er da fantastisk, at få bekræftet, at der er liv :x

 

Her er ventetiden også begyndt Cala er blevet parret med smukke Icer og går alt planmæssigt får vi små tigerdyr, med eller uden striber i slutningen af maj :x

 

17553802_1014305865368540_2582771435112932239_n[1].jpg

17622086_1014305862035207_2160359451515701484_o[1].jpg

:x:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Kirsten H skrev:

Tillykke Miss M :-) Jeg forstår godt du blev rørt, det er da fantastisk, at få bekræftet, at der er liv :x

 

Her er ventetiden også begyndt Cala er blevet parret med smukke Icer og går alt planmæssigt får vi små tigerdyr, med eller uden striber i slutningen af maj :x

 

17553802_1014305865368540_2582771435112932239_n[1].jpg

17622086_1014305862035207_2160359451515701484_o[1].jpg

Jeg er forelsket, tror jeg skal have sådan en smuksak på et tidspunkt

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Kirsten H skrev:

Tillykke Miss M :-) Jeg forstår godt du blev rørt, det er da fantastisk, at få bekræftet, at der er liv :x

 

Her er ventetiden også begyndt Cala er blevet parret med smukke Icer og går alt planmæssigt får vi små tigerdyr, med eller uden striber i slutningen af maj :x

 

17553802_1014305865368540_2582771435112932239_n[1].jpg

17622086_1014305862035207_2160359451515701484_o[1].jpg

Masser af :x::x: 'er for, at parringen var en success :-D 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der 8 dage til termin. Gaia var til scanning i fredags, hvor der blev scannet for skavanker. Alle hvalpe er fine, dog kan de ikke sige præcist et antal da de ligger godt klemt. 

Gaia er vokset fra lidt over 12 kg.til 16 kg. Så de små bobler er ikke så små længere :x glæder mig helt vildt til at de kommer ud 

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

Har fulgt passivt og misundeligt med i tråden her, men nu kan jeg melde mig på banen: Jeg skal have hvalp (tror jeg nok!). Skal ud og møde hanhunden til hvalpene i morgen og jeg har på fornemmelsen at det bliver ret afgørende for om vi vælger at gå videre eller ej.

 

Jeg har kigget lidt rundt i mange racer og har i høj grad været tiltrukket af de underlige, så nu er jeg endt med en helt crazy race: Labrador :mrgreen:

 

 

  • Like 9
Link til indlæg
Del på andre sites

På 18/2/2017 den 16:46 , Bitten Soerensen skrev:

Jeg er helt ny indenfor dét at skulle ha' hvalp, skulle ha' en hund med stamtavle og også det at skulle vælge opdrætter... De sidste maaaaange år, er det hundene der har valgt mig!

Det kender jeg godt, det er i år 20 år siden jeg sidst have en hvalp. Det er da ALT for længe!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, NannaSoko skrev:

Har fulgt passivt og misundeligt med i tråden her, men nu kan jeg melde mig på banen: Jeg skal have hvalp (tror jeg nok!). Skal ud og møde hanhunden til hvalpene i morgen og jeg har på fornemmelsen at det bliver ret afgørende for om vi vælger at gå videre eller ej.

 

Jeg har kigget lidt rundt i mange racer og har i høj grad været tiltrukket af de underlige, så nu er jeg endt med en helt crazy race: Labrador

 

 

Spændende 

Der er nu intet galt med en god labrador. 

Jeg bliver desværre nok nødt til at pensionere Liva og er så småt begyndt at kigge kuld - dog først til 2018

Link til indlæg
Del på andre sites

30 minutter siden, Dorte skrev:

Spændende 

Der er nu intet galt med en god labrador. 

Jeg bliver desværre nok nødt til at pensionere Liva og er så småt begyndt at kigge kuld - dog først til 2018

Nej, en labrador er helt perfekt! Vi fik Simba for 1 1/2 år siden og han er labradorblanding. Synes den der happy tilgang til verden og deres venlige temperament overfor andre hunde er så skønt. Derudover er det en race der gider træne, som kan lære ikke jage vores fjerkræ og geder og som man kan oven i købet tage med på jagt.

Har også kigget MEGET på border collie, og er stadig lidt i tvivl.

2018 kommer jo lige om lidt, før man aner det :)

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, NannaSoko skrev:

Har fulgt passivt og misundeligt med i tråden her, men nu kan jeg melde mig på banen: Jeg skal have hvalp (tror jeg nok!). Skal ud og møde hanhunden til hvalpene i morgen og jeg har på fornemmelsen at det bliver ret afgørende for om vi vælger at gå videre eller ej.

 

Jeg har kigget lidt rundt i mange racer og har i høj grad været tiltrukket af de underlige, så nu er jeg endt med en helt crazy race: Labrador :mrgreen:

 

 

Næææh, hvor spændende :$
Håber han falder i jeres smag!

Kender en del virkelig lækre labber - Lige netop med det dre happy, happy sind, men samtidig med rigtig meget arbejdsglæde og power.

Bliver virkelig spændende, glæder mig til at høre om kuldet!

 

13 timer siden, NickiA skrev:

Så er der 8 dage til termin. Gaia var til scanning i fredags, hvor der blev scannet for skavanker. Alle hvalpe er fine, dog kan de ikke sige præcist et antal da de ligger godt klemt. 

Gaia er vokset fra lidt over 12 kg.til 16 kg. Så de små bobler er ikke så små længere :x glæder mig helt vildt til at de kommer ud 

Weee - Skønt med et sund og rask kuld!
Bliver spændende hvor mange der gemmer sig derinde, mon ikke det er en pæn slat med den vægtøgning. ;)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

27 minutter siden, Miss_M skrev:

Næææh, hvor spændende :$
Håber han falder i jeres smag!

Kender en del virkelig lækre labber - Lige netop med det dre happy, happy sind, men samtidig med rigtig meget arbejdsglæde og power.

Bliver virkelig spændende, glæder mig til at høre om kuldet!

 

Jeg har også online-stakket dig og dit kommende kuld. Jeg kender et par skønne hunde der er i familie med Lad og hende Chut ser så lækker ud. Nu må vi se om farmand falder i vires smag eller om jeg skifter race igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, NannaSoko skrev:

Har fulgt passivt og misundeligt med i tråden her, men nu kan jeg melde mig på banen: Jeg skal have hvalp (tror jeg nok!). Skal ud og møde hanhunden til hvalpene i morgen og jeg har på fornemmelsen at det bliver ret afgørende for om vi vælger at gå videre eller ej.

 

Jeg har kigget lidt rundt i mange racer og har i høj grad været tiltrukket af de underlige, så nu er jeg endt med en helt crazy race: Labrador :mrgreen:

 

 

Så spændende! Hvem er hanhunden? Bliver jo lidt nysgerrig, når det er "min" race :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, NannaSoko skrev:

Har fulgt passivt og misundeligt med i tråden her, men nu kan jeg melde mig på banen: Jeg skal have hvalp (tror jeg nok!). Skal ud og møde hanhunden til hvalpene i morgen og jeg har på fornemmelsen at det bliver ret afgørende for om vi vælger at gå videre eller ej.

 

Jeg har kigget lidt rundt i mange racer og har i høj grad været tiltrukket af de underlige, så nu er jeg endt med en helt crazy race: Labrador :mrgreen:

 

 

Ih hvor spændende.

Må man høre hvad forældrene hedder? Det bliver da så herligt.

Altså vi har en lab på 5½ måned og for pokker hun er fantastisk og helt igennem GLAD. 

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, NannaSoko skrev:

Nej, en labrador er helt perfekt! Vi fik Simba for 1 1/2 år siden og han er labradorblanding. Synes den der happy tilgang til verden og deres venlige temperament overfor andre hunde er så skønt. Derudover er det en race der gider træne, som kan lære ikke jage vores fjerkræ og geder og som man kan oven i købet tage med på jagt.

Har også kigget MEGET på border collie, og er stadig lidt i tvivl.

2018 kommer jo lige om lidt, før man aner det :)

Jeg elsker også temperamentet. 

Spændende stamtavle på hvalpene. Der ligger nogle af de linjer, som jeg også kigger på til næste hund. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Miss_M skrev:

Weee - Skønt med et sund og rask kuld!
Bliver spændende hvor mange der gemmer sig derinde, mon ikke det er en pæn slat med den vægtøgning. ;)

Ja det er så spændende,prøver virkelig ikke at gå og tænke alt for meget på hundehvalp de her dage, men det er da bare umuligt!! :engel: :mrgreen: kan slet ikke vente! og tillykke med dine små bobler, tror mit tidligere indlæg blev slettet :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...