Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige og faldt over nogle hunde som er F1 og de er voldsomt kendte for deres hunde og netop at det er f1.

Jeg opdagede at der i hvert fald var krydset noget over som ikke hørte til der, en god gammeldags udstillingshund (eller faktisk flere). Nogle fantastiske hunde de har i linierne, men f1 er de sgutte ;)
Og samme opdrætter holder hårdnakket på at deres første lab var f1, men de kan ikke fremvise stamtavle og har i stedet smidt en fin sundheds attest ind.

Jeg trak lidt på smilebåndet og tænkte mit, for det ændrer ikke at manden er knald dygtig med hans hunde og en dygtig træner ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, pivpiv skrev:

Jeg sad lige og faldt over nogle hunde som er F1 og de er voldsomt kendte for deres hunde og netop at det er f1.

Jeg opdagede at der i hvert fald var krydset noget over som ikke hørte til der, en god gammeldags udstillingshund (eller faktisk flere). Nogle fantastiske hunde de har i linierne, men f1 er de sgutte
Og samme opdrætter holder hårdnakket på at deres første lab var f1, men de kan ikke fremvise stamtavle og har i stedet smidt en fin sundheds attest ind.

Jeg trak lidt på smilebåndet og tænkte mit, for det ændrer ikke at manden er knald dygtig med hans hunde og en dygtig træner

Er det i det kuld jeg linker til?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, NannaSoko skrev:

Jeg har også online-stakket dig og dit kommende kuld. Jeg kender et par skønne hunde der er i familie med Lad og hende Chut ser så lækker ud. Nu må vi se om farmand falder i vires smag eller om jeg skifter race igen :lun:

Haha, elsker stalkere :D
Hvem i familien kender du? Der er ikke ret mange der kender dem, så det er næsten imponerende at du har opstøvet nogen. 

Faktisk lidt det samme med Chut og familie - Der er en enkelt der har været ude og gå LP fra Pepsis tidligere kuld. Ellers er det morbrødre osv. der har lavet AG kuld i DK.

I udlandet tilgengæld.... Hold nu kæft jeg har mange henvendelser fra folk der kender TYH hundene der ligger i Chut og Lads familie. O.o

 

Ser ud til at blive et super lækkert kuld hvalpe du har kig på :x Håber farmand er faldet i din smag!! 

 

4 timer siden, NickiA skrev:

Ja det er så spændende,prøver virkelig ikke at gå og tænke alt for meget på hundehvalp de her dage, men det er da bare umuligt!!   kan slet ikke vente! og tillykke med dine små bobler, tror mit tidligere indlæg blev slettet 

Haha, selvfølgelig har du da hundehvalpe på hjernen.
Det er da håbløst at prøve at tænke på andet :D

I det mindste er det liiiiiiiige om lidt!!!! Selvom den sidste ventetid er håbløs lang!!

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Miss_M skrev:

Haha, elsker stalkere 
Hvem i familien kender du? Der er ikke ret mange der kender dem, så det er næsten imponerende at du har opstøvet nogen. 

Faktisk lidt det samme med Chut og familie - Der er en enkelt der har været ude og gå LP fra Pepsis tidligere kuld. Ellers er det morbrødre osv. der har lavet AG kuld i DK.

I udlandet tilgengæld.... Hold nu kæft jeg har mange henvendelser fra folk der kender TYH hundene der ligger i Chut og Lads familie. 

 

Ser ud til at blive et super lækkert kuld hvalpe du har kig på  Håber farmand er faldet i din smag!!

Det er tilfældigt, jeg har ikke stalket nogen i real life, kun online. Jeg kender Pepper, som har samme far som Lad :lol:

 

Far var SÅ sød og ret cool :x

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, NannaSoko skrev:

Det er tilfældigt, jeg har ikke stalket nogen i real life, kun online. Jeg kender Pepper, som har samme far som Lad :lol:

 

Far var SÅ sød og ret cool :x

Haha, hvor pudsigt.
Men lige Pepper er der trods alt en del der kender fra da Jonna havde ham - Han er så fin :x

Og weeeeeee!!!
Hvor er det godt - Så labbehvalp lige om lidt?! :$

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, pivpiv skrev:

 

1 minut siden, Miss_M skrev:

Haha, hvor pudsigt.
Men lige Pepper er der trods alt en del der kender fra da Jonna havde ham - Han er så fin 

Og weeeeeee!!!
Hvor er det godt - Så labbehvalp lige om lidt?! 

Jeg kender Pepper fra hende der har ham nu, han er en skøn hund :x

 

Altså ja, jeg tror nok at der kommer en lille labbe om et par måneder. Jeg kan ikke finde nogen gode grunde til at lade være og ikke engang min mand kommer med indvendinger :mrgreen:

 

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh.....

ok så fandt jeg den. det ser sørme fint ud. Mange gode hunde og linjer. Bliver spændende at følge, men ingen tvivl om at du får en hund som du vil blive overrasket over hvor let det er at træne.

Mange som ikke selv har prøvet at træne rene FT - F1 hunde troede slet ikke der fandtes hunde der i den grad responderer på god træning :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

19 timer siden, PBC skrev:

Ahhh.....

ok så fandt jeg den. det ser sørme fint ud. Mange gode hunde og linjer. Bliver spændende at følge, men ingen tvivl om at du får en hund som du vil blive overrasket over hvor let det er at træne.

Mange som ikke selv har prøvet at træne rene FT - F1 hunde troede slet ikke der fandtes hunde der i den grad responderer på god træning

Jeg glæder mig også helt sindsygt til at prøve at træne med sådan en hund :ivrig:

(og jeg har talt med opdrætter om at klikkertræne dem fra de er 5-6 uger, det bliver da sindsygt sjovt at prøve).

Det er som nævnt 20 år siden jeg sidst havde en hundehvalp og i de mellemliggende år har jeg haft 4 genbrugshunde. De har alle på nær min whippet haft "et eller andet" med sig i bagagen som skulle rettes op på eller indlæres inden man kunne komme i gang med den egentlige træning. 

Det bliver SÅ sjovt at prøve at få en hvalp, som ikke har nogle indbyggede fejl og mangler.

Jeg er desuden blevet en væsentlig dygtigere hundedame siden min første hvalp, så det kam kun blive fantastisk :$

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, NannaSoko skrev:

Jeg glæder mig også helt sindsygt til at prøve at træne med sådan en hund :ivrig:

(og jeg har talt med opdrætter om at klikkertræne dem fra de er 5-6 uger, det bliver da sindsygt sjovt at prøve).

Det er som nævnt 20 år siden jeg sidst havde en hundehvalp og i de mellemliggende år har jeg haft 4 genbrugshunde. De har alle på nær min whippet haft "et eller andet" med sig i bagagen som skulle rettes op på eller indlæres inden man kunne komme i gang med den egentlige træning. 

Det bliver SÅ sjovt at prøve at få en hvalp, som ikke har nogle indbyggede fejl og mangler.

Jeg er desuden blevet en væsentlig dygtigere hundedame siden min første hvalp, så det kam kun blive fantastisk 

Det lyder fuldstændig som min "historie" - Jeg vælger også at tro at jeg er blevet dygtigere med alderen/erfaringen, men jeg har også lidt på fornemmelsen at sådan en lille lækkerhed nok skal charme sig ind...

 

Nej, mit mål er at hun slet IKKE skal ha' nogen som helst opdragelse, what so ever!!! :mrsgreen:Så kan det nemlig kun blive bedre end planlagt! :sjov:

Hvalpe12i.jpg

  • Like 8
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Bitten Soerensen skrev:

Har du fået at vide hvilken der bliver din?

 

1 time siden, NannaSoko skrev:

  Ikke endnu, de er kun 5 dage, så der er endnu ikke så meget at udvælge dem ud fra. Mine er jo alle sorte, så man kan ikke engang vælge ud fra farve. Hvalpene bliver fordelt når de er 6-7 uger mener jeg det er.

Lige nu glæder jeg mig bare mega-meget til at se dem første gang om et par uger

 

Tillykke til jer begge to med kommende vaps, sikke en spændende tid i går i møde.

Gaia går ind i dag 59 i morgen, termin på søndag, så ja jeg er faktisk taknemmelig over at vi løber lidt ekstra stærkt på arbejde de her dage, så går dagene bare det stærkere :engel:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt fra opdrætter at hans først estimerede termin - 7. april vistnok var en smule fejlkalkuleret, så nu siger han en uge senere :-)

Jeg er 2. vælger til en tævehvalp (opdrætter har 1. valg) og jeg skal vælge senest når de er 6-7 uger. Opdrætter vejleder naturligvis, men jeg vælger.

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...