Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

28 minutter siden, skade skrev:

Hvor er hun lækker :x Var hun engelsk cocker (almindelig) eller ft? Hun er godt nok skøn tillykke mange gange.

Nogle vil kalde hende standart og nogle vil kalde hende ft'er. Hun er i sidste ende en working cocker spaniel, altså en standart cocker spaniel af arbejdslinjer. 

18 minutter siden, DorteDK skrev:

Ihh hvor er hun dejlig sikke smukke øjne hun har og farver :x

Tusind tak :x

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhhhh.... Endelig @NickiA - Stort tillykke med hende :$
Så skønt det hele bare er gået så fint med at få hende hjem. du har vist fået dig en helt fantastisk hvalp :x




Og puha.....
Vores uge har stået på øjenlysning, kiropraktortjek, vaccination, sundhedstjek og miljøtræningstur.
Og det er så kun tirsdag :lol:

Gudskelov tog Chuts opdrætter med i går og en hvalpekøber tog med i dag, så jeg havde ekstra hænder til at holde styr på dem.
Det er også virkelig nødvendigt nu, for der er seriøs smæk på dem.
Men alt ok og de er nu klar til afrejse om 1½ døgn :shock:
4 bliver afhentet torsdag, 2 fredag hvor køberen fra Østrig også ankommer og hun rejser så hjem igen lørdag formiddag.
Og så har vi kun Chess tilbage. :cry:

Det er bare SÅ meget på tide at de får deres egne familier og udelt opmærksomhed. De er i den grad klar til at komme ud og opleve verden på egen pote sammen med deres nye ejere og nye hundefamilier.

I morgen kommer til at gå med hygge og nusning med hver enkelt hvalp og jeg arbejder på at blive færdig med de sidste ting til hvalpepakkerne, så jeg har masser af tid i morgen.

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

På ‎26‎-‎06‎-‎2017 den 19:26 , NickiA skrev:

 

Hun har været på vægten som siger 4,7 kg.  hun er ikke særlig stor men hold nu magle nogle små træstammer hun har til ben  og de kan løbe stærkt kan de.

Er du sikker på at hun vejer 4,7 kg - hun er 8 uger ikke? Betty vejede ca 3,3 kg i den alder og 4,5 kg som 10 ugers?

Men stort tillykke med spirivippen, så ved man hvad tiden skal gå med :-) og tak for alle de fine billeder

 

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites

14 minutter siden, PBC skrev:

Er du sikker på at hun vejer 4,7 kg - hun er 8 uger ikke? Betty vejede ca 3,3 kg i den alder og 4,5 kg som 10 ugers?

Men stort tillykke med spirivippen, så ved man hvad tiden skal gå med :-) og tak for alle de fine billeder

 

Jeps det var dyrlægens vægt :D og hun var 11 uger ved vejning. ^_^ måtte lige vente et par uger med at hente hende indtil jeg gik på ferie. :D 

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi var en tur med ude til agility træning i dag for lige at kigge med... spændende hvalpe-tv at se de store hunde løbe...men det blev altså hurtigt kedeligt synes den lille dame.. :drille:

Hun er mega sej hende den lille.. hun har haft et enkelt uheld men ellers har alt foregået udenfor. Hun sover hele natten igennem og er generelt super til at finde ro. Hun virker enormt cool omkring det meste. (dog er fremmede hund og mænd lidt farlige) og jeg kan gå fra hende ned med affald og vasketøj uden problemer. :x hun er sååååå dygtig :x

19578427_10212194772597374_821438178_n.jpg

19621381_10212194770637325_1843724504_n.jpg

19621766_10212194771197339_1751552417_n (1).jpg

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er det faktisk også glædelig hvalpedag til mig :x
Hele banden er nu flyttet, har sendt Leia afsted til Østrig med hendes nye ejer i formiddags og det forlyder at hun har taget flyveturen noget så fint og har sovet nærmest hele vejen.

Det betyder at..... Nu er Chess sådan rent faktisk min hvalp, sådan helt rigtigt.
Ikke flere hvalpekøbere i hjemmet for at hente deres hvalpe og alle opdateringer er virkelig positive og skønne.

Så nu kan jeg rent faktisk bare fokusere på min hundehvalp :$

3,4 kg vejer damen og øjenlyst fri for arvelige øjensygdomme.
Intet at finde på sundhedstjek og hun er nu total klar til at indtage hjemmet som enehvalp.

DSC_0339.JPG

DSC_0352.JPG

DSC_0355.JPG

  • Like 10
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
2 timer siden, NickiA skrev:

Okay nu kommer pyldremor op i mig, skal jeg være bekymret for en enkelt kirsebærsten som Noomi har indtaget, eller skal der flere til for at skabe problemer.

Jeg ville heller ikke være bekymret, men hold øje med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er nu meget sød hende den lille :x 12½ uge og vi er så småt begyndt at lære at være alene hjemme. Synes det går rigtig fint, og hun virker enormt lærenem, og er en helt fantastisk hvalp. Hun har haft 4 uheld på den halvanden uge jeg har haft hende, hvilket jeg synes er super flot når jeg bor i lejlighed og hun derfor ikke har haft direkte adgang til have, ingen tvivl om at uheldene er fordi jeg ikke har læst hende godt nok.

Vi er så småt begyndt at arbejde med lidt kontaktøvelser og indkald. Der er ingen tvivl om at det er en jagthund jeg har fået hjem, den næse er på arbejde hele tiden, så kan godt mærke at indkald virkelig bliver noget vi skal arbejde med. Men hun er virkelig spændende, for hun opfanger de mindste ting, og tilbyder meget adfærd. 

 

19642786_10212259040484031_8977075701006430370_n.jpg

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Eeeelsker at have hundehvalp :$
Det samme gør de andre - Faktisk så meget, at vi kalder Chess for en omgangshvalp, fordi der blandt de gamle er rift om hvis tur det er til at lege med hende.
At se gamle Bamse blomstre op på den måde og lege som han ikke har gjort i mange år, er simpelthen fantastisk. Ikke engang Yoda som vi fik for 5 år siden havde han samme legeture med.
 

Vi startede jo ret hårdt op med alene hjemme, eftersom jeg startede på arbejde da hun var 8½ uge, så den første uge var hun i hundegård med Chut og der var ikke nogen som helst problemer med det.
Så tog jeg til Holland på ferie med Chut og så har hun været sammen med de andre hunde på skift, uden problemer. Kan se på webcam at de hygger sig noget så vældigt sammen i løbet af dagen, så det er skønt. Så må alene-alene tage den tid det tager. 

Har stort set ikke trænet med hende endnu, men det jeg har, viser en vanvittig klog og intens lille sag, der er en helt anden liga end f.eks Yoda. Hun har noget mere gå på mod og vilje end han nogensinde har haft.
Og så tændte hun på får i en alder af 9 uger, så vi venter og venter og venter på benene bliver lange nok og hjernen moden nok til hun kan starte træningen på får.

Generelt er hun sådan en lille intens og heftig ting i alt hun gør, men bare rigtig nem og ukompliceret, omend man glemmer at sådan en hvalp ikke aner noget som helst om de uskrevne regler - Bla. lærte jeg, at hvalpen skal lære, at man ikke må hoppe op i ens mad, når man spiser ved stuebordet :lol:

Meldingerne fra hvalpekøberne er virkelig positive og de trives alle sammen. :lun:

DSC_0191.JPG

DSC_0212.JPG

DSC_0264.JPG

DSC_0277.JPG

DSC_0300.JPG

  • Like 12
Link til indlæg
Del på andre sites

I går tog vi færgen tur/retur til Sverige og hjem igen samme dag. Med hjem havde vi nemlig ét styks møglækker dsg hvalp! :x

Planen var oprindeligt at vi skulle have hvalp til forår/sommer 2018 og var også blevet skrevet op. Opdrætteren som vi var skrevet op hos havde dog fået øje på en lækker svensk hvalp fra et opdræt der laver superlækre hunde (og som også har avlet Vegas mor) - en hvalp hun meget gerne selv vil have en hvalp efter når den tid kommer. Hun havde bare ikke tid eller ressourcer til en hvalp nu. Så hun spurgte om vi ikke kunne være interesseret i at få en hvalp NU! Og jeg har stadig 3-4 ugers ferie tilbage - så det "kom vi til" at sige ja til :engel:

Se hende lige!

20258117_10213227531224968_7604913065137

Hun er med stamtavle fra SKK, som selvfølgelig overflyttes til DKK, og hendes stamtavlenavn er Adorados Guinevere, men kaldenavnet er Nellie :lun:

I princippet er hun udstationeret hos os - med aftale om at hun skal udstilles 4 gange i officielklasse og så skal der laves ét kuld på hende som opdrætteren (i DK) skal afholde udgifter på og dermed også få indtægterne. Jeg nægter dog at sende min hund på 10 ugers hvalpeferie, så opdrætter stoler heldigvis så meget på os at hun er helt ok med at hvalpene fødes og opvokser hjemme hos os :x så jeg har en masse at lære i de kommende år, men jeg glæder mig helt vildt!

Og indtil videre har vi kun set et PRAGTEKSEMPLAR af en hvalp! Hun sov hele færgeturen hjem (3,5 time) og smeltede MANGE hjerter. Da vi stod af færgen fik hun tisset og skidt og så tog vi de sidste 2 timer hjem i bil. Vi var først hjemme kl. 02 i nat hvor hun fik hilst på de 4 andre banditter og kl. 02.30 gik vi i seng. Nellie sov i sengen sammen med både os og de andre hunde - hun sov som en sten frem til kl. 8.30 i morges hvor jeg vågnede og så tog hende i haven. 

Hun besørger så fint ude, graver huller i haven, leger med de andre, er god til at falde til ro - hun er SÅ nem og der er intet brok eller pjevseri med hende. For pokker altså en lækker hvalp! Tænk sig at være så heldig at en opdrætter stoler så meget på én at hun overlader sådan et styks lækker vaps i hænderne på os og endda lader os opdrætte hendes kommende kuld herhjemme. Jeg er SÅ taknemmelig! 

Nellie skulle gerne blive min nye træningsmakker (sammen med Vega) - de tre "gamle" herhjemme har på ingen måde et drive til seriøs træning. Skal de vælge mellem træning eller gåtur, så snupper de til enhver tid gåturen. Og træning er på ren hyggeplan og lige når det passer ind i deres dagsorden. :lol: Planen er nosework og forhåbentlig konkurrencer. Og så bliver der nok rally eller agility ved siden af også. 

OG NU TIL BILLEDSPAM!

 19989682_10213227532304995_4180927587907

20228953_10213227532665004_2212306185657

20292620_10213227533145016_4274339605564

20246271_10213228282163741_2632320346543

20245736_10213234075348567_8807323830093

20228980_10213234075548572_1802325121700

20229253_10213234076108586_2186614376704

20246207_10213234076908606_6448556507003

20228715_10213234077348617_1201709593956

 

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

13 minutter siden, NickiA skrev:

Så bliver der liv og glade dage hjemme hos jer kan jeg gætte :D men sikke en masse glæde de sikkert kommer til at få af hinanden.

 

Der er 6 måneder mellem Ayo og Liva (Liva yngst) - Camy er 8 måneder yngre end Liva og Zazu var Camys kuldsøster. Så vi har altid haft jævnaldrende hunde og det har kun været et kæmpe plus for os. De har altid haft SÅ meget glæde af hinanden og de har altid være kanon gode til at have en tænd/sluk-knap ift. leg selvom de er jævnaldrende. Så der har aldrig været for meget liv og glade dage - det har aldrig været irriterende. Tværtimod. Det var bl.a. også derfor jeg havde skrevet os op allerede næste år fordi jeg gerne ville have én som var nogenlunde jævnaldrende med Vega (de tre store er jo 5-6 år ældre end hende) - så det passer mig glimrende at det allerede var nu der var en hvalp til os så de bliver lige så tætte som de andre har været mht. alder :-)

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

9 minutter siden, Sitto skrev:

Der er 6 måneder mellem Ayo og Liva (Liva yngst) - Camy er 8 måneder yngre end Liva og Zazu var Camys kuldsøster. Så vi har altid haft jævnaldrende hunde og det har kun været et kæmpe plus for os. De har altid haft SÅ meget glæde af hinanden og de har altid være kanon gode til at have en tænd/sluk-knap ift. leg selvom de er jævnaldrende. Så der har aldrig været for meget liv og glade dage - det har aldrig været irriterende. Tværtimod. Det var bl.a. også derfor jeg havde skrevet os op allerede næste år fordi jeg gerne ville have én som var nogenlunde jævnaldrende med Vega (de tre store er jo 5-6 år ældre end hende) - så det passer mig glimrende at det allerede var nu der var en hvalp til os så de bliver lige så tætte som de andre har været mht. alder 

Dejligt at høre ^_^ 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...