Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

Uhhh så er det pludselig tæt på :lun: ved i hvor mange vapser hun har i maven

 

Ja, det er bare SÅ svært at være tålmodig - men det bliver nok ikke nemmere, når de først er født og jeg får dem at se! :hjerte:

Nej, da hun blev scannet, på da 31, havde dyrlægen lidt problemer med scanneren, men han sagde: "Der er en, der er to, der er godt nok mange..." :lun: Og den anden dyrlæge, mente ikke det var nødvendigt at blive scannet for at se OM der var hvalpe, for det var tydeligt at se at DET var der! Hi, hi... Og da hun var oppe for at få den sidste herpes-vaccine, havde han sagt: "Hun er GODT NOK stor" :shock: De andre gange har hun også fået hhv. 10 og 13 hvalpe!!! :shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Mine hvalpeplaner for i år har resulteret i 7 smukke hvalpe, født i tirsdags! 5 hanner og 2 tæver og alle er perfekte (hvis jeg selv skal sige det). Hvis jeg kunne sætte billeder ind, så spammede jeg jer :blink:

 

Stort tillykke hvor ærgerligt at vi ikke kan se dem :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Ja, jeg kan bare ikke få det der med indsæt billeder til at virke fra mac! Mega irriterende. Men jeg kan afsløre at de er VIRKELIG nuttede (hvis jeg lige selv skal sige det) :mrgreen:

Har to hanner "tilbage" og en masse interesserede, så er lige ved at finde ud af hvem der skal hvorhen. Måske en til Sydafrika og en til Østrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Ja, jeg kan bare ikke få det der med indsæt billeder til at virke fra mac! Mega irriterende. Men jeg kan afsløre at de er VIRKELIG nuttede (hvis jeg lige selv skal sige det) :mrgreen:

Har to hanner "tilbage" og en masse interesserede, så er lige ved at finde ud af hvem der skal hvorhen. Måske en til Sydafrika og en til Østrig.

.

Hvis du sender et par billeder i en messenger besked til mig, poster jeg dem gerne herinde :-D husk at de skal være "landskab", altså vandrette... dem på højkant vil forum kun vise liggende på siden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj jeg er ved at være god til det her med tålmodighed og venten :engel:

Nu 1½ uge efter første parring og nogle uger mere to-go inden scanning i starten af spril......

 

Hold da op, hvor jeg synes det er hårdt med al den ventetid :mrgreen:

 

Hjælper overhovedet heller ikke på utålmodigheden at se alle de skønne hvalpebilleder, alle steder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj jeg er ved at være god til det her med tålmodighed og venten :engel:

Nu 1½ uge efter første parring og nogle uger mere to-go inden scanning i starten af spril......

 

Hold da op, hvor jeg synes det er hårdt med al den ventetid :mrgreen:

 

Hjælper overhovedet heller ikke på utålmodigheden at se alle de skønne hvalpebilleder, alle steder :lun:

 

Krydser fingre for "gevinst" :-)

 

Jeg bliver heller aldrig god til al den ventetid. Cala er i løb og skal have taget progesterontest på mandag, så må vi se hvor langt hun er fra ægløsning. Følger hun sin mor, er der stadig et par ugers venten fra nu, men jeg tør ikke satse, sæt hun er "normal" og har ægløsning på 12-14 dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre for "gevinst" :-)

 

Jeg bliver heller aldrig god til al den ventetid. Cala er i løb og skal have taget progesterontest på mandag, så må vi se hvor langt hun er fra ægløsning. Følger hun sin mor, er der stadig et par ugers venten fra nu, men jeg tør ikke satse, sæt hun er "normal" og har ægløsning på 12-14 dagen.

..........

 

Tak :bighug:

 

Lyder som en god plan med første test mandag.

Det er jo aldrig til at sige med de damer hvornår de er klar.

Bliver spændende - Så går den lange ventetid også snart ind for dig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæven jeg skal have hvalp efter befinder sig på Lolland og jeg har jo set hende tidligere på markprøver mv. men på søndag tager jeg derned og hilser rigtigt på. Det er så 3 uger før forventet fødsel. Spændt på at se hende igen og få en god snak med ejeren. Tager Maggie og bonnie med, så kan vi nok træne et eller andet ved samme lejlighed :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

denne tråd er da den mest modbydelige i meget lang tid.

hvis ikke man bliver skruk så er man da et underligt menneske efter min mening.

måske skal jeg kigge lidt mere effektivt efter en hvalp, især nu hvor mash'en er godkendt i nku, jeg er bare meget i tvivl da jeg ikke er specielt interesseret i hyrdehunde, det sagde jeg forøvrigt også om terriere indtil jeg fik en i fødselsdags gave og fandt ud af at de faktisk er fantastiske

Link til indlæg
Del på andre sites

..........

 

Tak :bighug:

 

Lyder som en god plan med første test mandag.

Det er jo aldrig til at sige med de damer hvornår de er klar.

Bliver spændende - Så går den lange ventetid også snart ind for dig :klap:

 

Nej, det er nemlig ikke til at vide.

 

Ja, den pokkers ventetid og jeg er endda så heldig, at det nok kan ses allerede, når damen er 4 uger henne, på det tidspunkt plejer en lille topmave at kunne anes på whipperne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

denne tråd er da den mest modbydelige i meget lang tid.

hvis ikke man bliver skruk så er man da et underligt menneske efter min mening.

måske skal jeg kigge lidt mere effektivt efter en hvalp, især nu hvor mash'en er godkendt i nku, jeg er bare meget i tvivl da jeg ikke er specielt interesseret i hyrdehunde, det sagde jeg forøvrigt også om terriere indtil jeg fik en i fødselsdags gave og fandt ud af at de faktisk er fantastiske

 

så må jeg jo undskylde for at have startet tråden. Jeg tror ikke alle hvalpe er reserveret endnu i det kuld jeg skal have fra, men jeg ved selvfølgelig heller ikke hvor mange der kommer:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok også jeg er ved at være lidt utålmodig over al den venten. Gaia skal scannes igen d. 31 Bliver lidt spændende om der er samme antal hvalpe som sidst, håber jeg virkelig, for der skal stadig komme to tøser før der er en til mig. (antallet holder jeg lige tæt med indtil videre, da opdrætter holder en lille konkurrence om det, og ved nogen herinde er facebook venner med hende) Men 15 dage til scanning og 24 dage til termin. Begynder da så småt at ligne noget :engel:

 

Men så kan i da indtil se denne fine lille film fra crufts 2017

9:47 er Gaias moster der løber og vinder finalen. Flere fra Gaias familie deltog til crufts så det var rigtig spændende at følge med i :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste hund er kommet til verden :lun::lun::lun:

Der var 9 hvalpe i alt, desværre gik fødslen ikke helt som håbet, to var døde, og de sidste 3 måtte tages ved kejsersnit... Men både mor og de 7 hvalpe har det godt nu! :hjerte: Uanset hvor mange gange jeg ser videoen opdrætter har lagt op, så stortuder jeg - specielt når jeg sætter lyd på! :cry: De er såååå fine...

 

...nu starter den næste ventetid så... Meeen man kunne måske bare flytte ind hos opdrætter de næste 9 uger???:pift::pift:

 

Hvalpe1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er nemlig ikke til at vide.

 

Ja, den pokkers ventetid og jeg er endda så heldig, at det nok kan ses allerede, når damen er 4 uger henne, på det tidspunkt plejer en lille topmave at kunne anes på whipperne :-)

 

Men trods alt lige om lidt-agtigt.

 

Snyd det kan ses så tidligt.

Her tvivler jeg på jeg kan se noget før tidligst uge 5, især fordi jeg ikke tror hun får et specielt stort kuld - Tævelinjen har max fået 7 hvalpe.

 

Lure lidt på om jeg skal scanne på dag 25 som er en fredag, eller om jeg har tålmodighed til at vente til den mere sikre dag 28 som er mandag :engel:

 

Jeg synes godt nok også jeg er ved at være lidt utålmodig over al den venten. Gaia skal scannes igen d. 31 Bliver lidt spændende om der er samme antal hvalpe som sidst, håber jeg virkelig, for der skal stadig komme to tøser før der er en til mig. (antallet holder jeg lige tæt med indtil videre, da opdrætter holder en lille konkurrence om det, og ved nogen herinde er facebook venner med hende) Men 15 dage til scanning og 24 dage til termin. Begynder da så småt at ligne noget :engel:

 

Men så kan i da indtil se denne fine lille film fra crufts 2017

9:47 er Gaias moster der løber og vinder finalen. Flere fra Gaias familie deltog til crufts så det var rigtig spændende at følge med i :-D

 

Uhh.... Fiiiin moster :lun:

 

Krydser fingre for at scanningen viser mange, mange hvalpe og at tiden går hurtigt!

Sikker på der nok skal være en til dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste hund er kommet til verden :lun::lun::lun:

Der var 9 hvalpe i alt, desværre gik fødslen ikke helt som håbet, to var døde, og de sidste 3 måtte tages ved kejsersnit... Men både mor og de 7 hvalpe har det godt nu! :hjerte: Uanset hvor mange gange jeg ser videoen opdrætter har lagt op, så stortuder jeg - specielt når jeg sætter lyd på! :cry: De er såååå fine...

 

...nu starter den næste ventetid så... Meeen man kunne måske bare flytte ind hos opdrætter de næste 9 uger???:pift::pift:

 

[ATTACH=CONFIG]135643[/ATTACH]

 

Kæmpe stort tillykke med de små bamser <3 <3 hvad er kønsfordelingen? :) var det en han eller tæve i skulle have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæmpe stort tillykke med de små bamser <3 <3 hvad er kønsfordelingen? :) var det en han eller tæve i skulle have?

 

Der er 2 hanner og 5 tæver - og jeg skal ha' en tæve! :hjerte: Og der er da uendelig lang tid til jeg kan hente hende! :blink:

 

Det er SÅ sjovt, når morhunden har givet mad, og trænger til at komme ud lidt, går storesøsteren liiiige ind, og hun ligner grangiveligt én der lige skal tælle om de alle er der, eller om de er begyndt at flytte hjemmefra! :lol: Det er SÅ skønt at se, hvor meget ro og tryghed mor-tæven har, for det er helt ok at storesøster "hjælper lidt til" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...