Hop til indhold

Payas hvalpetråd


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Lille lort elsker altså det der træning.

Hun er ulydig og en bølle uden lige, men hun er charmerende og sindsygt lækker og skarp i hovedet, så hun er jo perfekt ;)

 

Det meste mestrer hun efter kort træning, meeeeen det der med at jeg ikke vil have hende i sengen, det vil ikke rigtigt sidde fast.

Hun hopper dog ikke længere op og sover om natten, men vender jeg ryggen til i løbet af dagen, så sniger hun sig op i sengen og hver morgen hopper hun op i sengen og kysser vel voldsomt :sjov: Og så smider hun sig ovenpå en og sover rævesøvn :lun:

 

Til hundetræning er hun perfekt og støtter gerne de lidt usikre hunde og dem der er nogle være bulderhoveder gider hun ikke engang se på. Det er så perfekt!

 

Hun er altid glad og elsker Luna og kærligheden er gengældt, det er fantastisk at se hvor tætte de er.

Sent i aftes virkede Paya til hun kedet sig og Luna lå på ryggen og snork sov..... pludselig begyndte Lunas hale at logre, alt imens hun "sov" og Paya var øjeblikkeligt aktiveret og hoppede på Luna og fik moslet og hygget. Tidligere da jeg sad i køkkenet og nussede Paya, så kom Luna og lå hovedet på maven af Paya, totalt max hygge:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Så faldt første tand ud!

Elsker når de er tandløse for en kort stund.

Dog er hun jo lab så vi gætter på at tanden røg ned med morgenmaden, intet gemt til tandfeen her

 

Min søsters labbe dreng har lige tabt to fortænder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så faldt første tand ud!

Elsker når de er tandløse for en kort stund.

Dog er hun jo lab så vi gætter på at tanden røg ned med morgenmaden, intet gemt til tandfeen her

 

walther har tilgode at tabe sin første tand, det bliver rart når haj gebisset bliver udskiftet med rigtige hundetænder. Jeg har aldrig haft held med at finde nogle af mine hundes mælketænder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nå vi vandt endnu en blærebetændelse :(

Isbjørnen vil jo gerne lege i sneen og er ikke ude så længe af gangen men er til gengæld ofte ude og så har hendes huha fået en omgang kulde ;( så vi måtte til doktor dyr og så fik hun et par stik og piller til de næste dage.

Nu virker det smertestillende og hun har en fest:sjov: Heldigvis har vi igen fanget det i opløbet.

 

Hos doktor dyr blev hun vejet og vægten siger 15 kg præcis, det er helt perfekt. Hun er slank og flot.

Hendes søskende vejer et par kg mere, så i forhold til dem er hun lille. Men de er nu alle helt perfekte og i super form.

 

Dyrlægen var totalt skudt i hende, så jeg troede aldrig vi var kommet hjem igen, så hun fik klippet negle og nusset så duftede hun noget hun ikke kendte - et egern der kom ind, den duft satte godt nok gang i næsen. Men desværre var den lille røde tyv vist for hårdt medtaget, dyrlægen var ikke optimist.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er sidste omgang til hvalpetræning basis 1 bestået og hun er selvfølgelig en mega dygtig lille lort.

Hun er stadig nemheden selv og mild samtidigt med at hun har røv i bukserne og tager røven på os jævnligt.

Hun er lydig og fornuftig og kan sammen med alle de hunde hun har mødt indtil nu.

Hun er godt til at sove, men skal dog lige ud en enkelt gang om natten for det meste.

 

En der går meget op i labber tigger og beder om vi udstiller hende, men nu må vi se, det vigtigste er jagt delen og det elsker hun!

 

Vi trænede skud sidste uge og hun var da Så lige glad, der er ikke noget der kan slå den lille lort af pinden og vi knus elsker hende:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så smuttede første hjørnetand og der er flyttet en mindre død gnu ind i gabet på den lille lort.

 

Hun er lydig og nem at træne, men hun er stædig som et æsel og vil ikke have klippet negle og lign, selvom det er trænet meget siden vi hentede hende :(

 

Hun er lidt tynd pt, det nye foder,mod struvitter, skal der lige findes en balance med, men vi har snart fået et kg mere på siden af hende.

 

Hun er evig glad i hovedet og tonser på når det er tid til arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så smuttede første hjørnetand og der er flyttet en mindre død gnu ind i gabet på den lille lort.

 

Hun er lydig og nem at træne, men hun er stædig som et æsel og vil ikke have klippet negle og lign, selvom det er trænet meget siden vi hentede hende :(

 

Hun er lidt tynd pt, det nye foder,mod struvitter, skal der lige findes en balance med, men vi har snart fået et kg mere på siden af hende.

 

Hun er evig glad i hovedet og tonser på når det er tid til arbejde.

 

Hun lyder til at være en pragtfuld pige. Det er godt at have en mening om hvad man vil og ikke vil :lol:

 

Det er rigtig træls at hun skal døje med urinsten. Er det noget der kan forsvinde igen?

 

jeg glæder mig til Walther skifter hjørnetænderne, tror snart det sker, han var nogle få dage efter Paya med at skifte de første mælketænder, så vi kan håbe

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lyder til at være en pragtfuld pige. Det er godt at have en mening om hvad man vil og ikke vil :lol:

 

Det er rigtig træls at hun skal døje med urinsten. Er det noget der kan forsvinde igen?

 

jeg glæder mig til Walther skifter hjørnetænderne, tror snart det sker, han var nogle få dage efter Paya med at skifte de første mælketænder, så vi kan håbe

 

Mindst en hjørnetand mere er væk ;) Så bare vent, snart er Walther tandløs.

 

Vi håber at hun slipper for urinstenene. Det er 8 uger på special kost og så tester de hende igen og så håber vi de er væk.

Men i værste tilfælde så er det skånekost resten af livet. Meeeeen dyrlægen er optimist og det må vi også være!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mindst en hjørnetand mere er væk ;) Så bare vent, snart er Walther tandløs.

 

Vi håber at hun slipper for urinstenene. Det er 8 uger på special kost og så tester de hende igen og så håber vi de er væk.

Men i værste tilfælde så er det skånekost resten af livet. Meeeeen dyrlægen er optimist og det må vi også være!

 

Vi krydser poter, fingre og tæer for at de dumme sten er væk og aldrig kommer igen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anden hjørnetand smuttede tidligt i morges i sengen.

I aftes blødte hun pludseligt voldsomt ud af munden så både hende og jeg lignede nogle fra motorsavsmasakren, så vi troede den røg der.

Men i morges vækkede hun mig ved at hun stod og gravede i vores seng - der lå jo en tand, den skulle graves ned:sjov:

Så flyttede jeg tanden og prinsessen kunne sove..

Så er vi halvvejs med hjørnetænderne og nogen glæder sig til at det er ovre, for man er godt øm i gebisset og lidt pivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

3. hjørnetand spyttede den lille frøken ud nede hos opdrætter, bare for at vise at hun har styr på det shit der med at skifte tænder ;)

Hun viste sig fra den pæne side (ellers må CDL fortælle hendes side af historien) da hun var nede og vise alt det hun kan og hilse på alle dem der har nusset om hende inden hun flyttede herhjem.

Hun nåede også lige at snige sig til et kys eller ti af Katla (hun delte lige en ordenligt håndfuld kys ud da vi mødte hende sammen med Jane da de gik tur).

 

Paya er super sej til træning og hun elsker at arbejde.

Hun tager røven på os på nogle punkter, meeeen de koder skal vi nok knække!

 

Hun charmede til kaffen og nassede sig til klø ved alle dem hun kunne komme til og så gik hun ellers kold under bordet.

Vejen hjem sov hun væk - 2½ time uden hun vrikkede med et øre.

Vel hjemme åd hun og gik i seng.

Jeg tror vi har slidt vores lille lækkerdor op!

 

Min bekymring om hendes vægt er manet til jorden. Hun vejer noget mindre end hendes kuldsøskende, men opdrætter sagde at hun er PERFEKT og vi skal bare fortsætte som vi gør nu. Vægten fald lige da vi måtte over på struvit foder, så derfor har vi haft lidt grå hår.

Men jeg tror måske vi har fat i den lange ende nu og lige at få et skulderklap af opdrætter gav ro i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...