Hop til indhold

Hunden skal på besøg i hjem med lopper


Maki
 Share

Recommended Posts

Vi skal holde jul hos mine forældre og skal have hunden med. Nu har jeg lige fået besked om, at mine forældres kat har lopper, og at dyrlægen havde sagt, at vi skulle "advares".

 

Der findes jo selvfølgelig forebyggende loppemidler, vi kan give, men risikerer vi at lopperne alligevel sidder i pelsen (hun er langhåret), så vi tager dem med hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

inviter dem hjem til jer istedet... uden kat :lol:

Det gjorde vi i sidste måned. Det vil de ikke. Det er jul hos dem, eller ingen jul. Min mand kan så tage hjem til sin familie dog (som ikke vil have hund på besøg), og så kan jeg blive foran tv'et derhjemme.

 

Vi har ikke pasningsmuligheder (hvem vil passe en hvalp, der ikke er renlig?).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde vi i sidste måned. Det vil de ikke. Det er jul hos dem, eller ingen jul. Min mand kan så tage hjem til sin familie dog (som ikke vil have hund på besøg), og så kan jeg blive foran tv'et derhjemme.

 

Vi har ikke pasningsmuligheder (hvem vil passe en hvalp, der ikke er renlig?).

 

For mig lyder det som den ideelle jul :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare behandle hunden med en pipette og tage afsted, lopper er altså ikke nogen dødstrussel ;) de er ret nemme at komme af med igen hvis man får dem, et loppemiddel vil dræbe de lopper der skulle hoppe på hunden, desuden vil besøg af mennesker fra et hjem med lopper jo også være risikabelt, mennesker kan nemt have lopper med i tøj;)

jeg går også ud fra at kat og omgivelser erbehandlet så lopper kan nemt være væk til jul;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give Nexgard en uges tid inden jul, og så krydse fingre. Jeg har besøgt totalt loppebefængte hjem med min forebyggende hund, og aldrig selv fået skidtet med hjem.

Enig jeg ville gøre det samme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...