Hop til indhold

Fysiske øvelser til hund


nr 49
 Share

Recommended Posts

Loui har igen været hos Tove Due pga ondt i nakke og over korsbenet.

 

det hjælper med det samme og hun elsker simpelthen massagen - står nærmest og sover af det ;-)

 

så vidt så godt, men det løser jo ikke hendes problemer som Tove mener bla kan skyldes hypermobile led og en lidt "sart" krop....

 

@amokka: du sendte på et tidspunkt nogle øvelser til mig på mail - har du dem stadig? Jeg har ledt på nettet men kan ikke lige finde nogle forslag, så hvis andre har nogle må de gerne råbe højt....

 

jeg kender dem med at skubbe blidt til hendes sider så hun skal holde balancen og balanceøvelser i natur og på luftmadras + svømning er også blevet nævnt af Tove som gode øvelser

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg kender det desværre ikke. Lyder godt med Tove ;-)

 

Walther går også til lidt massage han har lidt med skuldrene og lidt gigt i forben, han har i lang tid slet ikke fejlet noget han frisk som en fisk :-)

 

Jeg ved ikke så meget om det, men vi har gået på trapper og lidt op og ned af bakker med Walther, hans baglår var blevet lidt slatten, det er som om der er sat lidt muskler der igen ;-)

 

Men har desværre ingen godt råd til Loui.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det desværre ikke. Lyder godt med Tove ;-)

 

Walther går også til lidt massage han har lidt med skuldrene og lidt gigt i forben, han har i lang tid slet ikke fejlet noget han frisk som en fisk :-)

 

Jeg ved ikke så meget om det, men vi har gået på trapper og lidt op og ned af bakker med Walther, hans baglår var blevet lidt slatten, det er som om der er sat lidt muskler der igen ;-)

 

Men har desværre ingen godt råd til Loui.

 

hun er vist en lidt mærkelig hund for der er tydelige muskler i baglårene - hun er nok bygget mere som en sprinter end en langdistanceløber (jeg forestiller mig korte muskelfibre i stedet for lange....), så det er mere noget stabilitet i ryggen, der mangler

 

jeg har en tid hos en lokal hundemassør på torsdag og da hun har været "føl" hos Tove håber jeg, at hun kan fortælle om nogle gode øvelser

Link til indlæg
Del på andre sites

i går (jeg måtte køre tilbage til kontoret for at hente min glemte telefon...) gik vi en lang tur i Christiansminde og der var vi rent tilfældigt forbi en legeplads, hvor der var en helt masse ting, der var hængt op, så de var lidt ustabile.

 

 

jeg forestiller mig at den slags kontrollerede øvelser, hvor hun står på bagbenene, stabiliserer hele ryggen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til nogle kurser i kropskontrol hos Iso's massør, det har været rigtig godt. Hun er i Morud, men det er måske lige lovligt langt væk for dig..? Hun gi'r også enetimer i kropskontrol, og komme man til massage og hun finder nogle ting på hunden så får man en hel masse øvelser man kan/skal lave derhjemme. Hendes hjemmeside her, hvis det lyder interessant:

 

http://nitashundemassage.dk

 

Rikke Wriedt har også afholdt nogle kurser i canine conditioning, hvis du falder over sådan ét, så er det toppen af poppen. Men hun holder vist lidt barsel nu, og de conditioningkurser har jeg desværre ikke set i noget tid, de var ellers super-duper, omend måske mest henvendt til sportshunde. Iso's massør laver mere øvelser til den individuelle hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til nogle kurser i kropskontrol hos Iso's massør, det har været rigtig godt. Hun er i Morud, men det er måske lige lovligt langt væk for dig..? Hun gi'r også enetimer i kropskontrol, og komme man til massage og hun finder nogle ting på hunden så får man en hel masse øvelser man kan/skal lave derhjemme. Hendes hjemmeside her, hvis det lyder interessant:

 

http://nitashundemassage.dk

 

Rikke Wriedt har også afholdt nogle kurser i canine conditioning, hvis du falder over sådan ét, så er det toppen af poppen. Men hun holder vist lidt barsel nu, og de conditioningkurser har jeg desværre ikke set i noget tid, de var ellers super-duper, omend måske mest henvendt til sportshunde. Iso's massør laver mere øvelser til den individuelle hund.

 

super - kan faktisk godt huske at du tidligere har nævnt Nita og et kursus, som jeg desværre ikke kunne komme til:cry:. der er pt ingen planlagte kurser men vil da have begge i baghovedet hvis hende jeg skal hen til i dag ikke lever op til forventningerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

super - kan faktisk godt huske at du tidligere har nævnt Nita og et kursus, som jeg desværre ikke kunne komme til:cry:. der er pt ingen planlagte kurser men vil da have begge i baghovedet hvis hende jeg skal hen til i dag ikke lever op til forventningerne :-D

 

Jeg tror faktisk Nita har et hold i kropskontrol lige nu... :hmm: Prøv at kontakte hende og hør hvad der er af muligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...