Hop til indhold

Dårlig mave + opkast


LotteA
 Share

Recommended Posts

Hej ..

 

Mit første indlæg herinde ..

Jeg har en dansk svensk gårdhund tæve på godt 12 år ..

 

Hun har i et stykke tid haft dårlig mave - kan få styr på det i en uges tid også den gal igen .. Hun kaster også op i utide - så nu står den på en større udredning med blodprøver osv for at få svar på hvad der sker i hendes krop/organer ..

 

Er der nogen der har oplevet noget ligende ?

 

Er dog noget bekymret 😰

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er hun faktisk ikke tjekket for .. Måske det skulle nævnes for DR.dyr

 

Jeg har selv læst lidt om det med bugespytskirtlen og det kunne godt tyde lidt på det ..

 

 

Det med dårlig mave har vært et problem længe - men Pro-kolin og skånekost har kunne styre det nogenlunde .. Men nu når opkast også er med ind over - så tør jeg ikke trække den længere..

 

Hun er steriliseret og vejer nok 3-4 kg for meget - så det betyder jo også noget ..

 

 

Tak :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min gamle hund fik gentagne dårlig mave, så blev der taget blodprøver for at tjekke om organerne fungerede ok.

 

Der er kommet en ny prøve der kan optage nyresvigt tidligere. Men den kom til ikke til da penicillin tog det. Og det har vist sig at skyldes forstoppelse der så til sidst giver diarré. Hos min hund altså. Der var ikke opkast.

 

Men det optræder ofte ved begyndende nyre svigt

 

Krydser fingre for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jaa det var rart det ikke var noget :)

 

Hun får specifik fra dyrlægen ..

- og nej har ikke ændret kosten i lang tid ..

 

Har de mon en udgave til sarte maver? For det kunne være du skulle prøve det. Ellers har Hills en masse varianter, og nærmest alle fås i en light-udgave, hvis det er noget der også skal tages hensyn til. Hills kan købes temmelig billigt på fx zooplus (kig på den danske, køb fra den tyske).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...