Hop til indhold

Falsk drægtighed og "eftervirkninger" ???


Annett
 Share

Recommended Posts

Vores tæve ( en flatcoated retriever) på 2 år har lige ( er vi ret sikre på) gennemlevet en periode med FALSK DRÆGTIGHED. Hun " gravede" i sofaen, i dynerne, i vasketøjsbunken. Hun spiste ingenting, peb rigtig meget, og var meget kontaktsøgende og urolig. Lige efter " bogen". Nu er det aftaget ( graver ikke mere osv), men til gengæld er hun begyndt at få nogle af de karaktertræk tilbage som hun tidligere har haft, og som var mildest talt " lidt" anstrengende for os " menneskeforældre". Hun er begyndt at trække meget når vi går tur , ( noget hun ellers havde lagt af sig). Hun virker " hyper" ( noget hun ellers havde lagt af sig). Der skal ske noget hele tiden ( noget hun ellers havde lagt af sig). Osv osv. Hun var i det hele taget blevet MEGET ROLIG og afbalanceret,- og det skete efter hendes tredie løbetid. Hun faldt rigtig meget til ro......

Så nu er det jeg vil spørge jer andre her på Forum, om i har oplevet noget lignende med jeres tæver efter en periode med falsk drægtighed?? Altså om de ændrer karakter. Og jeg mener UDOVER den ændring og uro jeg tidligere beskrev..... Vi var lige blevet så glade for vores rolige og afbalancerede hund, og er mildest talt RIGITG kede af det lige nu........ 😢😢😢😢😢

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, nej, jeg tror du har fået din normale hund tilbage:-)

 

Jeg oplevede nemlig med Sheila at hun blev meget mere rolig de to måneder efter løbetid og indtil den falske drægtighed var overstået og så blev hun totalt hyper i 14 dage for så at falde lidt til ro, men stadig mere aktiv og vild end mens hun "var gravid".

 

Og det er faktisk helt logisk for drægtighed hormoner som tæven har et højere niveau af efter løbetid, virker også beroligende

 

 

Så på med vanten, din hund er formentlig blevet sig selv;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...