Hop til indhold

Tanker om aflivning :(


Ida Kristine
 Share

Recommended Posts

Har ikke tid til at læse hele tråden, men jeg synes stadig, at du skal kontakte Karen Frost først

 

Karen Frost Knudsen, Taastrup

Telefon: 40972686 • Mail: [email protected]

www.hundogtraening.dk

 

Jeg har forklaret hvorfor til dig allerede, så det er der ingen grund til at gentage her.

 

Jeg gør alt og jeg skal nok kontakte Karen. Nu ved jeg ikke hvordan hun behandler, men de to andre adfærdsbehandlere vi har konsulteret har givet træningsplaner, hvilket vi ikke kan bruge til noget. Som sagt er vi efter mere end et år stadig ved første linje af træningsplanen. Vi kommer ingen vegne, der er ingen fremskridt. Kun panik.

Jeg tænkte derfor at jeg ville høre om medicinering der kunne tage toppen så man rent faktisk kunne komme i kontakt med ham og træne. Vi fik anbefalet kalm/anxicalm som supplement til træning men det hjælper intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I får også lige en lille update herfra :)

Jeg har idag været til dyrlægen med ham med henblik på medicinering. Vores dyrlæge har kendt Figo siden han var helt lille, og kunne med det samme se "at han stadig er en konstant stresset hund", som hun beskrev ham. Dog var jeg blevet bedre til at arbejde med ham, så han ikke pander hovedet mod klinikkens dør i bar afmagt og frustration (bogstavelig talt!!) og han er blevet en smule mere rolig. Vi besluttede at sætte ham på clomicalm for at han er til at træne med. Som sagt har jeg forsøgt træning med ham siden han var lille (han bliver 3 i næste måned), men uden at vi er kommet videre. Han har brug for angstdæmpende for at man kan komme i kontakt med ham og decideret arbejde med ham. 

Så det starter vi på og efter påske når vi kan se om det har en virkning kontakter jeg så Karen Frost for en egentlig plan fremover hvor jeg kan arbejde med ham.

Så det er skønt at sige at aflivning er sat på standby indtil videre :) Dog har overvejelserne og ikke mindst svar herindefra og fra HG gjort mig meget bevist om at han skal have fred hvis ikke det bliver bedre. Så vi krydser fingre for at clomicalm er svaret på vores bønner!

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

UPDATE

Clomicalm er dælme noget der virker ser det ud til!

Figo har nu været på Clomicalm i lidt over fire uger, og eftersom dyrlægen fortalte at det minimum tog 4 uger før det virkede har jeg ventet med træningen til jeg vidste at han formentlig ville være modtagelig. Det er så lige ramlet sammen med en eksamensaflevering jeg skriver på om aftenen så træningen er det ikke blevet så meget til endnu. 

MEN jeg fornemmer klart fremskridt! Jeg har stort set aldrig været på toilettet alene herhjemme (I kid you not), da Figo som sagt vil skrige og panikke hvis ikke han må komme med. Siden påsken har han ikke været med på toilettet en eneste gang :D Jeg har gitter for men jeg behøver ikke engang sætte det fast (før skulle det virkelig sættes godt fast for ellers kastede Figo sig mod det for at vælte det), nu ligger han sig bare på den anden side. 

I starten var han ikke vild med det men nu er han næsten ligeglad. 

Jeg skal indrømme at jeg også er blevet lidt upædagogisk med ham. Før kunne jeg aldrig finde på at skælde ham ud hvis jeg gik og han gøede for det var jo fordi han var ked af det, men nu kan jeg godt fornemme at han nogle gange gør af vane og så får han et "hold kæft!" og så kigger han lidt sådan "nå okay hvis du siger det". 

Han er blevet generelt mere afslappet men slet ikke zombie-agtig. Han er ikke så legesyg mere men det tror jeg nu også skyldes at han lige om lidt runder de 3 år, så vil man hellere tulle rundt og snuse end at lege måske...

Næste skridt er at træne med lukkede døre som var han en hvalp og så håber jeg sådan at han kan lære at være tryg ved at sidde bagi bilen :) 

  • Like 11
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Figo har været med i haven her i det gode vejr og det er jo blevet helt rart at have ham med! Før blev han meget hurtigt opkørt og gøede og skabte sig indtil vi gik ind igen. 
Nu kan han rent faktisk ligge og sove og slappe af! Han kan stadig blive lidt hys og gø, men man kan bede ham om at klappe i :D

Jeg skal lige vænne mig til at han er blevet noget mere rolig. Nogle gange er jeg i tvivl om han er blevet sådan lidt for træt, men andre mener nu bare at jeg har fået en almindelig 3-årig retriever ;)

  • Like 7
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jer der kender til Clomicalm, er der nogen der ved om det er noget man normalt trapper hunden ned på og i sidste ende stopper med? Jeg må indrømme at jeg helt har svedt Figos medicin ud her de sidste par dage (han plejer at få det når jeg laver mad, men har ikke spist hjemme de sidste par dage), og jeg synes jeg bilder mig ind at jeg kan mærke det på ham... Jeg har intet mod at give ham det for evigt hvis det hjælper, jeg kom bare til at tænke på det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...