Hop til indhold

Klage over min hund


Rico2014
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Therese skrev:

TS har jo været inde på hvad hunden bliver beskæftiget med i løbet af dagen og der blev aktivering udover gåture ikke nævnt. Nå ja, og at hunden er meget i haven, men det var jo det. 

Og ja, det kan godt være der bliver tilbudt mere aktivering, men det lød altså ikke sådan for mig. 

Så når TS skriver "gåture oma (og meget andet)", betyder det at hunden ikke aktiveres? 

Hvorfor er der ingen der så spørger "Hvad laver du med din hund til hverdag? Træner du? Andet?"? Det er - så vidt jeg kan se - kun Lenshow der straks konkluderer at hunden keder sig, men ingen har spurgt TS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange kan jeg altså godt blive lidt træt af hvordan man altid skal forklare sig herinde, når man egentligt bare prøver at hjælpe...

Men ja, beklager til trådstarter, hvis jeg misforstod. Det var selvfølgelig ikke været meningen og hvis du aktiverer din hund udover gåture, skal du selvfølgelig bare se bort fra mit indlæg.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

28 minutter siden, Therese skrev:

Nogle gange kan jeg altså godt blive lidt træt af hvordan man altid skal forklare sig herinde, når man egentligt bare prøver at hjælpe...

Men ja, beklager til trådstarter, hvis jeg misforstod. Det var selvfølgelig ikke været meningen og hvis du aktiverer din hund udover gåture, skal du selvfølgelig bare se bort fra mit indlæg.

Fair nok, men som ny bruger kunne det måske være rart at blive spurgt, i stedet for at folk bare konkluderer at han er en dårlig hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, AnneMangetal skrev:

Fair nok, men som ny bruger kunne det måske være rart at blive spurgt, i stedet for at folk bare konkluderer at han er en dårlig hundeejer.

Det er din tolkning af det. Jeg har vist aldrig sagt noget om, at han er en dårlig hundeejer. At give et forslag om at aktivere lidt mere, fordi det MÅSKE kan mindske gøeriet er da ikke det samme som at sige, at han er en dårlig hundeejer :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

10 minutter siden, Therese skrev:

Det er din tolkning af det. Jeg har vist aldrig sagt noget om, at han er en dårlig hundeejer. At give et forslag om at aktivere lidt mere, fordi det MÅSKE kan mindske gøeriet er da ikke det samme som at sige, at han er en dårlig hundeejer

Nja, dén kommentar var nok mere rettet mon Lenshow, som straks konkluderede det værste. Og det synes jeg ikke er særlig fair.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 5/4/2017 den 23:46 , Rico2014 skrev:

Tak for input - hegn nævner alle. Vi har haft hund uden hegn i snart 20 år, men verden ændre sig og nye mennesker kommer til , men mit hus ligger direkte langs vejen, med 3-4m til vejen så hegn på 180 bliver det helt sikkert ikke.😊 Han er ude alt det han vil - fortæller selv når han vil ind og ud, men han er altså også ude og læse avisen på gåture oma. Om han keder sig er svært at sige, for han er jo godt nok alene i huset mens vi er på arbejde (7 timer) og her har han hele huset at være på, så det er da en mulighed, men aktivere ham mere kan aldrig skade, og måske det  ligefrem hjælper😊

Nu er det altså ikke sådan, at han bare bliver lukket ud og passer sig selv 😊

Jeg læser og undersøger alt hvad jeg kan får at finde ud af hvordan jeg stopper hans gøen - håber jeg finder en god og hurtig løsning på det til gavn for alle - også min hund. 

Super indstilling :) Det kan nemlig aldrig skade - I skal nok finde en god varig løsning - :)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

På 6/4/2017 den 21:22 , AnneMangetal skrev:

Nja, dén kommentar var nok mere rettet mon Lenshow, som straks konkluderede det værste. Og det synes jeg ikke er særlig fair.

Sludder - du er bare lidt sur i det tror jeg og læser tingene meget negativt - prøv at læse lidt mindre negativt i indlægget, så vil du se, at Therese og jeg er enige - det ser jeg intet negativt i eller at nogen er stemplet  :) 

"Desuden bør du træne ham i ikke at gø. Keder han sig? Eller hvorfor står han og gør så meget? Det du beskriver her er ikke et ret indholdsrigt liv for en hund."

Hvordan dette kan vendes til noget MEGET negativt forstår jeg ikke - men der er jo altid nogle, der læser ting på en negativ måde. Og sådan er det :)

Ingen siger nogen er en dårlig ejer. Jeg synes TS har taget flot imod forslagene, og jeg er sikker på, at det skal de nok finde en super god løsning på 

Redigeret af Lenschow
Link til indlæg
Del på andre sites

På 6/4/2017 den 21:11 , Therese skrev:

Det er din tolkning af det. Jeg har vist aldrig sagt noget om, at han er en dårlig hundeejer. At give et forslag om at aktivere lidt mere, fordi det MÅSKE kan mindske gøeriet er da ikke det samme som at sige, at han er en dårlig hundeejer

Korrekt :) Og vi er nødt til at spørge ind til hundens liv før vi kan vide om det skal til. Gåture er ikke nok. Lav noget mentalt med hunden også TS - det er altid godt :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...