Hop til indhold

Hjælp ved gæster


Gæst Choko123
 Share

Recommended Posts

Gæst Choko123

Hej. Jeg har brug for lidt råd. Vore hund har gennem længere tid haft ondt i det nederste af ryggen. Først opdaget for nylig. Men kan se tilbage og regne ud hun har haft ondt længere tid. Når der kommer gæster - eller nogle op af indkørslen så knurrer og gøer hun. Helt sikkert fordi hun er nervøs. Har Brug for ideer til hvad jeg skal gøre. Lige nu giver jeg hende en stor mængde lækre godbidder og sørger for hun er ved mig. Kan for det meste sørge for hun nærmest ikke hverken knurrer eller gøer. Men synes bare ikke det bliver bedre. Måske fordi hun har haft ondt j lang tid og måske fordi jeg gør nohet forkert. Lige bu vil jeg øve at give godbidder ved ringeklokken uden fer kommer gæster. Men synes det er svært. Ude reagerer hun også på hunde. Så der får hun godbidder hver gang hun ser en hund. Når først gæsterne er inde er fer intet. Kan ikke lade hende være i andet rum mens jeg åbner. Så gøer og knurrer hun helt vild. Mon jeg bare skal fortsætte med godbidder. Hun er forresten på smertestillende og ved at blive udredt ved kiropraktor. Mvh 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hejsa,

Det lyder som om, hun stadig har ondt. Dette er nok årsagen til, at din træning ikke hjælper så meget som ønsket. Få hendes smerter behandlet mens du fortsætter, så burde det gå nemmere, når hun forhåbentlig stopper med at have ondt.

Drop helt andre hunde i denne periode - hvis en af dem får lavet et forkert glædeshop eller lign, kan det gøre så ondt på din hund, at hun bider fra sig i smerte. Jeg har i øvrigt lært min egen hund et kommando -ord for, hvornår vi hilser og hvornår vi ikke gør. Ved det mindste antræk til nervøsitet, får hun besked om at vi ikke hilser, og så slapper hun helt af og gør ikke, som hun ellers kan, når hun er urolig. Din hund siger jo bare til de andre, at de skal pisse af fordi hun har ondt og det kan jeg godt forstå.

Det lyder som en okay taktik, der dog ikke virker 100% Så længe hunden har smerter.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...