Hop til indhold

Cocker spaniel søger nyt hjem


TrineBF
 Share

Recommended Posts

Hej

Med tårerne trillende ned af kinderne skriver jeg nu dette opslag med et lille håb om, at der sidder de helt rigtige cocker-kyndige mennesker, som mangler min elskede lille skat i deres flok.

Vi søger nyt hjem til vores cocker på 2 år og 2 mdr. Hun har netop været i sin 3. løbetid. Hun fortjener et andet hjem end det vi vil kunne tilbyde hende fremover med en nyfødt og en sygdom, som nu kræver alt for meget.

Hun er en hund, som trænger til mere opdragelse og aktivering og hun sælges derfor kun til et hjem, hvor der er kendskab til racen og fokus på at få lært hende det, hun mangler. Hun sælges ikke til et hjem med små børn - og vil også egne sig bedst som alene-hund medmindre man er indstillet på arbejde ifm. det, da hun er meget vogtende overfor mad og legetøj ifm andre hunde (ikke overfor os).

Lidt om hende;

Hun har boet ved os siden hun var 8 uger, hun ELSKER sin have og hun elsker sine mennesker og vil gerne være sammen med os 24/7 hvis muligt. Hun har været vant til at være alene-hjemme i 8-9 timer cirka 3-4 gange ugentligt. De dage hvor hun er alene, bliver hun ikke efterladt 2 gange på en dag. Vi brugte et halvt år på at lære hende at være alene, da hun havde svær seperationsangst, nu finder hun sig fint i det (er ikke ked af det, ødelægger ikke osv.), men hun foretrækker klart ikke at være alene. Hun har været vant til at være i møblerne og sove i sengen - og er generelt med os alle steder, det er muligt. Det er derfor vigtigt for os, at hun ikke bliver overladt meget til sig selv, skal være meget alene eller afskærmes fra familien.

gode sider: kan være alene hjemme (vi forventer dog man sætter 1-2 uger af til at gøre hende tryg ved det nye hjem inden hun skal være alene), kan køre med i bil(hun sidder på bagsædet med sele på), kan basale kommandoer (sæt, dæk, lig, gå i kurven, bliv, apportering, giv glip, gø, ti stille), er en rigtig nussehund, hun er vildt kærlig og sød, hilser pænt på hunde på gåture, er god til at forholde sig i ro indenfor, når hun har fået sin aktivering. Hun ELSKER at træne!! Hun liver fuldstændig op, når man øver forskellige øvelser med hende :-).

"dårlige" sider: har INGEN erfaring med børn, men de 2 gange hun har mødt en 3-årig har hun gøet af ham og virket meget usikker.. hun trækker på første del af gåturen, da hun er meget ivrig. Hun kan indkald i haven og i lukkede hundeskove, men ikke på gåture, hun kan derfor ikke gå uden snor, da hun er meget opmærksom på fugle og sådan. Når hun ser en fugl, lukker ørene fuldstændig til. Hun "Stresser op" når der kommer gæster (tager 2 min hvor hun gør/piver af glæde), dette arbejder vi meget på og der er fremskridt, da det har været meget værre.

Hun er meget flokorienteret og nogle gange kræver det en del godbidder at få hende ud af gå, hvis en del af "flokken" stadig er i huset.

hun har været meget usikker på fremmede mænd, cykler osv., hvilket vi har trænet rigtig meget på! Vi holder stadig dette ved lige på gåture. Hun har aldrig gjort udfald mod eller bidt nogle, så hendes usikkerhed kommer til udtryk i, at hun gør.

hun er generelt en usikker hund, som kræver KÆRLIG opdragelse og et hjem, hvor hun fortsat vil blive værdsat og set som et vigtigt familiemedlem. Vi ønsker det aller bedste for hende og derfor er vi kommet frem til, at det bedste nok ikke længere vil være hos os.

det haster ikke at finde et nyt hjem, derfor venter vi gerne på det helt rigtige match.

 

IMG_0379.PNG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hvor er hun smuk :x havde jeg ikke to labber, drenge, så ville jeg rigtig gerne. Men jeg må være realistisk og ønsker held og lykke med at finde det perfekte hjem til hende ! 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...