Hop til indhold

Hvad koster jeres hun i foder om året?


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Jeg tør slet ikke regne på det efter Payas struvit eventyr. Hun skulle have 620 g struvitfoder (plus 150 g tørkost) dagligt og en dåse struvitfoder vejet 410g og koster ca 25 kr....... den kost har hun lige været på i 2 månederO.o

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, pivpiv skrev:

Jeg tør slet ikke regne på det efter Payas struvit eventyr. Hun skulle have 620 g struvitfoder (plus 150 g tørkost) dagligt og en dåse struvitfoder vejet 410g og koster ca 25 kr....... den kost har hun lige været på i 2 måneder

Paya må være at betragte som sort guld. :mrgreen: 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 labber der skal fodres på hver dag. Og det var da også en faktor da vi for mange år siden gik fra kun at have én hund til 2. For nogle år siden havde vi kun seniorhunde og de fik begge J/D mobility til knap 600 kr for 12 kg. Og en sæk holdte ca. 3 uger. 

Men jeg har skiftet foder og kan kan nu "nøjes" med ca. 550 for foder om md. til 2 hunde. De får profine og fungerer rigtig godt på det foder. Flot pels mm. Ellers var de ikke blevet på det. Jeg har lakseolie til dem også som tilskud, de får et par gange om ugen. Hundekiks, træningsbider, kødben osv. 

Så løber det vel op i en 800 kroner på md. Og det synes jeg er et fair beløb til de to krudtugler. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

På 29/4/2017 den 18:16 , pivpiv skrev:

Vores forsikring er virkelig skod - jeg regner med at vi skifter når vi lige er ovre sidste urinprøve.

Så er det bare om der er nogle der vil tage de to smådefekte tøser

Det bliver med garanti ikke noget problem. De dækker jo bare ikke skavanker de har i forvejen. Vi har skiftet forsikring to gange og vores flok tæller (og talte med Zazu): patella luxation operation, dårlige hofter hos både Zazu og Camy, diskusprolaps hos både Zazu og Camy, allergi hos Ayo, hår på indersiden af øjenlågene hos Liva - og det har aldrig været et problem at skifte. De dækker jo bare ikke de skavanker og sygdomme der er inden skiftet. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 26. april 2017 den 16:29 , PinPoynter skrev:

har du rent faktisk bestilt og modtaget fra den side? Mener nogen herinde den anden dag dømte den til højst sansynligt at være fake. (hvorfor hedder en polsk side .dk??)

Ja, jeg har købt 2x2 poser foder. 2 med senior foder og 2 med laksebaseret fuldfoder. Lidt morsomt er det at man så kommer til at betale 2 gange fragt. Det er stadig meget billigt og foderet kom fint få dage efter bestilling

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

9.000 om året på foder til én hund er mange penge... "Møffe" spiser for cirka 250 kr. om måneden, men han er også en gammel hund. Jeg kan anbefale dig at kigge på denne side: https://dyr.dk/hundefoder som sammenligner priser på hundefoder fra forskellige forhandlere. Der er altså store forskel i prisen fra den dyreste til den billigste forhandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

39 minutter siden, Karen skrev:

9.000 om året på foder til én hund er mange penge... "Møffe" spiser for cirka 250 kr. om måneden, men han er også en gammel hund. Jeg kan anbefale dig at kigge på denne side: https://dyr.dk/hundefoder som sammenligner priser på hundefoder fra forskellige forhandlere. Der er altså store forskel i prisen fra den dyreste til den billigste forhandler.

Men det er stadig billigere at købe fra f.eks. zooplus - både den tyske og den danske side. Tjekkede lige "mit" foder på den side du linker til, og det så jo faktisk billigt ud! Indtil man klikkede sig ind på foderet, så viste det sig at den pris der stod slet ikke passede... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

43 minutter siden, Karen skrev:

9.000 om året på foder til én hund er mange penge... "Møffe" spiser for cirka 250 kr. om måneden, men han er også en gammel hund. Jeg kan anbefale dig at kigge på denne side: https://dyr.dk/hundefoder som sammenligner priser på hundefoder fra forskellige forhandlere. Der er altså store forskel i prisen fra den dyreste til den billigste forhandler.

Det foder han får fra dyrlægen forhandles kun hos dyrlægerne ;) 

pt fungere han dog rigtig fint på det nye foder, og sidst var der endda tilbud! 349 kr for 4 ugers foder - så kan det vidst ikke gøres billiger for 40 kg allergihund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

24 minutter siden, korvis skrev:

Men det er stadig billigere at købe fra f.eks. zooplus - både den tyske og den danske side. Tjekkede lige "mit" foder på den side du linker til, og det så jo faktisk billigt ud! Indtil man klikkede sig ind på foderet, så viste det sig at den pris der stod slet ikke passede...

 

Jeg sparer faktisk ialt 200,- ved, at købe mit hos dyrehandleren, hvor hver 6. sæk er gratis i forhold til det link du lagde op. (Som @Karenlagde op)

Redigeret af Niels M
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 4/25/2017 den 23:36 , PinPoynter skrev:

jeg er nok lidt heldig.. jeg bytter hundefoder over med at lege med en bekendts hund en dag om ugen, sådan cirka..  Nu er foderet godt nok lige steget lidt i pris, men det kommer stadig ikke til at svide meget i mine lommer  Udover at Sally er allergisk overfor kylling, er de heldigvis nemme at fodre på alle tre. 

kommer lige med en opdatering. For nok er foderet steget i pris, eller dvs prisen er den samme, men posen er 2 kg lettere.  Men de har ændret opskriften og pressemetoden af foderet, så jeg er faktisk endt med at fodre mindre af det, og 13kg rækker lige så langt eller lidt længere, end 15 kg gjorde før! Det gør jo ikke noget B|^_^

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
5 timer siden, Pernille og Lucca skrev:

Det var da godt nok rigtig mange penge O.o Nøøj nogle dyre hunde :D

 

Jeg får 3kg tørkost af godt mærke for 100 kr. Jeg bruger nok 1700 på tørkost, vådfoder og ben ;) 

1700 kr om året? Men OK der er stor forskel på vores hunde bl.a. på størrelsen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene på tyggeting bruger vi omkring 7500 kr om året. 

Greta's vådfoder er omkring 7800 kr om året 

De to andres vådfoder er omkring 1100 kr. 

Tørfoder, medicin og kosttilskud nægter jeg at regne på! 

Og dog, da nogen nævnte 1700 kr i alt - det er lige præcis hvad vi bruger på forebyggelse af hjerteorm. O.o

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...