Hop til indhold

Skal vælge hvalp, men vil gerne have andre med på råd.


Gæst Hundhest
 Share

Recommended Posts

Gæst Hundhest

Hej. Jeg står og er ved at anskaffe mig en hund.

Jeg har tænk på enten Bull Terrier minature eller en Engelsk Bulldog.

Jeg har læst på nettet om begge racer og jeg har været ude og besøge et par kenneler.

Men jeg synes jeg har fået meget modsigende information.

Jeg håber det er okay at jeg prøver at ridse min situation op, så håber jeg at i kan give mig lidt gode råd.

 

Jeg er en ung mand der bor alene i en lejlighed i KBH, jeg er selvstændig, læser dog på uni et par gange om ugen (aftenundervisning 2 gange om ugen).

 

Jeg er vokset op med hund og har selv haft hund. Jeg har haft en Engelsk Staffordshire Terrier, som jeg var meget glad for, men den var en jeg adopterede fra et vennepar der gik fra hinanden og den døde her sidste år.

 

Den hund jeg skal have, kommer med på arbejde hver dag, meget af mit arbejde består i at køre fra kunde til kunde.

Ellers skal den være med på mit kontor og ellers hjemme i lejligheden sammen med mig. Den kommer altså ikke til at være meget alene.

Den kommer til at møde mange mennesker i løbet af en dag og kommer til at skulle være mange forskellige steder.

 

Jeg har ladet mig fortælle at Engelske bulldogs bliver meget syge, men er meget nemme at have med at gøre? Den skulle være rolig og "eftertænksom"?

 

 

Bull Terrieren skulle være mere aktiv og mere selvstændig og stædig?

 

Jeg vil gerne have en hund med en stærk personlighed som også er sjov.

 

Jeg har kigget youtube igennem for film og synes det ser ud som om at Engelske Bulldogs er mere "børne og familievenlige"? Er dette sandt?

 

Håber nogen kan pege mig i den rette retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke noget til bull terriere hverken miniature eller "almindelig størrelse" men vi har en legekammerat der er engelsk bulldog... Han er 7 mdr og fuld af fjant og spas... Han er den sødeste kærligste hund, som meget gerne vil lege... dog er der jo grænser for galskaben, da hans krop ikke er lavet til at løbe hverken langt eller hurtigt... det har min smukke langbenede tøs dog fundet ud af :lun: så når hun leger med Charlie lunter hun indtil han når næsten op til hende, så spurter hun 2 skridt og så kan lunte fangelegen begynde igen :lol:

 

Jeg tror, især ved Engelsk bulldog, at det er MEGET vigtigt at finde en god seriøs opdrætter, så kan du undgå mange af de sygdomme der i racen - det er selvfølgelig ingen garanti, men en opdrætter der tænker over hvad han/hun avler på vil kunne komme en del sygdom til livs...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de to gode hurtige svar.

 

Jeg tror du har helt ret i at man skal finde en seriøs opdrætter.

Tusind tak.. Jeg tror det bliver en engelsk Bulldog.

Den virker overall mere som en hund som alle kan lide..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke for at være uhøflig, men HUSK alene hjemme træning!

 

 

Selv om den kommer med rundt (hvilket for øvrigt lyder til at være helt vildt lækkert) vil der stadig være situationer hvor den skal være alene.

 

 

 

 

Har for nylig snakket med en som var arbejdsløs i 9 mdr og ham og hunden var aldrig adskilte............Da han så blev tunget i arbejde.........kunne hunden ikke fungere og han måtte give den væk til noge som havde tiden til at lærer den at være alene.:cry:

 

 

Undskyld, der er ikke for at være irretesætter, en strid k**ling osv :(

 

 

Hvor må det bare være en lækker tanke at kunne have sin hund med rundt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. eng. bulldog, så (håber ikke du synes jeg er uforskammet) overvej lige om du vil støtte opdræt af hunde som er ændret så meget, at de ofte ikke kan føde selv, ofte har svært ved at trække vejret og ikke kan komme af med varmen om sommeren osv.

 

Desuden har begge racer tit problemer med nedsat immunforsvar, furunkulose og alverdens andre ting, der er forbundet med immunforsvaret. Noget man desværre tit ser indenfor racer der har "bull" blod i sig. :cry:

 

Hvis du gerne vil have en hund med en stærk og sjov personlighed hvad så med at overveje jack rusell eller parson jack rusell. De er mere sunde men selvfølgelig også mere aktive. Bare et forslag, for jeg skal jo ikke bestemme hvilken hund du skal have. ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. eng. bulldog, så (håber ikke du synes jeg er uforskammet) overvej lige om du vil støtte opdræt af hunde som er ændret så meget, at de ofte ikke kan føde selv, ofte har svært ved at trække vejret og ikke kan komme af med varmen om sommeren osv.

 

Desuden har begge racer tit problemer med nedsat immunforsvar, furunkulose og alverdens andre ting, der er forbundet med immunforsvaret. Noget man desværre tit ser indenfor racer der har "bull" blod i sig. :cry:

 

Hvis du gerne vil have en hund med en stærk og sjov personlighed hvad så med at overveje jack rusell eller parson jack rusell. De er mere sunde men selvfølgelig også mere aktive. Bare et forslag, for jeg skal jo ikke bestemme hvilken hund du skal have. ;-)

 

Jeg syntes det er nogle relevante ting at trække frem i dagen lys Ascha :5up: Desuden lider de ofte af svamp i alle folderne.....

 

Desuden kan man tilføje at de som reglen ikke er nemme at "opdrage", eller fordansket ofte er hamrende stædige :-D Desuden er/kan de være meget svære at få gjort renlige (jeg har hørt/kender flere der her snakker om op til at par år :().

 

Men må også indrømme at den er da så tudegrim at den bliver noget så charmerende :mrgreen:

 

Velkommen her på forum Hundhest :vinken: Og lad os endelig følge udviklingen i din jagt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du har helt ret i at man skal finde en seriøs opdrætter.

Tusind tak.. Jeg tror det bliver en engelsk Bulldog.

Den virker overall mere som en hund som alle kan lide..

 

:5up: Godt du vil købe hos en seriøs opdrætter.

 

Du er godt klar over prisen også så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg giver gerne 15 tusind for en hund , eller mere, hvis jeg ved at den har haft et godt hvalpeliv og er sund og rask.

Jeg har været ude og se kenneler hvor hundene er beskidte og som ikke er rene .

 

ang. det med at støtte en race der avlet sådan, så synes jeg at når den race har eksisteret i så lang tid og man gennem god avl prøver at komme de problemer der til livs, så kan jeg godt anskaffe mig sådan en hvalp.

 

Men igen mange tak for de gode råd.

Jeg kender godt Jack Russel terrier. Men jeg er mere til de lidt mere tunge hunde.

 

Og tak for den fine velkomst. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

Tillykke med at du skal have hund :-D

 

Det bliver en skøn og (hård) hvalpetid ;)

Men det er det hele værd! :roll:

 

Mht valg af race, er jeg måske nok heller ikke den rette til at kommentere, fordi jeg har den opfattelse at hunde som fx har svært ved at løbe eller trække vejret osv, ikke burde fremavles eller sælges. - for hundens skyld, men så sandelig også for ejerens skyld, det er så trist at miste sin bedste ven :(

- Bortset fra det synes jeg virkelig engelsk bulldog er kære :blink:

 

Har du overvejet en Shiba??

 

Den er lille og kvadratisk praktisk *SS* Den har meget personlighed, og man siger at den kan minde om en kat på nogen områder. Jeg har mødt nogle stykker, og er virkelig faldet for den :-) - Det er en sund race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg giver gerne 15 tusind for en hund , eller mere, hvis jeg ved at den har haft et godt hvalpeliv og er sund og rask.

Jeg har været ude og se kenneler hvor hundene er beskidte og som ikke er rene .

 

ang. det med at støtte en race der avlet sådan, så synes jeg at når den race har eksisteret i så lang tid og man gennem god avl prøver at komme de problemer der til livs, så kan jeg godt anskaffe mig sådan en hvalp.

 

Men igen mange tak for de gode råd.

Jeg kender godt Jack Russel terrier. Men jeg er mere til de lidt mere tunge hunde.

 

Og tak for den fine velkomst. :D

 

Uhhhh - hvor er det dejligt du er klar over prisen og ikke lader dig friste af de "billige" hundehandlere der jo også findes inden for denne race :5up:

 

Hvis du skal have en lille "grim" sammenfoldet Buller - så skal du "skynde" dig at bestemme dig for en kennel og blive skrevet op. Ventetiden er vist temmelig lang (flere år). Jeg kender folk der har betalt små 20.000 kr for sådan en og oven i den pris har de desuden også hentet den i udlandet :-D

 

Held og lykke med det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg giver gerne 15 tusind for en hund , eller mere, hvis jeg ved at den har haft et godt hvalpeliv og er sund og rask.

Jeg har været ude og se kenneler hvor hundene er beskidte og som ikke er rene .

Det er muligt at hvalpen er sund og rask, problemerne kommer jo ofte senere.

ang. det med at støtte en race der avlet sådan, så synes jeg at når den race har eksisteret i så lang tid og man gennem god avl prøver at komme de problemer der til livs, så kan jeg godt anskaffe mig sådan en hvalp.

 

Den sang har vi hørt længe, blandt opdrættere af racer der er lidt ekstreme. Giver ikke meget for det, for hvis man ser hvor meget hundene har ændret sig i den forkerte retning (imo) de sidste 30 år, er det da mærkeligt at hundenes udseende ikke begynder at ændre sig lidt i den modsatte retning. Jeg kan ihvertfald ikke se det. :oops:

 

Jeg kender godt Jack Russel terrier. Men jeg er mere til de lidt mere tunge hunde.

Også derfor jeg foreslog parson jack russell. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

selvom mit racevalg ikke på nogen måder afspejler det så er jeg helt SYG med bull terrieren. Hvis man søger de rigtige steder så kan man altså godt finde en kennel med sunde, robuste og fantastiske bullere :-D

 

Den hund Jason til dato har leget bedst med var en bull terrier (dog ikke miniature) og selvom den var 3 år og med kuglerne i behold var der overhovedet ingen aggresion fra den, den forstod hundesprog rigtig godt og passede meget på ikke at overskride de andre hundes grænser. Var der optræk til ballade hos de andre hunde gik han ind og legede "politimand" og hjalp den trynede hund ud a situationen eller gydede olie på vandene så der ikke opstod slagsmål (der var en to-tre "rødder" i hundeskoven, hvis ejere desværre ikke havde heeeelt styr på deres hunde:evil:). Satte man sig ned på hug, var han der straks for at ville aes og jeg må indrømme at jeg var SOLGT på stedet :mrgreen: Til hundeudstillinger har jeg kun oplevet én bull terrier der stressede op og knurrede og gøede, ellers har de været frejdige, klar på sjov og fuldstændig ligeglad med alle dem der ikke først tog kontakt til dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du bor i lejlighed, så skal du være opmærksom på, at rigtig mange steder har beboerne vedtaget, at man ikke må have visse racer.

 

Og bull-terrieren er én af de racer, som man ikke må have her hvor jeg bor.

 

Der bor en enkelt her alligevel, fordi han var kommet før forbudet blev vedtaget. Familien må bare ikke anskaffe en ny, når han engang ikke er mere. Han er en superdejlig og rolig hund. Men det er ikke meget han er løs. Han "hører" ikke så godt.. :lol:

Og han er (naturligvis) ikke så vild med andre hanhunde.

 

---Men du skal også tænke på at når du skal færdes meget ude mellem andre mennesker med din hund, så kan du meget let komme ud for, at der er mennesker, der bliver skræmt af hundens lidt specielle udseende.

Især mennesker, der måske er lidt "forsigtige" med hensyn til hunde i det hele taget.

 

--Det ER et specielt udseende...

Og ham her er bare en lille hvalp..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...