Hop til indhold

Hjerneblødning/blodprop i hjernen


Hailey
 Share

Recommended Posts

Sidste tirsdag fik min ene hund en hjerneblødning, muligvis en blodprop i hjernen. Hun var meget desorienteret og kunne ikke styre benene.

Hun blev sat på medicin og i dag er der intet at se på hende. Hun er aktiv og frisk igen. Er der nogen der har erfaringer med sådanne ting?

Hun er en ældre dame på knap 14 år

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Silke (15 år) havde i foråret et pludseligt kollaps, hvor hun ikke kunne stå på benene og hun virkede forvirret. Jeg tænkte netop på hjerneblødning, men hvis hun alligevel var ved at dø, så syntes jeg ikke at hun skulle dø undervejs til dyrlægen i en taxa. Så hellere lade hende sove ind herhjemme....... 

Så hun fik lov til at ligge. Hvis hun forsøgte at rejse sig, så lagde jeg et halstørklæde om maven på hende og hjalp hende på benene. Og så gik vi ud så hun kunne komme til at tisse.. Hun ville hverken have mad eller drikke. 

Men det meste af tiden lå hun bare og halvsov. 

Om eftermiddagen var min søn på besøg. Vi sad ude i haven og grillede. Og Silke lå i et hjørne af haven og hvilede sig.. 

Jeg grillede en halv kotelet til hende, som jeg plejer, når sønnen er på besøg, men den var hun heller ikke interesseret i.  

Så lod jeg koteletten ligge foran hende og satte mig over til grillen igen..  Og lidt efter hørte jeg at hun hapsede koteletten:).  Man er vel en retriever! 

Og derfra gik det bare fremad.  :x  I løbet af et par dage stod hun på egne ben igen.. 

Senere har jeg googlet på symptomerne. Og de passer på noget, der hedder idiopatisk vestibulært syndrom, som især rammer ældre hunde. Og som nogle gange forveksles med en hjerneblødning. Tit bliver en ældre hund helt unødvendigt aflivet af den grund. 

Idiopatisk vestibulært syndrom er en sygdom i mellemøret, der giver svimmelhed og forvirring. Men sygdommn går for det meste over af sig selv. Man kan behandle med binyrebarkhormon, -så går det måske lidt hurigere.. 

http://sn.dk/Kalundborg/Dyrlaegens-raad-Idiopatisk-vestibulaert-syndrom/artikel/663795

 

Hvad var det for medicin, din gamle pige fik:lun:!

 (Jeg er ret vild med ældre hunde.:x)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...