Hop til indhold

HJÆLP, hvilken race?


EmAr
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden støvsuget nettet for mange racer, men jeg er desværre stadig sådan i tvivl, hvilken der passer til mig. 

Lidt om mig: Jeg er 24 årig medicinstuderende som bor i lejlighed i Åbyhøj på (Aarhus) med min kæreste der er færdiguddannet og har fuldtidsjob. Jeg læser en del derhjemme og har primært undervisning ca 15 timer om ugen. Nogle gange bliver jeg på skolen og læser, men for det meste holder jeg af at læse derhjemme. Vi er ikke typerne der render i byen og har vanvittigt travlt hele tiden, vi er en del herhjemme. 

Vi bor på 1. sal så jeg er klar over at skulle bære hunden op og ned af trapperne det første stykke tid. 

Grunden til at jeg gerne vil have en hund, er at jeg savner selvskabet og gåturene. Jeg er vokset om med hund (samojede og en cairn terrier). Min kæreste er ikke vokset op med dyr og det er mig der har den største interesse i at få hund og jeg vil derfor være den der primært tager mig af hunden (selvom jeg er klar over at dette er en fælles beslutning). 

Hvad kan jeg tilbyde: Umiddelbart tænker jeg 1 times gåtur om morgenen og 1 time igen om eftermiddagen/aftenen, samt mindre luftninger og leg ind i mellem. En tur i en hundeskov en gang i ugen. Vi har et kæmpe grønt område udenfor, dog er det ikke indhegnet.  Jeg ønsker desuden at starte til hvalpetræning og senere lydighedstræning, hvorfor det gerne må være en hund der kan mønstre dette. 

Det ville være et plus, hvis vi kunne tage hunden med os når vi skal hjem at besøge venner og familie.