Hop til indhold

Øv for en oplevelse - er stadig mærket af det


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Må lige ud med noget.. har en hund der ikke kan lide andre små tæver. Det er ikke noget jeg synes er fedt, men det er jo noget der er normalt for rigtig mange hunde. Og som man bare må tage højde for. Jeg var i går taget ud til mine forældres sommerhus sammen med familien. Min moster var der også med en hund hun passer (lille voksen tæve), hvilket jeg ikke vidste. Siger nok 50 gange nej til at de skal hilse, og forklarer at jeg tager mine forholdsregler. De ryster på hovedet og siger "der sker da ikke noget, de går lige så stille". Hundene bliver bundet på hver sin side af huset og så er jeg rolig. På et tidspunkt kommer min ved et uheld ind hvor jeg skynder mig at tage hende væk. Går ind og henter en kop kaffe og imens lader se så åbenbart hundene snuse alligevel. Og ja - min hund angriber den anden hund så jeg må løbe ind og rive hende fra den anden hund. Og min moster falder og bliver så forskrækket at hun tisser i bukserne. Hold kæft jeg er ked og gal over at man ikke bare tror på mig og at den situation skal opstå 1f641.png:( Det er også virkelig synd for den anden lille hund, den kan jo nemt blive mærket for livet. Senere får min hund så et kødben og min mor skal hente nogle sko der ligger ved siden af hunden. Så siger min far, at hun må passe på at komme til hunden så den ikke bider. Jeg vælger at tro på, at min far tænker på, at hunde generelt bare kan være ømme over et ben. Men lige i den forbindelse, slog den lidt hårdt. Min mor og moster har undskyldt og sagt at de virkelig har lært af det og nok skal respektere det fremover. Det gør også personligt ondt at de ikke tror på mig og sætter mig i den situation. Hvis ikke man kender til egetkønsagression kan man jo godt dømme hunden til at være et agressivt bæst. Sagen er så den at jeg forlang tid siden tilmeldte mig en weekend-lejr-kursus og fik ordnet at mine forældre skulle passe hende. Det har de så glemt, så jeg står uden hundepasser her i august. Men den oplevelse har faktisk sat sig.. for hvis man ikke tror på ejeren af hunden, hvem skal man så tro på. Jeg stoler nærmest ikke på at nogle er ''gode nok'' til at have hendeog tænk hvis de heller ikke tror mig eller respekterer. Hvad ville i gøre? Tak fordi jeg lige måtte læsse af ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da også super træls og respektløst, at de ikke lytter til, hvad du siger! 

Jeg ved godt, at de ikke gør det i nogen ond mening, men for pokker... Der er jo en grund til, at du siger det. Heldigvis har de tilsyneladende lært af det, så man kan håbe, at de husker det til næste gang. Men træls for begge hunde, at de skulle komme op at toppes, før dit nej kunne blive respekteret. 

Til en anden gang ville jeg nok enten undlade at tage Lucca med eller også gøre det HELT klart, at hundene ikke skal hilse. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, PinPoynter skrev:

jeg ville nok finde en pension til hunden, hvor der bliver taget forholdsregler mod lige netop den slags, hvor folk forstår hunde ordentligt. 

Der er jeg total modsat. Kunne aldrig finde på at sende en hund med problemer ift andre hunde ud i en pension. Tænker det må være enormt stressende at være tvunget i boks/løbegård et fremmed sted og ved siden af hunde man ikke kan lide eller kender.. 

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, Sitto skrev:

Der er jeg total modsat. Kunne aldrig finde på at sende en hund med problemer ift andre hunde ud i en pension. Tænker det må være enormt stressende at være tvunget i boks/løbegård et fremmed sted og ved siden af hunde man ikke kan lide eller kender.. 

 

der er lige præcis mulighed for at skærme hunden, og planlægge motion etc så den ikke behøver at blive konfronteret overhovedet. Det skal selvfølgelig være et ordentligt sted. Langt de fleste mennesker, uanset om de selv har haft hund eller ej, ved altså bare chokerende lidt om adfærd og kropssprog, jeg ville aldrig binde an med "familiepasning" af den slags hund. Så meget kan nå at gå galt uden de overhovedet har opdaget at kræet er stresset. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...