Hop til indhold

Flåtmiddel Vetiq Flea Guard


Nollike
 Share

Recommended Posts

Hej, long time no see ;-)

Jeg har jo en epilepsihund og er derfor blevet meget påpasselig med hvad jeg giver ham af behandling med flåter (læs: P.t. ingen behandling overhovedet og det er jo heller ikke særlig betryggende :-/ ) da flere flåtmidler kan give anfald :-( 

På en epilepsi-side er der en som anbefaler Vetiq Flea Guard og jeg vil derfor høre om nogen af jer herinde har erfaringer med dette produkt? Virker det mod flåter?

 Undgå FLÅTER og LOPPER på den naturlige måde uden kemikalier/ gift 90 tabletter

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken:

 

Jeg kender ikke det præparat, men stort set alt hvad man bruger mod flåter er jo gift af en art, så jeg ville også være mega forsigtig.

Jeg kan ikke huske om du var aktiv herinde da Scoop havde en reaktion til et Seresto halsbånd? Han har ikke epilepsi, men efter at have haft det halsbånd på en dags tid fik han et anfald af "idiopathic head tremors".  Det er ganske harmløst, men det er jo en neurologisk betinget reaktion, og jeg er også holdt op med at give ham noget som helst. Nu er flåter heller ikke et problem her hvor vi bor.

Er flåter et stort problem hos jer? 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Doberfan skrev:

 

Jeg kender ikke det præparat, men stort set alt hvad man bruger mod flåter er jo gift af en art, så jeg ville også være mega forsigtig.

Jeg kan ikke huske om du var aktiv herinde da Scoop havde en reaktion til et Seresto halsbånd? Han har ikke epilepsi, men efter at have haft det halsbånd på en dags tid fik han et anfald af "idiopathic head tremors".  Det er ganske harmløst, men det er jo en neurologisk betinget reaktion, og jeg er også holdt op med at give ham noget som helst. Nu er flåter heller ikke et problem her hvor vi bor.

Er flåter et stort problem hos jer? 

:vinken:

Får man ikke længere mail når der er svar på ens tråd? 

Du har fortalt om det, så Seresto skal jeg ikke nyde noget af. Heller ikke Nextgard eller hvad det hedder og slet ikke Bravecto :-( Men det er en i en epilepsigruppe der har anbefalet det og umiddelbart når man læser, så er der ikke noget gift i (men jeg har ikke nærstuderet må jeg indrømme). På naturguide.dk skriver de: 

På NaturGuide.dk har os med både hund og kat prøvet at skifte til et naturligt produkt uden kemikaler og gift. Og det ser foreløbigt ud til at tegne godt. Produktet hedder VetIQ® Flea Guard og er prismæssigt ganske overkommeligt.

Du skal således ikke længere dryppe giftige dråber på dyrets hals og/eller tilføre ikke nedbrydelige kemikalier videre i hundens eller kattens blodbaner. VetIQ® Flea Guard er et naturlig afskrækkende middel for flåter og lopper med indhold af gærekstrakt (B-vitaminer) og lugtfri hvidløgs ekstrakt.

Gode anmeldelser.
Herfra har vi selv kastet os ud i cyberspace og søgt at google erfaringer fra ind- og udland. Og ud fra de resultater vi har fundet er brugerne langt overvejende tilfredse – og anbefaler selv produktet. Produkterne kan købes i den danskejede online butik Petiq. På siden kan ses en video, hvor også en dansk dyrlæge anbefaler produkterne.

 

 

Så jeg ved ikke, umiddelbart ser det jo rimelig harmløst ud? :-)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, Doberfan skrev:

OK, det lyder da fint, så turde jeg godt prøve det, også med en epilepsihund. 

Mht notifikationer, så tror jeg der er nogle indstillinger et sted, men skal blankt indrømme at jeg ikke rigtig er inde i det.  

Held og lykke med det, og du må lige videregive noget nus til det sorte guld. 

Ja det lyder da som noget der var værd at forsøge synes jeg  :thumbup:

Jeg nusser gerne videre :x

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det indeholder  hvidløg, som ER giftigt for hunde... 

og der står ikke noget om, hvor meget hvidløg, det indeholder.. 

jeg kan heller ikke se, at det skulle være testet, overhovedet? 

De flåtmidler, der indeholder gift, er i det mindste deklareret. Og de er testet for at se hvor virksomme de er.   Bivirkninger er det svært at teste for, fordi der er så mange forskellige faktorer, der spiller ind.. 

Men det er da for ærgerligt at fodre sin hund med et muligvis skadeligt produkt, som ikke er testet for virkning overhovedet.. 

både bravecto og nexgard er testet for virkning.  Især nexgard er næsten 100% virksom hvis man bruger det efter forskrifterne. Bravecto er knap så effektiv, fordi det kun gives hver 3. måned. 

...men det er da giftigt -især for smådyrene.  Det er jo derfor flåter og lopper dør.. 

Det er bare endnu farligere at lade sin hund være dårligt beskyttet, -eller ubeskyttet- mod flåter.  Anaplasmose kan koste hunden livet i løbet af få måneder.

Og borreliose kan i bedste fald ødelægge hundens led for resten af livet.. 

....jeg kæmper stadig med Silkes anaplasmose, som hun fik tidligt på sommeren. Hun har ikke fået flåtmiddel før i hele hendes liv.  Men efter den omgang er jeg slet ikke i tvivl om, at hun skal have det mest sikre middel resten af livet. 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...