Hop til indhold

hjemmelavede madvarer og godbidder til hunden


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Husker du mig, hvis du finder store tilbud? Nå ja jeg har stadig 9 andelår liggende hehe

 

 

 

Måske jeg skal nærlæse igen igen. Men tager I kødet op, når det er kogt og så koger risen for sig selv? For det hakkede ville jo ikke skulle koge så længe, vel?

 

Nu har Luna fået fjernet en rovtand, men hun kan vel stadig få ben. For ellers giver det vel belægninger på tænderne??

 

Ja som andre har skrevet, kog kødet og brug "suppen" til at koge resten i. Jeg gør ofte det at jeg blender grøntsagerne rå og lader dem koge med risene de sidste 15 minutter, det sparer noget tid.

 

Rasmus mistede også en tand, men fik knogler alligevel. Muligvis gnaver Luna ikke lige så meget med siden som mangler en tand.

Iøvrigt er Pelles tænder totalt hvide og uden belægninger på hjemmelavet foder.

 

Min grundopskrift (har fået den af TS) er:

600 gr. kød

3 dl. ris

1.6 ltr. vand.

 

Grøntsager??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som andre har skrevet, kog kødet og brug "suppen" til at koge resten i. Jeg gør ofte det at jeg blender grøntsagerne rå og lader dem koge med risene de sidste 15 minutter, det sparer noget tid.

 

Rasmus mistede også en tand, men fik knogler alligevel. Muligvis gnaver Luna ikke lige så meget med siden som mangler en tand.

Iøvrigt er Pelles tænder totalt hvide og uden belægninger på hjemmelavet foder.

 

 

 

Grøntsager??

 

Synes nok der manglede noget:oops:

 

Det er også 600 gr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg skal nærlæse igen igen. Men tager I kødet op, når det er kogt og så koger risen for sig selv? For det hakkede ville jo ikke skulle koge så længe, vel?

 

 

Nej, det hakkede kød skal ikke koge så længe som f.eks. en hel kylling. Når jeg bruger hakket kød (og det gør jeg for det meste), bruger jeg Anne-Maries "korte opskrift", som hun på et tidspunkt delte på et andet forum:

 

Kog brune ris og quinoa (6 dl) i 2,7 liter vand.

Tilsæt ca. 1000-1200 gr. revne/småtskårne grøntsager sammen med småtskåret kød/fisk efter ca. 30-45 minutters kogetid. Lad det småkoge, til det er godt mørt, ca. 45 minutter mere.

Jævn med havreklid (10-15 tsk.) og/eller emkornsflager/havregryn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det hakkede kød skal ikke koge så længe som f.eks. en hel kylling. Når jeg bruger hakket kød (og det gør jeg for det meste), bruger jeg Anne-Maries "korte opskrift", som hun på et tidspunkt delte på et andet forum:

 

Kog brune ris og quinoa (6 dl) i 2,7 liter vand.

Tilsæt ca. 1000-1200 gr. revne/småtskårne grøntsager sammen med småtskåret kød/fisk efter ca. 30-45 minutters kogetid. Lad det småkoge, til det er godt mørt, ca. 45 minutter mere.

Jævn med havreklid (10-15 tsk.) og/eller emkornsflager/havregryn.

 

Jeg har den her fra A-M

 

Brune ris koges i 45, så tilsætter man grøntsager som koger med i 15 min, og så kød i og endnu 15 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det hakkede kød skal ikke koge så længe som f.eks. en hel kylling. Når jeg bruger hakket kød (og det gør jeg for det meste), bruger jeg Anne-Maries "korte opskrift", som hun på et tidspunkt delte på et andet forum:

 

Kog brune ris og quinoa (6 dl) i 2,7 liter vand.

Tilsæt ca. 1000-1200 gr. revne/småtskårne grøntsager sammen med småtskåret kød/fisk efter ca. 30-45 minutters kogetid. Lad det småkoge, til det er godt mørt, ca. 45 minutter mere.

Jævn med havreklid (10-15 tsk.) og/eller emkornsflager/havregryn.

 

Jeg har den her fra A-M

 

Brune ris koges i 45, så tilsætter man grøntsager som koger med i 15 min, og så kød i og endnu 15 min.

Tusind tak begge to:-D

 

Så vil jeg se, hvad jeg kan få bikset sammen i weekenden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det hakkede kød skal ikke koge så længe som f.eks. en hel kylling. Når jeg bruger hakket kød (og det gør jeg for det meste), bruger jeg Anne-Maries "korte opskrift", som hun på et tidspunkt delte på et andet forum:

 

Kog brune ris og quinoa (6 dl) i 2,7 liter vand.

Tilsæt ca. 1000-1200 gr. revne/småtskårne grøntsager sammen med småtskåret kød/fisk efter ca. 30-45 minutters kogetid. Lad det småkoge, til det er godt mørt, ca. 45 minutter mere.

Jævn med havreklid (10-15 tsk.) og/eller emkornsflager/havregryn.

 

Jeg har den her fra A-M

 

Brune ris koges i 45, så tilsætter man grøntsager som koger med i 15 min, og så kød i og endnu 15 min.

 

 

Jeg koger kødet først, især når det er noget på ben kan man ikke kende vægten før benene er fjernet. Synes også det er mest logisk at koge kødet først, da suppen da giver smag til risene, men man kan jo gøre som man synes er bedst.

 

Mht hakket kød så bliver det kogt til en fast plade medmindre kødet er løsthakket.

Jeg tager ikke tid, mærker bare efter og koger til kødet er mørt. Risene koger jeg ca en time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg koger kødet først, især når det er noget på ben kan man ikke kende vægten før benene er fjernet. Synes også det er mest logisk at koge kødet først, da suppen da giver smag til risene, men man kan jo gøre som man synes er bedst.

 

Mht hakket kød så bliver det kogt til en fast plade medmindre kødet er løsthakket.

Jeg tager ikke tid, mærker bare efter og koger til kødet er mørt. Risene koger jeg ca en time.

 

Ja, kødet skal give smag til det andet, det er mine hunde enige i. :5up:

 

Jeg har fundet min egen måde at lave det på, så det passer mine bedst muligt og på den måde de bedst kan lide det, de er jo kræsne de små, men får også lov til det. ;-) Jeg jævner det aldrig, da jeg ikke vil bruge havre og de kan ikke lide grødkonsistens. Det er jo bare at finde den måde der fungerer for hver enkelt hund. Der er jo heldigvis masser af måder at lave mad på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...