Hop til indhold

Så er det på den igen :-(


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Så skete det desværre.... Det jeg har frygtet siden Inca (delvist) overrev sit korsbånd i venstre knæ. Jeg synes det er så mega unfair at hun nu igen skal igennem genoptræning, når 

Hun var på stranden i sidste uge (jeg var ikke med), og ud af det blå bliver hun halt på højre bagben. Springhalt til at starte med :cry:

Afsted til dyrlæge, Inca rystede af smerte og havde knæet trukket helt op og gik på 3 ben. Umiddelbart korsbånd, og det så slemt ud.

I dag, en uge senere, støtter hun på benet og går virkelig pænt, pænere end hendes første gang med det andet knæ. Dog skal vi stadig have taget røntgenbilleder hos Ken Lindeblad i næste uge og snakke prognoser. selvom jeg godt ved hvad han vil sige :roll:

Umiddelbart ser det dog heldigvis ud til kun at være delvist overrevet (igen). Hun har sindssygt meget gejst og vil gerne det hele, så det er heldigvis dejligt.

Efter Inca's livmoderbetændelse, og efterfølgende sterilisation, har hun taget på (med vilje). Hun havde tabt sig da hun var syg, og vejede kun 38kg. Så jeg har fedet hende op til hendes optimale 45kg, og skulle nu igang med at opbygge en god muskelmasse på hende igen (svømning, gåture i sandet osv.), netop for at understøtte hendes ben. Hun har jo været som en unghund igen efter hendes operation og har fået så meget livsglæde og appetit (både på mad og på livet) :x

Dog tænker jeg at et foderskift nu bliver nødvendigt, men til hvad? Hun får Essential Nautical pt., og fungerer fantastisk på det, men hun bliver nok desværre nødt til at få et foder hvor der er mindre fedt i, og hvor hun kan blive mæt af den rette mængde. Har kigget på Essential Contour og Acana Light&Fit. Er der nogle af jer kloge hoveder med erfaring inden for dette felt? Hun kommer ikke til at kunne blive rigtig motioneret det næste lange stykke tid (bortset fra svømning når dyrlægen siger god for det).  

Jeg synes det er så mega unfair at hun nu igen skal igennem genoptræning, når hun lige havde fået det så godt :megaked: 

21765835_10159447283550387_400994054038394294_o.thumb.jpg.e36cb3d9238dce1cf7b6720fee9db535.jpg

 

  • Sad 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Ja jeg har en hanhund som også har prøvet dette og det tog ½ år i gen op træning og han kom sig, når en hund har haft denne skade må de løbe i sand da det belaster for meget fremover,ingen lange gåture men små korte ture også på hårdt underlag er bedst.Vi fodre med lav fedt % og høj køD % det hedder APLAWS og kan købes på zooplus men er ret dyrt men det virker i pels kvalitet og hundes bygning ser sund ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...