Hop til indhold

Luna er blevet "sær" på gåture


Rosa565
 Share

Recommended Posts

Jeg har lagt mærke til, at Luna har ændret adfærd på gåture. Normalt går hun inderst, dvs. hun går på den side af mig som er inde mod husmurene/hækkene osv. og hun plejer at hygge sig med at gå og snuse en helt masse i græsset. Jeg lod især mærke til i dag, at hun absolut ikke vil gå derinde mere. Hun VIL gå yderst ud mod vejen, og hun går lige så stille og rolig ved siden af/lidt bag i mig. Når jeg prøver at guide hende lige så stille om på den anden side af mig med snoren, så vil hun bestemt ikke derhen, det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Min kæreste siger, at det er lidt tid siden hun stoppede med at ville gå på græsset og snuse, men jeg synes det er blevet "værre".

En anden ting er, at hun de sidste dage også har været "underlig", når vi skal ind i opgangen. Hun går en stor bue udenom opgangsdøren, for derefter at gå ind til husmuren og så hoppe ind af døren fra siden af husmuren. I dag ville hun slet ikke ind, hun vandrede rundt på græsset ude foran døren, og jeg troede hun skulle tisse, men hun gik bare lidt frem og tilbage og ville ikke ind. Da jeg fik hende lokket, gik hun igen en kæmpe bue udenom døren og rundt om stolpen, som står ved døren, og hoppede ind fra siden igen. Jeg ved ikke, om det er til at forstå, men hun har altså aldrig været sådan før. 

Det skal lige siges, at hun har en øjensygdom cornea dystrofi, som dog er i behandling og ser bedre ud end før, så tænker ikke at det er det? Og vi er lige nu i et "forløb" hos dyrlægen, da røntgen viste for stort hjerte, og hun hoster og er lidt træt nogle gange. Kan disse adfærdsændringer have noget at gøre med, at hun ikke er helt rask pt? Jeg tænkte først, om hun havde slået hovedet eller lign. fordi hun virker så underligt på de gåture. Det lyder måske ikke af noget, men jeg bliver dog alligevel lidt bekymret, da det er så langt fra, hvordan hun plejer at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen bud på den ændret opførelse, det eneste jeg lige tænker med døren er om der er en rist foran døren? 

Vi har nemlig en metalrist foran vores dør, og den går hunden principelt ikke på, så han gør som du skriver går hen til væggen og "hopper" ind - han er så, så stor han kan træde over, og vi har lidt afstand mellem rist og dør hvor han kan sætte poterne :) 

Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, Rosa565 skrev:

Ja der er nemlig en rist foran. Den har hun aldrig været begejstret for, men hun plejer bare at gå hen og så hoppe over den. Vi har boet her i 2 år, så synes det er underligt, hvis hun skulle reagere så kraftigt på den nu?

Taget i betragtning af hun også reagere pågåturene kan hun have ondt evt i en pote? Hvad sker der hvis I fjerner risten, forsvinder det mystiske mønster sig så også? :) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...