Hop til indhold

Trækker vildt. Anbefal en sele og evt tips


Sommersmiil
 Share

Recommended Posts

Hejsa :)

Jeg har overtaget en buller på 10 mdr som bestemt ikke lært at gå i snor. 

Hun trækker helt vildt. Og det kan mine diskus ikke holde til. Samtidig med tænker jeg det også må være træls for hende at halse afsted evigt altid? 

Hun har en k9 sele. 

Søger anti træk sele. Hvilke kan i anbefale. 

Har i andre råd til at lære at gå i snor når man er 10 mdr.? 

Godbidder har hun inden interesse i. 

Håber nogle kloge buller hoveder giver sig til kende 😂

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden trækker fordi den har erfaret at den kommer fremad på den måde, det du kan gøre er at vende rundt og gå modsat vej hver gang snoren bliver stram.

det er vigtigt at snoren er så lang at hunden for mulighed for at gå med løs snor nogen tid, dvs en 3 m snor vil være fin, du sætter snoren i og starter roligt, så snart hunden når ud i enden af snoren og begynder at trække vender du rundt og går modsat vej, du skal ikke kalde, lokke eller sige noget bare vend rundt og træk hunden med dig modsat vej;) går hunden pænt og ordentlig i løs snor gpr du også bare roligt fremad ;)  det fortsætter du bare med, er du helt konsekvent og gør det hver eneste gang, vil hunden hurtigt erfare at hvis den trækker kommer den ingen vegne ;) 

jeg ville nok sløjfe selen og bruge halsbånd i stedet, min erfaring er at rigtig mange hunde trækker rigeligt når de får sele på;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...