Hop til indhold

Hvalpekøb i Sverige hvad er reglerne


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Vi er godt på vej til at købe hvalp i Sverige. Men reglerne er ikke enslydende i begge lande, når det gælder rabies vaccine, opdrætter har fået af vide, der skal gå 21 dage efter rabiesvaccinen, før hvalpen må komme ind i Danmark. Hvor Fødevarestyrelsen ikke siger det samme. På deres hjemmeside, står der man kan udfylde en hvalpe/killing erklæring, hvis de enten ikke har fået rabies, eller de 21 dage ikke er gået. 

Hvalpen er 12 uger, og bliver rabies vaccineret den 20/11. 

Hvad skal vi rette os efter? 

72A10F4D-AB0C-4D35-9B9F-FE1E74C040E3.jpeg

81DB8142-5A64-4569-AA38-6EA06B9D8FDB.png

698A9378-E058-4A3A-84AD-23360C5D0110.png

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgerligt I ikke har hentet hvalpen inden de 12 uger, så kræver det nemlig ikke rabies. Men når hvalpen er 12 uger så skal der rabies til og der skal gå 21 dage. Det blev jeg informeret om af flere opdrættere der er vant til at hente hvalpe fra Sverige til Danmark da vi hentede Enya. Men hun var kun 8 uger, så der skulle ikke rabies til. 

Link til indlæg
Del på andre sites

9 minutter siden, Sitto skrev:

Ærgerligt I ikke har hentet hvalpen inden de 12 uger, så kræver det nemlig ikke rabies. Men når hvalpen er 12 uger så skal der rabies til og der skal gå 21 dage. Det blev jeg informeret om af flere opdrættere der er vant til at hente hvalpe fra Sverige til Danmark da vi hentede Enya. Men hun var kun 8 uger, så der skulle ikke rabies til. 

Ja, det er næsten ikke til at holde ud. Vi må væbne os med tålmodighed. Selvom det er ret svært! 

Jeg snakkede med Fødevarestyrelsen og her var der igen problemer hvis bare den havde pas, chip og rabies (lige meget om der ikke var gået de 21 dage) Men de svenske regler siger der skal gå de 21 dage, selvom hunden skal ud af landet... 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...