Hop til indhold

Veterinær kiropraktik - er det noget du vil vide mere om?


Move in harmony
 Share

Recommended Posts

Hej med jer  :)

Jeg er dyrlæge med efteruddannelse i kiropraktik til dyr og har startet virksomheden Move in Harmony. Jeg overvejer at starte en blog på min hjemmeside og jeg er derfor interesseret i at høre hvad I derude er interesseret i.

Hvad tænker du som hundeejer om kiropraktik til din hund? Er der noget du vide mere om eller er nysgerrig omkring? Hvad har du af problemer/udfordringer med din hund i hverdagen (fx adfærdsændrigner, ømhed/stivhed, nedsat præstation ved agility/jagt, gigt osv)? Eller er der andet du kunne tænke dig at vide mere om inden for området?  

Jeg vil rigtigt gerne høre hvad I har at sige, så håber da at nogle af jeg har lyst til at dele jeres tanker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig spændende emne. Jeg ville gerne vide mere om forebyggelse af skader, hvilke skader du ser oftest og hvorfor hunde får skader - og hvordan man opdager dem. Og hvad koster det, hvor længe skal der behandles før det er bedre, og hvor tit bør en hund tjekkes - fra familiehunden til topatleten.

Jeg er rådgiver og jeg sender rigtig mange hunde til kiropraktik (og dyrlæge) fordi de ingen steder når med træning, hvis årsagen er smerter. Jeg møder rigtig mange familiehunde med smerter også - og ejeren stirre sig blind på det, fordi det måske kommer snigende. Jeg har også set hunde, der ikke kunne være alene få nogle sener osv på plads, og så behøvede de ikke en gang træning! Så stor respekt for kiropraktik her - jeg synes det er dejligt, at der kommer mere og mere af dette til hunde

 

Et lille PS: Jeg arbejder også med katte, og kiropraktik har reddet min egen kats liv. Hun faldt, da hun var 2 år og fik så ondt i ryggen. Otte dyrlæger så hende og mente ikke der var andet et gøre end at smertedække for livet. Efter 1 år på smertestillende stoppede det med at virke, og jeg havde en aftale for aflivning om fredagen. Onsdag hørte jeg om en kiropraktor og tog hende dertil akut. Jeg fik en rask kat med hjem! Til juli bliver hun 12 år :) Måske du skal overveje at spørge i katteverden også? Du kan finde nogle folk der er engagerede på www.kattegale.dk 

 

Et meget aktivt forum er desuden www.hundegalleri.dk hvis du ikke allerede har spurgt der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar! Super ideer til emner - det kan jeg helt sikkert bruge og lade mig inspirer af :-)

Spændende at du er træner og rigtigt fedt at du er OBS på smerter hos dyrene som ikke kan trænes væk. Det betyder så meget at de får den rigtige behandling. Det kan helt sikkert være svært for ejerne at opdage de kroniske smerter, så det er super at de har hjælp at hente der. 

Fantastisk historie med din kat! Jeg er glad for at høre at du fandt en kiropraktor til hende og at hun kom sig igen. Er det måske muligt at jeg eventuelt må citerer dig for den historie i et indlæg hvis jeg skriver om noget hvor der kunne passe ind? Sande historier og oplevelser fra andre er jo tit noget der virkelig kan få folks opmærksomhed og tillid til at de selv "tør" prøve ;-)

Kiropraktik kan netop gøre så meget godt og tit hjælpe hvor vi må give op som "almindelige" dyrlæger - det er bare vigtigt at budskabet kommer ud, så folk kender mulighedderne.

Ja, jeg behandler også katte, men det er slet ikke så udbredt som hundene - så kunne helt sikkert væte en god ide at nå katteejerne mere. Tak for hjemmesiderne, dem vil jeg helt sikkert tjekke ud og spørge til råds i :-)

Redigeret af Move in harmony
Link til indlæg
Del på andre sites

Heroppe er vi fan af kiropraktik dyrlægen camilla gregersen.

Jeg vil aldrig lade en kiropraktikker tage ved mine dyr hvis ikke de er uddannet dyrlæge, så jeg tager hatten af og smiler over at Camilla ikke er alene ;)

En decideret blog ved jeg ikke om jeg ville blive fanget af, men jeg nyder at camilla har en facebook side og der smider hun billeder og film op og nogle med lange beretninger og andre med korte. Det er facinerende at se og man kan se HENDES succes historier og nogle gange også dem hvor hun intet kunne gøre.

Jeg var lige inde og snuse på din side (rigtig fin side). Men med hundene der ville jeg opfordre folk til at få dem tjekket selvom der ikke er en masse tegn.

Vores jagthunde vil vi gerne tjekke før jagtsæsonen (så de er klar til sæsonen) og efter så eventuelle småskader bliver rettet op og det gad jeg godt var mere normalt blandt folk. Sådan et service tjek i ny og næ.

Vores den store har en skævhed i ryggen og så er hun ikke sådan en der falder i svime over fremmede, hun står direkte og sover når Camilla behandler hende og hun elsker at kysse på hende og den adfærd så vi allerede første gang. Der er ingen tvivl om at det mærker rart.

Hestene knus elsker også behandlingen og det er skønt at se film klip af dem. Så små klip og billeder ville klart fange mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-) det er godt at høre at I bruger kiropraktik derude! 

God feedback - jeg vil helt sikkert bruge film og billeder og jeg har også lige lavet en Facebook side, så håber jeg på at jeg kan få det til at fungerer der. 

Det er helt rigtigt at det er godt at få hundene (og sådan set også hestene) tjekket jævnligt selv om de ikke udviser tegn - der er tit småting og mange oplever også at få en hel "ny" hund med hjem selv om der "jo ikke var noget galt" ;-) det kan godt være jeg skal prøve at lægge mere vægt på det. 

Ja de fleste dyr elsker behandlingerne og det gør jo bare arbejdet så meget skønnere :-)

Redigeret af Move in harmony
Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, Move in harmony skrev:

Tak for svar det er godt at høre at I bruger kiropraktik derude! 

God feedback - jeg vil helt sikkert bruge film og billeder og jeg har også lige lavet en Facebook side, så håber jeg på at jeg kan få det til at fungerer der. 

Det er helt rigtigt at det er godt at få hundene (og sådan set også hestene) tjekket jævnligt selv om de ikke udviser tegn - der er tit småting og mange oplever også at få en hel "ny" hund med hjem selv om der "jo ikke var noget galt" det kan godt være jeg skal prøve at lægge mere vægt på det. 

Ja de fleste dyr elsker behandlingerne og det gør jo bare arbejdet så meget skønnere

Ja vedligeholdelse er jo mindst lige så vigtigt. Det kan måske forhindre nogle skader og smerter. 

Vores skal helt sikkert begge til eftersyn når jagtsæsonen er ovre, selvom de ikke er på store og vilde jagter, men det er en god huske snor, så man kommer afsted.

Vores Luna elsker mennesker, men når fremmede piller ved hende så stivner hun lidt, men ved Camilla bliver hun nærmest som smør. Luna har et par steder med medfødte "skævheder" og når de er behandlet, så kræver hvert punkt lige en nyssepause og så går de videre. Det er så fantastisk at se og mærke på sin hund. Mange ved heller ikke at nogle forsikringer giver tilskud ved kiropraktor ved skader, for ja det ER dyrt, men det er pengene værd.

 

Ja hestene burde også tjekkes jævnligt, men her er hesten ikke vores og ejer bruger kun kiropraktik hvis hesten fejler noget. Men vi lærer alle med tiden og det samme gør ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...