Hop til indhold

Nødhjælp og gode råd søges til lille hvalp!


Olla
 Share

Recommended Posts

HJÆLP!

Jeg har "fået" hund, altså på sådan lidt en tilfældig måde.
Jeg vil undlade at gå i detaljer - Nu har jeg dog besluttet mig for at gøre det så godt jeg kan for den lille frøken.

Det er sådan et lille skravl, den er meget sød. Ret hjælpeløs, men umiddelbart rask.
Desværre, måske lige ung nok til være "flyttet" fra mor.

Nu er det desværre bare sådan er den er forældreløs om jeg vil det eller ej. Mor er dog ikke til at finde nogen steder.

Race: Helst bestemt mange generationers gadekryds.
Alder: Den er nok kun 4-5 uger gammel. Et bud, jeg er dog rimelig sikker på at den burde være hos sin mor endnu.

Jeg tænker den burde få en eller anden for for tilskud.

Problemet er her.
Jeg bor i en ret fattig del af verden. Her er ingen dyrelæge i byen, her er ingen former for "hvalpefodder" og "modermælkserstatning" og hvad jeg ellers hurtigt ville kunne hente i DK. Faktisk er hundemad som vi kender det fra Europa dårligt noget jeg kan fremskaffe.

Jeg kan ikke en gang hente en gang sødmælk - Hvis den overhovedet må få det eller anden fed mælk/mejeriprodukter? Hvis jeg kan skaffe det.
Kan jeg give den et æg? Hvilken for for diæt kan jeg give den? Hvad fanden skal jeg give den?

Håber I kan se hvad jeg søger og hvorfor jeg skriver.

Det skal helst være noget der kan "hjemmelaves".

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke da noget - Men ved 4-5 ugers alderen, så er de heldigvis begyndt at spise fast føde og kan klare sig uden deres mors mælk.
Selvfølgelig ikke spor optimalt, men det kan lade sig gøre.

Mange bruger A38, blandet med opblødt hvalpefoder... Men det er jo nok ikke sådan lige til, selvom voksen foder ville kunne gå an.
Nu er A38 så også ret omdiskuteret ifht hvorvidt det gør god for noget. 

Hakket kød blandet gedemælk kunne været et bud, hvis det er til at få fat i? Gedemælk skulle være et fornuftigt alternativ til det vi ellers bruger herhjemme.
Og æggeblomme kan du også godt putte i.

 

Det var sådan lige hvad jeg kan huske jeg har læst i div. opdrætter grupper, andre har brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svaret. Det er virkelig værdsat.

Jeg må på jagt efter lidt gedemælk. Det vil jeg tro kan skaffes, er hvert fald en del geder i byen.
En æggeblomme, kogt kylligt, lidt lidt bløde ris i sådan en blødmoset blanding må det blive til aften, og til jeg ved mere.

Det lyder dog ikke så vitaminrigt?
Men en fuld mave må okay i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...