Hop til indhold

Hund jeg ikke føler jeg kan finde overskuddet til


mocca82
 Share

Recommended Posts

Ja det rigtigt, det derfor hun altid er kommet tilbage, og hendes adfærd blevet til det dårligere. Jeg er igang med træningen og hun tager godt imod det. Det tar tid det her, og det os godt for mig, men jeg blir stadig ked af det, da jeg har alt for lidt hjælp til hende( ikke mange i min familie kan hjælpe og mine forældre er ældre og her føler jeg det bliver uansvaligt ift hvis de falder ) Jeg bliver ked af det når jeg tænker på endnu en sommer der skal gå med organisering af pasning  svært at ligge sommerferie planer osv. Det her er noget af det sværeste jeg har prøvet- og indimellem føler jeg begejstring , men det bliver hurtigt erstattet med følelsen af tristhed over alt det jeg ikke kan .. jeg kan mærke at energien er virklig tung somom det bare ikke er rigtig. enten skal jeg flytte ud på landet hvor jeg bare kan åbne døren og hun ikke hænger fast i snor indtil mig hele tiden.. ved det faktisk ik , hvad jeg gør .. jeg kan ikke aflive hende, det fuldstændig udelukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet at omplacere hende en masse gange. Nogengange for at skabe et forhold hvor jeg kan få aflastning med pasningen og andre gange for at de kunne overtage hende. Men har altid informeret dem om hvordan hendes adfærd er og som i siger har de aldrig kunne forstå det før efter noget tid, og så kom hun tilbage igen . Jeg bliver altid glad for at ha hende tilbage igen jeg elsker hende virklig højt ! det der ingen tvivl om, og hun får masser af kærlighed. Jeg prøver oven i mine eksamer og studier at træne hende. træner snor og undgår frontalt at støde ind i andre hunde ved at vige udenomj og følge efter dem bagfra . hun arbejder for godbidder hjemme ved øvelser som at gå bagom mig. sidde og ligge . Så jeg gør hvad jeg kan . Er det utopisk at tænke at jeg kan træne hende i månederne op til sommer og derefter finde nogen at dele hundeansvaret med ? Tak for tilbagemeldinger <3 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået en meget tumult tid igennem, og hun var ikke sådan i starten og henimod de 2 år, det kom senere hen. Jeg havde forestillet mig at finde nogen der havde mere tid til hende end jeg har, derfor har jeg prøvet at finde nogen andre i så lang tid. 

det der taler for det, er at jeg ikke kan se hvilke andre muligheder jeg har , end at træne med hende håbe på hun kan få den aggressive adfærd ud, også have lettere ved at dele ansvaret med nogen. pt kan jeg ikke forestille mig at blive ved med det her alene, så må det blive omplacering hvor jeg kan have hende i weekender og ferier - lyder det helt urealistisk ? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bedste råd er at stoppe med at prøve at omplacere hende. Hunden bliver forvirret af alle de skiftende hjem og det gavner absolut ikke hunden.

Du vil ikke have den på internat, men derimod så er den kastebold mellem dig og de hjem du efterhånden har afprøvet.

Hvis ikke du har overskuddet så vær fair for både dig og hunden og få den aflivet. Ja det gør ondt og ja man græder, men nu fældes der også mange tårer og hverken du eller hunden trives med det her.

Det bedste tanker

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ik mulig for mig at aflive hende. jeg føler ikke jeg har ret til at tage hendes liv, og vil heller ikke kunne leve med det . Som sådan har hun ikke gjort nogen noget ift at være en fare eller trussel. 

Blueberry jeg forstår dig hundred procent, det vil jeg også håbe på . Indimellem finder jeg også gejsten og ser hvor hurtigt hun lærer ! - Bare nogen gange blir det bare ulideligt og virklig hårdt. Lige nu øver jeg snor og giver hende så meget mental stimulering jeg har tid til- jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. Så håber jeg på at hun bliver bedre at gå tur med og derefter finde nogen at dele ansvaret med. Jeg tror ik der er andre muligheder .. Tusind tak fordi i svarer tilbage- det betyder ufatteligt meget for mig at få delt der her med nogen andre !

Link til indlæg
Del på andre sites

det vil jeg gøre  :) Tak for feedback og råd og tanker . Det jo noget af en klemme at stå i når først man har hunden om hjertet.. på den anden side er det ens liv der bare tikker og tiden går- det ses forhåbentlig tilbage på som en ordentlig lærestreg og ikke spild af tid.. jeg finder en adfærdsbehandler . Tak ! 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej Allesammen. En lille opdatering som lovet. Jeg har nu trænet med hende i lidt over en måned ( Jeg giver hende godbidder når andre hunde passerer forbi ) Det virker hvis jeg spotter de andre hunde og indleder træningen, inden hun kommer i høj arousal. Dog  syntes jeg ikke at mærke nogle længere virkende mere permanent forskel. Hun kan stadig virker fixeret og klar på aggresion selv hvis vi møder små tæve- hundehvalpe. Det virkelig op af bakke- og jeg tror os jeg ser mig selv blive enormt stresset af denne langvarende problematik, som syntes aldrig at ende! Jeg ved bare jeg simpelthen ikke kan få mig til at aflive hende... Men føler mig stadig fanget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...