Hop til indhold

Når hvalpen ikke spiser nok.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Inkognito skrev:

Et virkelig langt ude forslag, men here goes.......

Har du overvejet at prøve at skifte skål? Kan hun have et problem med hendes madskål?

Alt modtages med kyshånd. Så bare kom med alle de foreslag der er 😉

Vi bruger forskellige skåle. Alt fra metal til keramik. Der er ikke forskel så vidt jeg kan se. 

I dag blev leverpostejmaden ikke spist. Kender ingen hund det kan lade sådan en stå. 

Vi forsøger os med “boost”, og ser hvad det giver. Dog svært at få i hende, nå selv leverpostej er no go. 

Jeg forsøger et par dage med at tage maden væk efter 1/2 time, og se om det gør en forskel denne gang. Sidste gjorde det ikke. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, pivpiv skrev:

Har du prøvet med lidt pemikan?
Det er små portioner men med meget nærring og energi.

Ja det har jeg prøvet. Frida ville ikke røre det med en ildtang. 

Hun er virkelig småtspisende. Men vægten står i det mindste stille og hun taber sig ikke pt. men hun er 1,5 til 2 kg bagefter sine kuldsøskende, og hun er en af de største i kuldet. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

4 minutter siden, Charlotte1970 skrev:

Ja det har jeg prøvet. Frida ville ikke røre det med en ildtang. 

Hun er virkelig småtspisende. Men vægten står i det mindste stille og hun taber sig ikke pt. men hun er 1,5 til 2 kg bagefter sine kuldsøskende, og hun er en af de største i kuldet. 

 

Der er også andet højenergi brikker, flere vådfoder. Nogle der måske dufter knap så stærkt som pemikan.

Godt at vægten står stille, meeeeen der bliver altså jublet hvis den vægt den begynder at stige ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, pivpiv skrev:

Der er også andet højenergi brikker, flere vådfoder. Nogle der måske dufter knap så stærkt som pemikan.

Godt at vægten står stille, meeeeen der bliver altså jublet hvis den vægt den begynder at stige

Jeg må se hvad jeg kan finde. Har forsøgt med højenergi tørfoder, men nej tak fra Frida. Vores anden hund den lille coton de tulear er så meget glad for de mange tiltag, og her skal jeg virkelig passe på hun ikke bliver for tyk. Pludselig havde hun taget på, fordi hun spiser Fridas mad.. det er heller ikke nemt 🙄

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal passe på, med ikke at give alt muligt i forsøg på at få hende til at spise. Det kan have den modsatte virkning - fordi hun godt ved du er frustreret.

Jeg har været der på et tidspunkt med min Darwin - og hvor jeg begyndte at prøve alt muligt - fordi han ikke kunne holde sin vægt og skulle tage 1½-2 kg på. De er snu som bare pokker sådan nogle hunde. Jeg fik så taget blodprøver på ham og da de viste sig at være fine - lod jeg det bare være - men holdt øje på ham. I dag har han en fin stabil vægt på 14 kg.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 6/7/2018 den 15:12 , Charlotte1970 skrev:

Jeg har bestilt Innordic Kompeet Boost, for at prøve det af. Jeg plejer ikke at have held med olie, men har den i tankerne. 

Det er tydeligt Frida er sulten, hun snuser til maden, men skal virkelig overvinde sig selv for at spise. Meget rør hun slet ikke. Loge meget hvor lækkert det er. Hun kan kredse en time om en leverpostejsmad. Det er helt vanvittigt. 

Jeg er glad for jeg har fået hende undersøgt, eller ville jeg blive vanvittig af at spekulere over hvad der var galt. 

Håber det hjælper jer.  Her er Johna omkring 1. marts i år. Svært at se på billedet, men jeg kunne se alle hendes ryghvirvler og hendes ribben med det blotte øje.  Hoftebenene stak ud og folk spurgte "Hvor jeg havde reddet hende fra" når vi var ude at gå.  Nummer 2 billede er fra midt i maj måned.  2,5 måned på Kompeet Boost

28423185_10155641044012054_9194599766342510631_o.jpg

33020146_10155849786937054_7416131403076599808_n.jpg

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 13/7/2018 den 08:33 , Amocca skrev:

Håber det hjælper jer.  Her er Johna omkring 1. marts i år. Svært at se på billedet, men jeg kunne se alle hendes ryghvirvler og hendes ribben med det blotte øje.  Hoftebenene stak ud og folk spurgte "Hvor jeg havde reddet hende fra" når vi var ude at gå.  Nummer 2 billede er fra midt i maj måned.  2,5 måned på Kompeet Boost

28423185_10155641044012054_9194599766342510631_o.jpg

33020146_10155849786937054_7416131403076599808_n.jpg

Der er godt nok tydelig forskel. 😉

frida er ikke så vild med smagen,  men det kommer nok ikke bag på nogen 😂

Link til indlæg
Del på andre sites

På 12/7/2018 den 09:02 , Beaglepack skrev:

Du skal passe på, med ikke at give alt muligt i forsøg på at få hende til at spise. Det kan have den modsatte virkning - fordi hun godt ved du er frustreret.

Jeg har været der på et tidspunkt med min Darwin - og hvor jeg begyndte at prøve alt muligt - fordi han ikke kunne holde sin vægt og skulle tage 1½-2 kg på. De er snu som bare pokker sådan nogle hunde. Jeg fik så taget blodprøver på ham og da de viste sig at være fine - lod jeg det bare være - men holdt øje på ham. I dag har han en fin stabil vægt på 14 kg.

Tror du misforstår. Jeg skifter selvfølgelig ikke foder konstant, men undersøger hvad der kunne være en mulighed. 😉

Link til indlæg
Del på andre sites

28 minutter siden, Charlotte1970 skrev:

Der er godt nok tydelig forskel. 😉

frida er ikke så vild med smagen,  men det kommer nok ikke bag på nogen 😂

Johna nægter også at spise det hvis jeg bare drysser det på. Jeg rører det op med de der billige pateer fra supermarkedet, så glider det ned.  Og ja, det er en tydelig forskel, men det er jo også ren råfedt.  Hvis de andre havde fået det i 2,5 måned ville de have været bollefede 😂

Redigeret af Amocca
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

17 minutter siden, Amocca skrev:

Johna nægter også at spise det hvis jeg bare drysser det på. Jeg rører det op med de der billige pateer fra supermarkedet, så glider det ned.  Og ja, det er en tydelig forskel, men det er jo også ren råfedt.  Hvis de andre havde fået det i 2,5 måned ville de have været bollefede 😂

Leverpostej virker ikke i hvert fald 😂 eller måske hvis Frida fik lov til at kredse om det i flere timer, men Cille den lille tykke prop, kan jo ikke lade det være 😂

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Charlotte1970 skrev:

Tror du misforstår. Jeg skifter selvfølgelig ikke foder konstant, men undersøger hvad der kunne være en mulighed. 😉

Bevares - men sådan virker det ikke på mig - kender dig jo lidt fra tidligere - og den der blink smiley kunne du have undgået - jeg vil ikke fremover blande mig i dine indlæg 😐

Link til indlæg
Del på andre sites

3 minutter siden, Beaglepack skrev:

Bevares - men sådan virker det ikke på mig - kender dig jo lidt fra tidligere - og den der blink smiley kunne du have undgået - jeg vil ikke fremover blande mig i dine indlæg 😐

Jeg kan desværre ikke vide hvad hvordan det virker på dig, eller hvor godt du synes du kender mig. Der var i hvert fald intet ondt herfra. Ked af hvis du følte det sådan. 

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Charlotte1970 skrev:

Jeg kan desværre ikke vide hvad hvordan det virker på dig, eller hvor godt du synes du kender mig. Der var i hvert fald intet ondt herfra. Ked af hvis du følte det sådan. 

Det er også ligemeget! Men jeg erindrer en del mail udveksling 5-6 år tilbage i tiden ! - såå lidt kender jeg da til dig ! Dengang handlede det om Luca.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

33 minutter siden, Beaglepack skrev:

Det er også ligemeget! Men jeg erindrer en del mail udveksling 5-6 år tilbage i tiden ! - såå lidt kender jeg da til dig ! Dengang handlede det om Luca.

 

 

Jeg er uforstående overfor din retorik imod mig. Jeg siger det meget gerne igen, der var intet ondt herfra. Og undskylder gerne igen hvis det var følt sådan. 

Luca havde store problemer med sin mave, som heldigvis blev løst da hun fik medicin til sit stofskifte og kom på acana pork og butternut. Hun levede uden maveproblemer de sidste år af hendes liv. 

Frida er en helt anden hund, og har en ingen fysiske problemer, udover hun er frygtelig kræsen. Ja der er prøvet noget forskelligt, men over mange måneder. Plus jeg har brugt nogle af de råd jeg har fået i tråden, bla Joserea festival fodret, foder med korn og Boost pulveret. Sidst nævnte er nok den vej jeg går, sammen med barf og en Royal canin variant der af og til ryger ned. 

I sidste ende er det hende her det drejer sig om ❤️

114DBBD6-2148-4372-9387-158D3D140A76.jpeg

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Beaglepack, du er godt nok nærtagende, hvis du ikke længere vil deltage i charlottes indlæg, fordi hun skriver at du nok misforstår hende. Hun er på INTET tidspunkt grov eller andet, så tolkningen er jeg ret sikker på du står alene med. 

Jeg har mødt Charlotte og hun er noget af det sødeste menneske. 

 

hvis man vil have drama, så skaber man drama. Åbenbart. 

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, CrazyDogLady skrev:

Beaglepack, du er godt nok nærtagende, hvis du ikke længere vil deltage i charlottes indlæg, fordi hun skriver at du nok misforstår hende. Hun er på INTET tidspunkt grov eller andet, så tolkningen er jeg ret sikker på du står alene med. 

Jeg har mødt Charlotte og hun er noget af det sødeste menneske. 

 

hvis man vil have drama, så skaber man drama. Åbenbart. 

Der er INGEN der er nærtagende. Du kender mig ikke - så syntes ikke du kan udtale dig om hvordan jeg er, og hvad jeg tænker i den her sammenhæng ! 

Charlotte er et sødt menneske - det er vi enig om - og mine skriverier er totalt misforstået.  Så lad være med at lave mere drama - men det er alle herinde jo så gode til - lige så snart man går mod strømmen -  og har en anden mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

21 timer siden, Beaglepack skrev:

Der er INGEN der er nærtagende. Du kender mig ikke - så syntes ikke du kan udtale dig om hvordan jeg er, og hvad jeg tænker i den her sammenhæng ! 

Charlotte er et sødt menneske - det er vi enig om - og mine skriverier er totalt misforstået.  Så lad være med at lave mere drama - men det er alle herinde jo så gode til - lige så snart man går mod strømmen -  og har en anden mening.

Hvem af os to har smækket med døren 117 gange herinde? Hvem af os bliver altid rygende uenige med andre brugere? Tror vist nok der er mere drama i dig, end der er i kedelige mig. 

 

Slut herfra, synes bare ikke din opførsel er iorden. 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har en hanhund som næsten intet tørkost vil spise.

Jeg har haft held med Hvalpe foder fra  olivers , det går stadig men ikke fordi han spiser en skål af det men jeg må lade det stå, så spiser han lidt hele dagen, men tømme den, gør han ikke.

Der er noget andet som han fanger, det er ikke sundt iflg indhold, Frolic, det virker, der kan jeg sætte en skål og han tømmer den på 10-15mins, forfærdeligt at det er hvad han synes om.

Så er der dog alt de andre guf ting, som kødben, kyllingeben, og lign. der vil han da godt ligge og kigge på det inden han spiser det efter en 15-20mins.

Glemte jeg at sige, at alt kød ved aftensbordet, og en masse pølser/kold/varm det er ikke noget problem.

Han har da fået lov til at gå 4 dage og se på det samme foder, iflg. dyrlæge, så spiste han når han blev sulten, det var så ikke tilfældet, som man så på hans ture udenfor, der kom til sidst intet.

Man får købt en masse ekstra foder, og hos oliver var jeg heldig de sendte mig 5 forskellige prøver helt gratis og jeg endte som sagt med den hvalpe (small), som jeg i 4 kg pose stadig har efter rigtig lang tid, så om jeg fandt noget godt, ved jeg ikke.

Jeg tror lidt, at mit , engang imellem, mad ved aftensbordet, har ødelagt ham, og han forventer at når han kan få kød der, så behøver han ikke rør tørkosten, og nu efter 3 år, så er det hans livsstil, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, DenRødePil skrev:

Har en hanhund som næsten intet tørkost vil spise.

Jeg har haft held med Hvalpe foder fra  olivers , det går stadig men ikke fordi han spiser en skål af det men jeg må lade det stå, så spiser han lidt hele dagen, men tømme den, gør han ikke.

Der er noget andet som han fanger, det er ikke sundt iflg indhold, Frolic, det virker, der kan jeg sætte en skål og han tømmer den på 10-15mins, forfærdeligt at det er hvad han synes om.

Så er der dog alt de andre guf ting, som kødben, kyllingeben, og lign. der vil han da godt ligge og kigge på det inden han spiser det efter en 15-20mins.

Glemte jeg at sige, at alt kød ved aftensbordet, og en masse pølser/kold/varm det er ikke noget problem.

Han har da fået lov til at gå 4 dage og se på det samme foder, iflg. dyrlæge, så spiste han når han blev sulten, det var så ikke tilfældet, som man så på hans ture udenfor, der kom til sidst intet.

Man får købt en masse ekstra foder, og hos oliver var jeg heldig de sendte mig 5 forskellige prøver helt gratis og jeg endte som sagt med den hvalpe (small), som jeg i 4 kg pose stadig har efter rigtig lang tid, så om jeg fandt noget godt, ved jeg ikke.

Jeg tror lidt, at mit , engang imellem, mad ved aftensbordet, har ødelagt ham, og han forventer at når han kan få kød der, så behøver han ikke rør tørkosten, og nu efter 3 år, så er det hans livsstil, desværre.

Desværre spiser Frida heller ikke rester fra bordet, ej heller godbidder i forskellige former. Det finder hun ikke interessant. 

Vi kører på barf, med ziwipeak og Royal Canin exigent til små kræsne hunde, ved siden af. Fuldstændig langt ude blanding, men det holder hun vægten på, og jeg har fundet lidt ro i det.

desværre reagerende hun med grønt snask i øjnene når hun fik boost, så her holder vi lige en pause. 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Charlotte1970 skrev:

Desværre spiser Frida heller ikke rester fra bordet, ej heller godbidder i forskellige former. Det finder hun ikke interessant. 

Vi kører på barf, med ziwipeak og Royal Canin exigent til små kræsne hunde, ved siden af. Fuldstændig langt ude blanding, men det holder hun vægten på, og jeg har fundet lidt ro i det.

desværre reagerende hun med grønt snask i øjnene når hun fik boost, så her holder vi lige en pause. 

Åh hvor ærgerligt at boost ikke duede.  

Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, CrazyDogLady skrev:

For pokker hvor er det op ad bakke 😲 

 

For at tænke heeelt ud af boksen, kan det være fordi hun ikke bryder sig om nassede poter og skæg? 🤔 Da vi overtog Aika var hun fuldstændig hysterisk med at snaskede ting IKKE måtte være i nærheden af poterne. Det ændrede sig dog, med tiden. 

Altså der er ingen problemer med kattelort. De ryger gerne ned. 😬

Lige nu spiser hun helst om natten, og der bliver serveret frossen barf når vi går i seng, det ryger så inden for 2 timer. Tror det er noget med der er ro. 

Heldigvis er hun stadig vildt glad for at træne, bare hun får ros. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...