Hop til indhold

Når hvalpen ikke spiser nok.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Kan det være så simpelt som du skal ud i noget foder som ikke serveres i skål/bakke osv?

Har du prøvet at fodre med hånd?  Eller lagt et par tørfoder direkte på gulv?
Når hundene ikke har spist her i varmen en hel dag, så kan de være kræsne og så hjælper det med lidt håndfodring først, og så ender det altid med at lægge det ud på gulvet, og vupti så spises der en hel del mere , inden lysten hos hanhunden altså forsvinder.

Hvis den først vil spise tørfoder af hånden, så kan det måske godt fortolkes som den skål eller anretning du giver tørfoder i, ikke er noget din hund vil?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

46 minutter siden, DenRødePil skrev:

Kan det være så simpelt som du skal ud i noget foder som ikke serveres i skål/bakke osv?

Har du prøvet at fodre med hånd?  Eller lagt et par tørfoder direkte på gulv?
Når hundene ikke har spist her i varmen en hel dag, så kan de være kræsne og så hjælper det med lidt håndfodring først, og så ender det altid med at lægge det ud på gulvet, og vupti så spises der en hel del mere , inden lysten hos hanhunden altså forsvinder.

Hvis den først vil spise tørfoder af hånden, så kan det måske godt fortolkes som den skål eller anretning du giver tørfoder i, ikke er noget din hund vil?

 

Det gør ingen forskel om det er i skål, i foderbold, på gulvet, græsset eller i sofaen. Frida er ikke den store spiser. Hun spiser heller ikke godbidder eller leverpostej mad. 

Hun spiser til nød sin Barf.

Som du kan læse i tråden, er hun tjekket hos dyrlægen, og der er intet fysisk galt, udover hun er meget kræsen. Mere end jeg har oplevet hos mine andre hunde. Jeg håber når hun er færdig med at være hvalp og teenager, det forandre sig lidt. 

Jeg har, som du kan læse, prøvet forskellige slags tørfoder, vådfoder, hjemmelavet mm. Hun har ingen interesse i mad. 

Link til indlæg
Del på andre sites

14 minutter siden, Charlotte1970 skrev:

Det gør ingen forskel om det er i skål, i foderbold, på gulvet, græsset eller i sofaen. Frida er ikke den store spiser. Hun spiser heller ikke godbidder eller leverpostej mad. 

Hun spiser til nød sin Barf.

Som du kan læse i tråden, er hun tjekket hos dyrlægen, og der er intet fysisk galt, udover hun er meget kræsen. Mere end jeg har oplevet hos mine andre hunde. Jeg håber når hun er færdig med at være hvalp og teenager, det forandre sig lidt. 

Jeg har, som du kan læse, prøvet forskellige slags tørfoder, vådfoder, hjemmelavet mm. Hun har ingen interesse i mad. 

Der er et trick , du nok ikke har prøvet.   Du nævner bløde godbidder fra Olivers?
Tricket er:   Har du blender eller kaffebønne knuser, så smid er par i den, og selvf. rengør godt bagefter.  Smid det knuste ovenpå tørkosten, bland det, og se om hun ikke skulle lyste til det, når smagen nu er noget hun kan lide.
Jeg blev selv lidt træt af dette med andre godbidder, og har ikke se man kan købe det knust, så jeg vælger nogle af mine andre løsninger som heldigvis også virker her.

Du kan i hvert fald konstatere om hun vil spise, når duft og smag er noget der kendes, du kan nok ikke lægge godbidder ned i tørkost, det er hunde jo gode til at sortere, så færten af godbidderne ovenpå tørkosten må være tættest på.

Link til indlæg
Del på andre sites

20 minutter siden, DenRødePil skrev:

Der er et trick , du nok ikke har prøvet.   Du nævner bløde godbidder fra Olivers?
Tricket er:   Har du blender eller kaffebønne knuser, så smid er par i den, og selvf. rengør godt bagefter.  Smid det knuste ovenpå tørkosten, bland det, og se om hun ikke skulle lyste til det, når smagen nu er noget hun kan lide.
Jeg blev selv lidt træt af dette med andre godbidder, og har ikke se man kan købe det knust, så jeg vælger nogle af mine andre løsninger som heldigvis også virker her.

Du kan i hvert fald konstatere om hun vil spise, når duft og smag er noget der kendes, du kan nok ikke lægge godbidder ned i tørkost, det er hunde jo gode til at sortere, så færten af godbidderne ovenpå tørkosten må være tættest på.

Hun vil ikke spise de bløde godbidder fra olivers. De er afprøvet. 

Jeg har forsøgt som du beskriver bare med ziwipeak, ovenpå andet tørfoder, og den hoppede hun ikke på. 

Hun er bare mest til Barf, hvis hun absolut skal spise. 

Link til indlæg
Del på andre sites

20 minutter siden, Charlotte1970 skrev:

Hun vil ikke spise de bløde godbidder fra olivers. De er afprøvet. 

Jeg har forsøgt som du beskriver bare med ziwipeak, ovenpå andet tørfoder, og den hoppede hun ikke på. 

Hun er bare mest til Barf, hvis hun absolut skal spise. 

Så er det jo nok modsat du skal arbejde, altså Barf på andet foder, og f.eks kan det vel blandes som i en overgangs periode, for at sikre deres mave når foder ændres?

Link til indlæg
Del på andre sites

4 minutter siden, DenRødePil skrev:

Så er det jo nok modsat du skal arbejde, altså Barf på andet foder, og f.eks kan det vel blandes som i en overgangs periode, for at sikre deres mave når foder ændres?

Frida behøver ikke spise tørfoder for min skyld. Hele problematikken handler om hun er til den tynde side, og gerne skulle spise lidt mere end hun gør. (Fordi hun stadig er hvalp, og skal have lidt at danne et solidt grundlag på) Om det er tørfoder, barf eller noget helt 3. Er lige meget for mig. Bare hun spiser.

Efter mange måneder må jeg bare konstatere at hun er møg kræsen. Hun bliver jævnligt set af dyrlægen, som hver gang konstatere hun er sund og rask, men til den tynde side. 

Fridas mave er i øvrigt super stræk. Hun reagere aldrig på om hun spiser lidt tørkost den ene dag, eller barf den næste. Udover mængden der kommer ud😉

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
23 minutter siden, Ole Bosen skrev:

Både min hund og kat har været lidt underlige her på det seneste, og spiste ikke nok. 

De blev steriliseret hos Herlev Dyreklinik

Det er vidst meget normalt. 

Jeg kan dog varmt anbefale sterilisation af hund og sterilisation af kat hos Herlev Dyreklinik

Reklamer om sterilisation af hunde og katte er upassende - især her i en tråd der handler om manglende lyst til at spise. I øvrigt er det næsten 2 år siden der sidst blev skrevet i den....

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Ole Bosen skrev:

Både min hund og kat har været lidt underlige her på det seneste, og spiste ikke nok. 

De blev steriliseret hos Herlev Dyreklinik

Det er vidst meget normalt. 

Jeg kan dog varmt anbefale sterilisation af hund og sterilisation af kat hos Herlev Dyreklinik

Det var da et mærkeligt opslag. Lav da en ordenligt reklame et sted hvor den hører til i stedet for

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...