Hop til indhold

Autoimmun sygdom (langt indlæg)


Therese
 Share

Recommended Posts

19 timer siden, Blueberry skrev:

Måske du kan starte med et andet, billigere dækken bare for at vænne ham til at have det på? 

Ja, det kunne måske være en ide, hvis det bliver aktuelt :)

5 timer siden, nr 49 skrev:

Loui har et netdækken og accepterer at have det på men ligner en der har fået tæv..,,tit lægger jeg det også bare over hende

Ja, det tænker jeg også Bobo vil komme til :lol: Der er ikke for i de der netdækkener, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

De siger heller ingen lyd som de lidt tykkere dækkener kan gøre. Det er tyndt og varmer ikke som sådan, men det BoT'er.

Det tykke vi har er også regntæt og det skrasler lidt.

Vores er mest fan når den der klap ikke er nede over numsen, dækkenet skal lige have et fold så halen er helt fri, men det er nu også nemt klaret.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Luna fik binyrebark i en uges tid og det er dét, der gør, at han tisser så meget. Luna kunne ikke holde sig en hel dag :-( Og hun blev så trist så trist. Så jeg valgte udenom kiropraktoren at tage det fra hende igen.

Dernæst vil jeg som den "heldige" indehaver af minimum 2 autoimmune sygdomme, blot sige, at man bliver aldrig kureret for autoimmun sygdom. Jeg får medicin for begge mine, og har det derfor fint. Men tager jeg ikke min medicin, er det et spørgsmål om tid før det går galt. 

Jeg håber Bobo fortsætter sin fremgang og at det var et engangstilfælde :-)

 

Redigeret af JeanetteH
Link til indlæg
Del på andre sites

På 3/3/2018 den 13:37 , JeanetteH skrev:

Luna fik binyrebark i en uges tid og det er dét, der gør, at han tisser så meget. Luna kunne ikke holde sig en hel dag :-( Og hun blev så trist så trist. Så jeg valgte udenom kiropraktoren at tage det fra hende igen.

Dernæst vil jeg som den "heldige" indehaver af minimum 2 autoimmune sygdomme, blot sige, at man bliver aldrig kureret for autoimmun sygdom. Jeg får medicin for begge mine, og har det derfor fint. Men tager jeg ikke min medicin, er det et spørgsmål om tid før det går galt. 

Jeg håber Bobo fortsætter sin fremgang og at det var et engangstilfælde :-)

 

Nej, det er måske også et forkert ordvalg. Dyrlægen har jo undersøgt ham og har ikke umiddelbart kunne finde tegn på, at det er en sygdom. Hun mener, at det er hans immunforsvar, der kæmper lidt imod ham selv eller hvad man skal sige. Så jeg håber, at det bare er det og at det netop ikke er en sygdom. 

Bobo er heldigvis ikke trist og han tisser ikke inde mere. Han drikker stadig meget og virker også temmelig sulten, men det er de eneste bivirkninger og det er heldigvis til at leve med, når det er for en forholdvis kort periode. Jeg tør i hvert fald ikke tage det fra ham endnu - men det her lyder også til at være lidt noget andet end det Luna fik det for? 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 4/3/2018 den 22:02 , Therese skrev:

Nej, det er måske også et forkert ordvalg. Dyrlægen har jo undersøgt ham og har ikke umiddelbart kunne finde tegn på, at det er en sygdom. Hun mener, at det er hans immunforsvar, der kæmper lidt imod ham selv eller hvad man skal sige. Så jeg håber, at det bare er det og at det netop ikke er en sygdom. 

Bobo er heldigvis ikke trist og han tisser ikke inde mere. Han drikker stadig meget og virker også temmelig sulten, men det er de eneste bivirkninger og det er heldigvis til at leve med, når det er for en forholdvis kort periode. Jeg tør i hvert fald ikke tage det fra ham endnu - men det her lyder også til at være lidt noget andet end det Luna fik det for? 

Luna fik sit fordi hun havde ondt i den ene skulder. Det var kiropraktoren, der ordinerede det. Og ja det virkede da, men for pokker, hvor blev hun ked af det, det bette pjok. Faktisk var det så grelt, at da min mor havde passet Luna en dag, sagde hun "Jeanette, jeg tror det er ved at være tid til at I skal sige farvel". Det var 28. maj, jeg vrælede hele vejen hjem i bilen og vi besluttede at tage pillerne fra hende. Og så blomstrede hun op igen og gav os et halvt år mere, inden spondylosen helt overtog og det var tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Luna fik sit fordi hun havde ondt i den ene skulder. Det var kiropraktoren, der ordinerede det. Og ja det virkede da, men for pokker, hvor blev hun ked af det, det bette pjok. Faktisk var det så grelt, at da min mor havde passet Luna en dag, sagde hun "Jeanette, jeg tror det er ved at være tid til at I skal sige farvel". Det var 28. maj, jeg vrælede hele vejen hjem i bilen og vi besluttede at tage pillerne fra hende. Og så blomstrede hun op igen og gav os et halvt år mere, inden spondylosen helt overtog og det var tid.

Man må sige, at det var en god beslutning :thumbup:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har jo undersøgt ham og har ikke umiddelbart kunne finde tegn på, at det er en sygdom. Hun mener, at det er hans immunforsvar, der kæmper lidt imod ham selv eller hvad man skal sige. Så jeg håber, at det bare er det og at det netop ikke er en sygdom. 

Bobo er heldigvis ikke trist og han tisser ikke inde mere. Han drikker stadig meget og virker også temmelig sulten, men det er de eneste bivirkninger og det er heldigvis til at leve med, når det er for en forholdvis kort periode.


Dejligt nyt! :) 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til dyrlæge igen i dag med Bobo og det var desværre ikke gode nyheder - i hvert fald ikke sådan lige umiddelbart. Hans blodprocent var faldet meget igen og er faktisk næsten nede på det niveau, som det lå på, da det var lavest. Så det er jo ikke så godt. 

Til gengæld kan jeg overhovedet ikke få det til at give mening. Han er super frisk og er næsten ikke til at drive med hjem fra gåtur. Desuden er hans tunge og tandkød ikke så blegt, som det var sidst. Der er slet ikke noget, der tyder på, at han går rundt med en alarmerende lav blodprocent. 

Dyrlægen mente, at det godt kunne være, at det bare var prøven i dag, som viste noget helt skævt og det hælder jeg umiddelbart også mest til. Jeg er selvfølgelig lidt nervøs for at det er noget alvorligt, men som sagt er der bare ikke noget, der tyder på, at det skulle stå så slemt til. Alle andre værdier var i øvrigt også helt normale. Men han skal testes igen på mandag og så er det forhåbentligt steget igen :x: 

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, Therese skrev:

Jeg var til dyrlæge igen i dag med Bobo og det var desværre ikke gode nyheder - i hvert fald ikke sådan lige umiddelbart. Hans blodprocent var faldet meget igen og er faktisk næsten nede på det niveau, som det lå på, da det var lavest. Så det er jo ikke så godt. 

Til gengæld kan jeg overhovedet ikke få det til at give mening. Han er super frisk og er næsten ikke til at drive med hjem fra gåtur. Desuden er hans tunge og tandkød ikke så blegt, som det var sidst. Der er slet ikke noget, der tyder på, at han går rundt med en alarmerende lav blodprocent. 

Dyrlægen mente, at det godt kunne være, at det bare var prøven i dag, som viste noget helt skævt og det hælder jeg umiddelbart også mest til. Jeg er selvfølgelig lidt nervøs for at det er noget alvorligt, men som sagt er der bare ikke noget, der tyder på, at det skulle stå så slemt til. Alle andre værdier var i øvrigt også helt normale. Men han skal testes igen på mandag og så er det forhåbentligt steget igen  

Fingrene er krydset helt vildt.

Det er dog dejligt at læse at han stadig er frisk og glad - så kan blodprøven da ikke være helt tosset mandag.

Pøj pøj med ham

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

15 timer siden, Therese skrev:

Jeg var til dyrlæge igen i dag med Bobo og det var desværre ikke gode nyheder - i hvert fald ikke sådan lige umiddelbart. Hans blodprocent var faldet meget igen og er faktisk næsten nede på det niveau, som det lå på, da det var lavest. Så det er jo ikke så godt. 

Til gengæld kan jeg overhovedet ikke få det til at give mening. Han er super frisk og er næsten ikke til at drive med hjem fra gåtur. Desuden er hans tunge og tandkød ikke så blegt, som det var sidst. Der er slet ikke noget, der tyder på, at han går rundt med en alarmerende lav blodprocent. 

Dyrlægen mente, at det godt kunne være, at det bare var prøven i dag, som viste noget helt skævt og det hælder jeg umiddelbart også mest til. Jeg er selvfølgelig lidt nervøs for at det er noget alvorligt, men som sagt er der bare ikke noget, der tyder på, at det skulle stå så slemt til. Alle andre værdier var i øvrigt også helt normale. Men han skal testes igen på mandag og så er det forhåbentligt steget igen  

Krydser alt for gode tal mandag

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:x: for i dag

BOT er investeringen værd. Nogle gange er der tilbud ved Hestens Helse (hold øje) Jeg har netdækken og fleecedækken til Bubben. Her når det er koldt, er det fleecedækken - også indenfor. Men ellers er netdækkenet rigeligt til at tøffe rundt i. Han hader det en smule, men det er vist generelt konceptet dækken.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige opdatere igen... Bobos blodprocent er steget igen og er faktisk oppe på et normalt niveau nu. Dyrlægen mistænker lidt, at der var været en fejl på målingen, fordi det ikke burde kunne stige så meget på så kort tid, men uanset hvad så ser det hele rigtig fint ud og vi kan begynde at trappe ham ud af binyrebarkhormon :banan: 

Så bliver det næste bare at krydse fingre for, at han ikke får tilbagefald, når nu han kommer af medicinen :x:  

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Bobo har været indlagt på dyrehospitalet de sidste tre dage. Han har fået bugspytkirtelbetændelse, fordi binyrebarkhormon åbenbart påvirker mængden af fedt i hans blod, så der er alt for meget af det. Så han har været indlagt de sidste tre dage, hvor han har fået væske, kvalmestillende, smertestillende og antibiotika. Han har det heldigvis bedre nu, men hold nu op, han har været skidt tilpas :( 

Håber virkelig vi snart kan trappe ham ud af det binyrebarkhormon ¬¬

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Therese skrev:

Bobo har været indlagt på dyrehospitalet de sidste tre dage. Han har fået bugspytkirtelbetændelse, fordi binyrebarkhormon åbenbart påvirker mængden af fedt i hans blod, så der er alt for meget af det. Så han har været indlagt de sidste tre dage, hvor han har fået væske, kvalmestillende, smertestillende og antibiotika. Han har det heldigvis bedre nu, men hold nu op, han har været skidt tilpas :( 

Håber virkelig vi snart kan trappe ham ud af det binyrebarkhormon ¬¬

Det lyder ikke rart, godt at høre at han har det bedre :ae:

Er der mulighed for at give ham et andet præparat?

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Therese skrev:

Bobo har været indlagt på dyrehospitalet de sidste tre dage. Han har fået bugspytkirtelbetændelse, fordi binyrebarkhormon åbenbart påvirker mængden af fedt i hans blod, så der er alt for meget af det. Så han har været indlagt de sidste tre dage, hvor han har fået væske, kvalmestillende, smertestillende og antibiotika. Han har det heldigvis bedre nu, men hold nu op, han har været skidt tilpas :( 

Håber virkelig vi snart kan trappe ham ud af det binyrebarkhormon ¬¬

god bedring med ham....

Link til indlæg
Del på andre sites

7 timer siden, Therese skrev:

Bobo har været indlagt på dyrehospitalet de sidste tre dage. Han har fået bugspytkirtelbetændelse, fordi binyrebarkhormon åbenbart påvirker mængden af fedt i hans blod, så der er alt for meget af det. Så han har været indlagt de sidste tre dage, hvor han har fået væske, kvalmestillende, smertestillende og antibiotika. Han har det heldigvis bedre nu, men hold nu op, han har været skidt tilpas :( 

Håber virkelig vi snart kan trappe ham ud af det binyrebarkhormon ¬¬

Åh for pokker altså.

Jeg håber snart han er helt frisk igen. God bedring med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

9 minutter siden, pivpiv skrev:

 

 

6 timer siden, Bustertrold skrev:

Det lyder ikke rart, godt at høre at han har det bedre :ae:

Er der mulighed for at give ham et andet præparat?

Det tror jeg desværre ikke. Jeg har ikke spurgt, men dyrlægen har ikke nævnt det. Og jeg er helt sikker på, at de ville have nævnt det, hvis det var en mulighed. 

4 timer siden, nr 49 skrev:

god bedring med ham....

 

9 minutter siden, pivpiv skrev:

Åh for pokker altså.

Jeg håber snart han er helt frisk igen. God bedring med ham

Tak til jer begge to :) 

Der er helt tydeligt gang i maven igen - han prutter som en sindssyg og det rumler derinde :D

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Therese skrev:

 

Det tror jeg desværre ikke. Jeg har ikke spurgt, men dyrlægen har ikke nævnt det. Og jeg er helt sikker på, at de ville have nævnt det, hvis det var en mulighed. 

 

Tak til jer begge to  

Der er helt tydeligt gang i maven igen - han prutter som en sindssyg og det rumler derinde 

Har han egentlig haft flere udbrud og hvor længe regner du med at han skal have binyrebarkhormon? 

Link til indlæg
Del på andre sites

15 timer siden, Blueberry skrev:

Er han kommet hjem eller er han stadig indlagt?

Han er hjemme :) Han fik lov til at komme med hjem og sove hver nat og så var han bare indlagt om dagen. Men sidste gang var i mandags og så skal vi bare ind i dag for at han kan få et nyt smerteplaster på til påsken.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...