Hop til indhold

Autoimmun sygdom (langt indlæg)


Therese
 Share

Recommended Posts

8 timer siden, Therese skrev:

Han er hjemme  Han fik lov til at komme med hjem og sove hver nat og så var han bare indlagt om dagen. Men sidste gang var i mandags og så skal vi bare ind i dag for at han kan få et nyt smerteplaster på til påsken.

Dejligt at du har ham hjemme igen.

Det er godt nok en voldsom omgang han er igennem. Jeg håber snart han er frisk.

Hvordan fungere smerteplaster? Tænker om han vil lade det være eller om det sidder så han ikke kan nå det.

Link til indlæg
Del på andre sites

13 timer siden, pivpiv skrev:

Dejligt at du har ham hjemme igen.

Det er godt nok en voldsom omgang han er igennem. Jeg håber snart han er frisk.

Hvordan fungere smerteplaster? Tænker om han vil lade det være eller om det sidder så han ikke kan nå det.

Han kunne sagtens lade det sidde, det virkede ikke som om det generede ham :) Han kunne sagtens have kradset det af med bagbenet, hvis han ville, men det har han slet ikke forsøgt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

På 29/3/2018 den 11:50 , Therese skrev:

Han kunne sagtens lade det sidde, det virkede ikke som om det generede ham  Han kunne sagtens have kradset det af med bagbenet, hvis han ville, men det har han slet ikke forsøgt på.

Hvor dejligt. Det er altså noget smart noget, både til mennesker og dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
1 time siden, Missing skrev:

Sikke en udvikling. Rigtig god bedring med ham. Jeg håber, at han snart er ude af binyrebarkhormonen

Tak! Det er desværre gået ned af bakke igen. Jeg var derover onsdag i sidste uge, hvor alt så fint ud. Natten til fredag kunne han lige pludselig ikke rejse sig uden hjælp og virkede ret besværet, når han skulle gå. Så fredag var vi til dyrlæge igen og for at gøre en lang historie kort, så blev han sat op på 25 mg. igen, fordi der er nogle ting, der tyder på, at vi er trappet for hurtigt ud. Så vi må prøve at gøre det endnu langsommere og så nævnte dyrlægen noget om, at der findes nogle alternativer til binyrebarkhormon som han kan få at supplere med, når vi skal begynde at trappe ud igen. 

Og han har det heldigvis OK igen - ikke helt på toppen, men nu kan han da rejse sig af sig selv. 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Therese skrev:

Tak! Det er desværre gået ned af bakke igen. Jeg var derover onsdag i sidste uge, hvor alt så fint ud. Natten til fredag kunne han lige pludselig ikke rejse sig uden hjælp og virkede ret besværet, når han skulle gå. Så fredag var vi til dyrlæge igen og for at gøre en lang historie kort, så blev han sat op på 25 mg. igen, fordi der er nogle ting, der tyder på, at vi er trappet for hurtigt ud. Så vi må prøve at gøre det endnu langsommere og så nævnte dyrlægen noget om, at der findes nogle alternativer til binyrebarkhormon som han kan få at supplere med, når vi skal begynde at trappe ud igen. 

Og han har det heldigvis OK igen - ikke helt på toppen, men nu kan han da rejse sig af sig selv. 

Ja, jeg ved, at de skal trappe ret langsomt ud af det, hvis de har fået det længe/højere dosis. De få gange Bub har fået har det, har vi også trappet ret langsomt ud (over et par uger) - og han har hverken fået så høj dosis eller så lang tid som Bobo. Men sikke noget møg da. 

Hvad er det, der gør, at han har svært ved at rejse sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

8 minutter siden, Missing skrev:

Ja, jeg ved, at de skal trappe ret langsomt ud af det, hvis de har fået det længe/højere dosis. De få gange Bub har fået har det, har vi også trappet ret langsomt ud (over et par uger) - og han har hverken fået så høj dosis eller så lang tid som Bobo. Men sikke noget møg da. 

Hvad er det, der gør, at han har svært ved at rejse sig?

Ja, vi gjorde det også over et par uger, men det er åbenbart gået for hurtigt. Vi vil bare gerne have ham ud af det, fordi kroppen (leveren bl.a.) er begyndt at reagere lidt på det. 

Dyrlægen mener, at det handler om, at vi simpelthen er trappet for hurtigt ud. En autoimmun reaktion kan godt gå i leddene, så det kunne være det. Men det kunne også være kroppens reaktion på, at binyrebarkhormonet er ved at være ude af kroppen og kroppen ikke helt kunne følge med. Men det handler i bund og grund om, at det er gået for stærkt for ham. 

Link til indlæg
Del på andre sites

3 minutter siden, Therese skrev:

Ja, vi gjorde det også over et par uger, men det er åbenbart gået for hurtigt. Vi vil bare gerne have ham ud af det, fordi kroppen (leveren bl.a.) er begyndt at reagere lidt på det. 

Dyrlægen mener, at det handler om, at vi simpelthen er trappet for hurtigt ud. En autoimmun reaktion kan godt gå i leddene, så det kunne være det. Men det kunne også være kroppens reaktion på, at binyrebarkhormonet er ved at være ude af kroppen og kroppen ikke helt kunne følge med. Men det handler i bund og grund om, at det er gået for stærkt for ham. 

Jeg krydser fingre for, at det går godt at få ham langsomt ud - og alle organer følger med, som de skal :x:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Det virker som om det går okay indtil videre. Han er nede på ca. 17 mg binyrebarkhormon og det virker som om det går fint. På mandag skal han have taget en ny blodprøve og så håber jeg, at han kan trappes yderligere ned :x: Jeg er ved at være rigtig træt af alt det sygdom og vil bare gerne have det overstået snart :cry:

Og tak fordi du spøger :bighug:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Therese skrev:

Det virker som om det går okay indtil videre. Han er nede på ca. 17 mg binyrebarkhormon og det virker som om det går fint. På mandag skal han have taget en ny blodprøve og så håber jeg, at han kan trappes yderligere ned :x: Jeg er ved at være rigtig træt af alt det sygdom og vil bare gerne have det overstået snart :cry:

Og tak fordi du spøger :bighug:

Krydser fingre for at blodprøven på mandag er ok og han kan trappes mere ned.

Jeg kan godt forstå du er træt af det, det har også stået på længe nu.

Jeg havde sådan tænkt på dig, så jeg er også glad for Missing spurgte.

God bedring med den brune basse

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

16 timer siden, pivpiv skrev:

Krydser fingre for at blodprøven på mandag er ok og han kan trappes mere ned.

Jeg kan godt forstå du er træt af det, det har også stået på længe nu.

Jeg havde sådan tænkt på dig, så jeg er også glad for Missing spurgte.

God bedring med den brune basse

Alt for længe. Og jeg går hele tiden og frygter, at det ikke bliver bedre, så jeg er nødt til at aflive ham. Og hver gang han bare så meget som vipper forkert med et øre, så er jeg klar til at ringe til dyrlægen 9_9

Vi trænger til noget ro og fremgang nu. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Therese skrev:

Alt for længe. Og jeg går hele tiden og frygter, at det ikke bliver bedre, så jeg er nødt til at aflive ham. Og hver gang han bare så meget som vipper forkert med et øre, så er jeg klar til at ringe til dyrlægen 

Vi trænger til noget ro og fremgang nu. 

det skal bare blive bedre, BASTA! 
Jeg kan godt forstå at du hele tiden er på.
Jeg stemmer for ro og fremgang (og sommer)!

Link til indlæg
Del på andre sites

På 29/4/2018 den 10:43 , pivpiv skrev:

det skal bare blive bedre, BASTA! 
Jeg kan godt forstå at du hele tiden er på.
Jeg stemmer for ro og fremgang (og sommer)!

Det håber jeg virkelig også. Han virker frisk og glad, men jeg synes hans slimhinder er ret blege, så jeg ved sgu ikke... Men nu må jeg se, hvad blodprøven siger. Jeg holder alt krydset for at den er fin. 

Link til indlæg
Del på andre sites

På 2/5/2018 den 12:37 , Missing skrev:

Alle poter krydset. Er der svar på blodprøven endnu?

 

Jeg kigger også hele tiden på Bubben og hans ørevippen kan også sende mig ud i en spiral efterhånden :ae:

 

6 timer siden, pivpiv skrev:

Jeg håber I har fået gode svar fra dyrlægen, jeg holder i hvert fald stadig fingrene krydset

Jeg har fået svar nu og det var ikke ligefrem gode nyheder :cry: Hans blodprocent var faldet og hans infektionstal var steget - igen igen. 

Dyrlægen mener, at det enten kan være cancer et eller andet sted i kroppen eller fordi vi ikke har fået slået den autoimmune reaktion slået ordentligt ned, inden vi trapper ud. 

Han skal begynde på 30 mg. prednisolon 2 gange dagligt og det er jo en helt vild mængde, så jeg håber virkelig det virker. Kræft kan jeg bare slet ikke overskue! Jeg plejer ikke at tage sorgerne på forskud, men det er godt nok svært efterhånden ikke at tænke det værste :( 

Heldigvis er Bobo glad og frisk. Eneste tegn på lav blodprocent er blege slimhinder. Så jeg kommer til at gå og glo ham ind i munden indtil på mandag, hvor vi har en tid igen og håbe på, at de får lidt mere farve :pray: 

  • Sad 2
Link til indlæg
Del på andre sites

24 minutter siden, Therese skrev:

 

Jeg har fået svar nu og det var ikke ligefrem gode nyheder :cry: Hans blodprocent var faldet og hans infektionstal var steget - igen igen. 

Dyrlægen mener, at det enten kan være cancer et eller andet sted i kroppen eller fordi vi ikke har fået slået den autoimmune reaktion slået ordentligt ned, inden vi trapper ud. 

Han skal begynde på 30 mg. prednisolon 2 gange dagligt og det er jo en helt vild mængde, så jeg håber virkelig det virker. Kræft kan jeg bare slet ikke overskue! Jeg plejer ikke at tage sorgerne på forskud, men det er godt nok svært efterhånden ikke at tænke det værste :( 

Heldigvis er Bobo glad og frisk. Eneste tegn på lav blodprocent er blege slimhinder. Så jeg kommer til at gå og glo ham ind i munden indtil på mandag, hvor vi har en tid igen og håbe på, at de får lidt mere farve :pray: 

Øv -krydser for snarlig bedring ...

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Therese skrev:

 

Jeg har fået svar nu og det var ikke ligefrem gode nyheder :cry: Hans blodprocent var faldet og hans infektionstal var steget - igen igen. 

Dyrlægen mener, at det enten kan være cancer et eller andet sted i kroppen eller fordi vi ikke har fået slået den autoimmune reaktion slået ordentligt ned, inden vi trapper ud. 

Han skal begynde på 30 mg. prednisolon 2 gange dagligt og det er jo en helt vild mængde, så jeg håber virkelig det virker. Kræft kan jeg bare slet ikke overskue! Jeg plejer ikke at tage sorgerne på forskud, men det er godt nok svært efterhånden ikke at tænke det værste :( 

Heldigvis er Bobo glad og frisk. Eneste tegn på lav blodprocent er blege slimhinder. Så jeg kommer til at gå og glo ham ind i munden indtil på mandag, hvor vi har en tid igen og håbe på, at de får lidt mere farve :pray: 

Åh for pokker!!

Det er "bare" den der reaktion, det er ikke cancer, BASTA!!!

Kæmpe krammer.

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, DorteDK skrev:

Ønsker rigtig god bedring. 

Hvordan går det med ham nu ?:$

Tak :bighug: 

Han har det rigtig, rigtig godt. Fiser rundt og følger med i hvad jeg laver hele tiden og løber så stærkt på gåturene, at jeg slet ikke kan følge med :D Det virker som om prednisolonen også har en gavnlig virkning på gigten, så det er jo altid noget, når det nu skal være. 

Håber bare det fortsætter med at være stabilt, når han skal trappes ud igen :pray: Men lige nu prøver jeg bare at nyde, at han er glad og tilfreds :)

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Therese skrev:

Tak :bighug: 

Han har det rigtig, rigtig godt. Fiser rundt og følger med i hvad jeg laver hele tiden og løber så stærkt på gåturene, at jeg slet ikke kan følge med  Det virker som om prednisolonen også har en gavnlig virkning på gigten, så det er jo altid noget, når det nu skal være. 

Håber bare det fortsætter med at være stabilt, når han skal trappes ud igen  Men lige nu prøver jeg bare at nyde, at han er glad og tilfreds

Hvor er det dejligt.
Nyd det og nyd det gode vejr, det trænger I til:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...