Hop til indhold
Therese

Autoimmun sygdom (langt indlæg)

Recommended Posts

7 timer siden, Beaglepack skrev:

Ja det er rigtig at hunde er gode til at skjule at der er noget galt. Jeg har jo læst med her på siderne - og den der blodprocent var godt nok underlig og her bagefter tænker du nok så det knager hvilket er helt naturligt.

Vi er ikke 100 % sikre på hvad Charlie døde af - men han havde fået en knude i venstre side lige over hofte benet - den var undersøgt 2 gange hvor dyrlægen hver gang fastslog at det var en fedtknude. Sidst i februar begyndte den at vokse ret meget og jeg tænkte jo mit. Den 12 marts havde jeg så fået en tid hos dyrlægen - men det nåede vi ikke da Charlie pludselig døde d. 8 om aftenen. Vi tror han kan havde udviklet en kræftsygdom og at det derfor gik så stærkt ned ad bakke, men vi ved det ikke med sikkerhed.  Jeg har ikke ønsket at gå videre med det og lade ham obducere - det nænnede jeg bare ikke overfor ham.

Udover det kan man jo også sige at han havde nået en alder hvor vi godt vidste - det var på lånt tid. Alligevel er det jo et chok når det så sker - selvom jeg måske et eller andet sted havde de der tanker.

Det mest underlige jeg dog oplevede var da vi dagen efter var i haven med Oscar og Darwin - jeg var jo knust, fordi det der gik op for mig at Charlie ikke var der mere. Men her skete der det - at Oscar og Darwin satte i med et "hylekor" uden lige. Jeg har aldrig oplevet noget ligende - de tudede ligesom ulve gør op i luften - ligesom sådan en afskeds serenade - det stod på i flere minutter og så holdt det op lige så brat som det startede. Det var virkelig en underlig oplevelse  - nærmest uhyggelig.

Ja, det kunne meget vel være kræft. Vi tror også, at Bobo kunne have haft kræft et eller andet sted, som dyrlægerne ikke opdagede. De scannede ham jo, men fandt ikke noget. Men jeg får ham heller ikke obduceret. Det virker nytteløst, for han kommer jo ikke tilbage af den grund og så kan jeg bare dunke mig selv i hovedet med, at jeg ikke testede noget før. 

Det er til gengæld en af de ting, jeg har lært af det her: fremover vil jeg have testet for alt hvad de mistænker. Så kunne han måske have været foruden at blive så dårlig, inden han kom herfra. 

Ja, det lyder godt nok lidt specielt med Oscar og Darwin - men også lidt fint på en eller anden måde. Jeg kan godt lide tanken om, at de lige sendte ham en hilsen på hans sidste rejse :x

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Øv Therese, det gør mig ondt 😭 Mange tanker til dig.

Du kunne ikke have gjort mere. Den der dårlige samvittighed har vi alle. Jeg havde det også med Luna, men jeg gjorde, hvad jeg kunne for hende og du har gjort, hvad du kunne for Bobo.

Tak. Ja, det er nok meget naturligt. Man er trods alt fuldstændig ansvarlige for at de har det godt og når de så ikke har det, er det nok nemt at få dårlig samvittighed over, at man ikke levede op til sit ansvar - også selvom man gør sit bedste. Heldigvis havde han 6 rigtig gode år sammen med mig, også selvom jeg ikke altid var den perfekte hundeejer. Og det må jeg prøve at huske. Ligesom Luna havde et rigtig godt liv hos dig/jer :x

• Like 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Therese, jeg ser først nu, at du har mistet Bobo. Det gør mig virkelig ondt. Du har passet rigtig godt på ham og han var glad for at være hos dig :bighug:  :ae:

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Therese, det er jeg frygtelig ked af at høre. Har fulgt lidt sporadisk med for er ikke så meget på HF.
Rigtig mange tanker til dig :bighug:

Man gør jo det bedste man kan og så kan man ikke gøre mere - Sikker på Bobo er dig dybt taknemmelig for al den gode tid han har haft med dig og fordi du har prøvet at hjælpe ham �
Desværre er vores lod i livet at sige farvel til vores bedste venner og vi bestemmer ikke altid selv hvordan.

Endnu engang rigtig mange tanker og kram til dig :bighug:

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, Miss_M. 

Og tak til alle for jeres beskeder og tilkendegivelser - de varmer og bliver værdsat alle sammen! :x

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst DorteDK

Hvor er jeg ked af at læse dette, jeg har fulgt med i tråden og du har gjort alt hvad du kunne for den brune bamse.

Mange tanker her fra - jeg føler virkelig med dig :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu