Hop til indhold
Jhorn

Avl til kleiner Münsterlænder

Recommended Posts

Hej alle.

vi går med overvejelser om vores snart 7 årige tæve, er klar til et kuld hvalpe.

om det sker, kommer an på om vi finder en egnet parrings partner ;-)

Vi er kun interesseret i en kleiner Münsterlænder, kærlig familiehund og selvfølgelig sygdomsfri og med et roligt sind.

Vores tæve er en rigtig familiehund og meget vandt til børn. Er sekvens blandingshund  

Vi bor 30 km syd fra København  og bevæger os selvfølgelig gerne indenfor rimelighedens grænser, for den rette hund

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af at sige det, men jeres tæve er ALT for gammel til at få sit første kuld. Desværre.

Har I rådført jer med dyrlæger og fået den undersøgt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det har jeg ikke. Har dog tidligere haft en 7 årig hun som fik hvalpe, så jev tænkte ikke det var et problem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, Jhorn skrev:

Nej det har jeg ikke. Har dog tidligere haft en 7 årig hun som fik hvalpe, så jev tænkte ikke det var et problem. 

Som første gang rådes det ikke at avle på så gammel en tæve, hun er jo en gammel dame.

• Thanks 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig med pivpiv - jeres tæve er for gammel! At I tidligere har lavet et kuld på en så gammel tæve, og at det gik godt, gør det ikke mere rigtigt, desværre.

Umiddelbart mener jeg jo så også, at det med at lave et kuld hvalpe er noget man planlægger. Man får sin tæve undersøgt for skjulte sygdomme, og man udvælger den helt rigtige hanhund, som selvfølgelig også er tjekket, og man undersøger generelt hvad der er godt og skidt. Måske I skal bruge ventetiden indtil I har en egnet tæve, til at sætte jer ind i "stoffet"?
Undskyld hvis jeg lyder belærende, det er ikke min hensigt - jeg blir bare bekymret når jeg læser dit indlæg. Men Verden er fuld af hovsa-hvalpe, der er ikke aktut brug for flere...

• Like 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu