Hop til indhold

Køre bil med hvalpen


Cosmo
 Share

Recommended Posts

Hej. 

Jeg søger nogen gode råd til at gøre køreturen i bilen god for min hvalp. 

Lige nu har vi en sele til ham, så han sidder på bagsædet med selen på, problemet er bare at han hyler og piber helt vildt, og vil gerne op til mig og min kæreste der sidder foran. 

Mit spørgsmål er så hvordan er det den bedste måde at vænne ham af med det? Er det nogen lange køreture, så han forhåbentlig stopper med at pibe til sidst og så give ham godbidder som ros for at være rolig? 

Vi har også fået en transport kasse til bilen, og vi overvejer at prøve at bruge den i stedet for selen, men hvad tænker i? 

Sele eller transport kasse og hvordan stopper vi hans piberi? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal trænes, trænes til at bilen ikke er ubehagelig.

Ikke bare en mega lang køretur. Ind og sidde i transportkassen og få godbidder, ind og sidde og motor bliver tændt imens han får godbidder.

Små skridt lige som med alene hjemme og alt andet.

Det skal nok komme.

Jeg ville vælge transport kassen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke at det er fordi han er bange eller ikke kan lide bilen, for han går altid selv direkte hen til bilen og prøver selv at hoppe ind i den. 

Han er en blanding mellem Beagle og fransk bulldog og er 16 uger, så han er ikke så stor endnu, men selvom jeg sidder på bagsædet med ham, så piber han stadig. Så det kan godt være det bare er spændthed, men det er stadig lidt irriterende at høre på i længden. Især også fordi vi skal til Jylland i næste weekend og så bliver det lige pludselig en meget lang køretur 😉

Vi prøver også bare at ignorere ham når han piber, og tænkte så på at give ham godbidder lige så snart der er en pause mellem piberiet. 

Vi har faktisk sådan en slags taske/kasse han kan sidde i, men den hopper han bare op af, så den er han lidt ligeglad med 😉

Men af jer der har seler, er selen så lille at jeres hund kun kan blive på det enkelte sæde? 

Fordi vi har gjort vores lidt længere så han lige kan gå hen på det næste sæde, men stadig ikke lang nok til at han kan hoppe ned på gulvet. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror problemet er at han "holdes fast" af noget. Mange hunde kan ikke lide at de ikke kan komme ud af et greb. 

Jeg vil anbefale en egentlig transport kasse  eller bur - som er spændt fast og så stor at jeres hund kan bevæge sig i den - herunder rejse sig - vende sig rundt - sidde eller stå uden problemer. Det kræver jo naturligvis tilvænning til sådan en - og det er ikke noget den vænner sig til på et par dage.

Mine beagler er i sele på bagsædet hvor de så er låst fast med en sikkerheds sele, som man kan købe specielt til hunde - når det er på korte ture. Det har taget lang tid at vænne dem til det og den ene af dem som nu er 10 år er stadig ikke glad for det.

På længere ture er de i bur i bagage rummet og det er klart mere frihed til dem da de så bedre kan bevæge sig rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...