Hop til indhold

Varm hund


Charlies mor
 Share

Recommended Posts

Hej

Er der hunde der får det varmere end andre, ligesom der jo er mennesker der sveder nemmere end andre?

Charlie er en blanding af bomuldshund/ puddel og shih tzu, og han sveder ret hurtigt synes jeg, de solskinsdage vi har haft har ikke været sjove for ham, og igår da vi gik en lille tur ja der lagde han sig ned midt på turen og pustede som de jo gør når de har det varmt, men jeg synes bare det virker lidt underligt. Men da jeg ikke har så meget viden om hunde ved jeg ikke om nogle får det varmere end andre.

Han er idag blevet sommer klippet, da han har ret meget pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine beagler er meget forskellige i pelsen. Oscar har en ret kraftig pels og en del underuld - derfor får han det med varmen - hvor imod den yngste ikke har ret meget underuld og generelt tyndere pels ikke lider så meget som Oscar. Jeg kan jo af gode grunde ikke klippe mine hunde - men tager forbehold for de ekstra varme dage - da er gå turen kortere og foregår før den værste varme sætter ind. Til nu har det jo ikke været voldsom varmt - det er værre når temp. kravler over 25 grader.

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Charlies mor skrev:

Mange tak for Jeres svar, vi må vist tage vores forholdsregler når vi tager til Kroatien på sommerferie. Kolde kødben og børne pool 

Jeg ville nok i stedet lade ham blive i dk når han lider sådan allerede - det kan blive meget varmt i Kroatien 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine døjer normalt med varme, men når vi får disse vanvittige skift i temperaturer - hvor det går fra 5 grader den ene dag til 20 grader den næste - så påvirkes de af det!  Tror simpelthen ikke de når at afklimatisere!  Hvorimod en normal stigning betyder intet, så kan de stadig arbejde på varme sommerdage - med måde selvfølgelig

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
På 25/4/2018 den 17:54 , nr 49 skrev:

Jeg ville nok i stedet lade ham blive i dk når han lider sådan allerede - det kan blive meget varmt i Kroatien 

Det har vi desværre ikke mulighed for, så vi må gøre det så godt vi kan. Han bliver klippet helt super kort 3 dage før vi køre og så har min søster fundet et dækken som kan afkøle hunden,

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Charlies mor skrev:

Det har vi desværre ikke mulighed for, så vi må gøre det så godt vi kan. Han bliver klippet helt super kort 3 dage før vi køre og så har min søster fundet et dækken som kan afkøle hunden,

Du kan også købe en kølemåtte til bilen og noget der hedder en dog cooler så din bagklap kan stå på klem og stadig være låst, hvis hunden skal ligge der.

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Niels M skrev:

Du kan også købe en kølemåtte til bilen og noget der hedder en dog cooler så din bagklap kan stå på klem og stadig være låst, hvis hunden skal ligge der.

Kølemåtte er super-fantastisk :thumbup: den kan tages med alle steder man er. Sinus bruger sin alle steder i løbet af sommeren.

Og dog cooleren sammen med vinduerne rullet lidt ned i hver side er et must hvis hunden skal være i bilen...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...