Hop til indhold

Recommended Posts

Kan I anbefale en sporline i gummi på 15-20 meter? Meget gerne med håndtag.

Jeg har søgt, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gå efter, om linen skal være flad eller rund og hvor tyk den skal være. Der er desværre ret sparsom information på de sider jeg har kigget. Skal man fx vælge tykkelse ud fra hundens vægt eller hvor og til hvad linen skal bruges? Tit står der ikke engang hvilket mærke linen er og så er det lidt svært at søge yderligere information :roll:  

Hundene der skal bruge linen(hver for sig) vejer ca. 15 kg hver og linen skal bruges i alt slags vejr i skoven og lignende steder, med ujævnt terræn, hvor der kan blive snust og spænet mere og hurtigere end med en kortere flexline. Det er derfor også vigtigt at linen har en kraftig neonfarve så den er let at se i krat osv. 

Jeg har set nogle fra Alac, men jeg tror ikke der er håndtag i deres liner :hmm: Hunter har også nogle, men dem jeg har kunnet finde er ikke mere end 10-12 meter.

Sidst er det et must at karabinhagen(eller hvilket lukkesystem der nu er) er et sikkert et som fx de tre på billedet. Altså ikke dem med en "knap" der trykkes ned for at åbne dem. Jeg ved ikke lige om I har brug for flere oplysninger for at kunne hjælpe, men så bare spørg :D

Relateret billede

Relateret billede

Billedresultat for karabinhage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skal også have fundet en ny, og har ca. de samme kriterier som dig, så jeg følger lige med :D

Jeg vil ikke undvære håndtag, ellers tror jeg ikke, jeg kan få ordentlig fat, og jeg kan umiddelbart kun finde gummi uden håndtag - og kortere end 15-20 meter :hmm:

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, MissMilladk skrev:

jeg skal også have fundet en ny, og har ca. de samme kriterier som dig, så jeg følger lige med 

Jeg vil ikke undvære håndtag, ellers tror jeg ikke, jeg kan få ordentlig fat, og jeg kan umiddelbart kun finde gummi uden håndtag - og kortere end 15-20 meter 

Prøv at søg på de sporliner fra Alac. De er i hvert fald 15 meter :) Men så er der bare det med håndtaget.. 

Prisen svinger også ret meget afhængig af hvor på nettet man kigger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, Beaglepack skrev:

zooplus har en gummiline med håndtag - heim sporline hedder den - den er så godt nok kun 10 meter

Den bliver desværre for kort, men tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst DorteDK

K9 laver også gode gummi liner har selv en men mener kun den er 10 meter ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min favorit-line er absolut disse - De er gode i al slags vejr, og man har et godt greb selvom der ikke er håndtag i:
http://dogsportdk.com/category/liner-anti-slip-dogsports-gummiliner-i-15-farver-223/

Måske du kan kontakte dem og få dem til at lave det du ønsker - det ser ud til at de selv laver ders liner, når man læser denne side.

Ud over mine lange sporliner så har jeg en 2 meter line - som jeg har har været omkring en "skomager" (sådan en der typisk er i storcentrene, og som reparerer sko osv.) med for at få lavet et håndtag. Et lille ombug og et par stifter af en slags i, og der var et håndtag. Tænker derfor at håndtaget ikke behøver være et issue ved valg af line, det kan man få lavet efterfølgende...

Ved en hurtig tur på Google fandt jeg denne her - den har farven, håndtag, og længden men en forkert karabinhage. Men den kan man jo også få skomageren til at skifte ud med den ønskede :D

https://www.4hotdogs.com/til-hunde/hundeliner/sporliner/sporline-flad-i-nylon-6-20m.html

Jeg har også en Heim BioThane® sporline som er orange, rund og overtrukket med gummi - men den kræver helt sikkert et håndtag til det du skal bruge den til, for den er glat at holde på. Til gengæld er den god i regnvejr fordi den ikke blir våd og tung.

• Like 1
  • Thanks 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, Hofferne skrev:

Min favorit-line er absolut disse - De er gode i al slags vejr, og man har et godt greb selvom der ikke er håndtag i:
http://dogsportdk.com/category/liner-anti-slip-dogsports-gummiliner-i-15-farver-223/

Måske du kan kontakte dem og få dem til at lave det du ønsker - det ser ud til at de selv laver ders liner, når man læser denne side.

Ud over mine lange sporliner så har jeg en 2 meter line - som jeg har har været omkring en "skomager" (sådan en der typisk er i storcentrene, og som reparerer sko osv.) med for at få lavet et håndtag. Et lille ombug og et par stifter af en slags i, og der var et håndtag. Tænker derfor at håndtaget ikke behøver være et issue ved valg af line, det kan man få lavet efterfølgende...

Ved en hurtig tur på Google fandt jeg denne her - den har farven, håndtag, og længden men en forkert karabinhage. Men den kan man jo også få skomageren til at skifte ud med den ønskede 

https://www.4hotdogs.com/til-hunde/hundeliner/sporliner/sporline-flad-i-nylon-6-20m.html

Jeg har også en Heim BioThane® sporline som er orange, rund og overtrukket med gummi - men den kræver helt sikkert et håndtag til det du skal bruge den til, for den er glat at holde på. Til gengæld er den god i regnvejr fordi den ikke blir våd og tung.

Tak for tip ang. en skomager! :thumbup:

Jeg vil prøve at kontakte dem bag første link. Hvis det er den her du mener http://dogsportdk.com/product/antislip-spor-arbejdsline-deluxe-model-med-haandtag-af-20-mm-bredt-gummibelagt-webbingbaand-1525-4074/ så er der håndtag i og længden passer :-D Linen i det andet link er desværre i nylon i stedet for gummi. 

Det er vigtigt at linen er 15-20 meter, ellers kan jeg i princippet lige så godt købe en alm. (flex)line. Og med gummi da det virker lettere at holde og rengøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, Blueberry skrev:

Tak for tip ang. en skomager! 

Jeg vil prøve at kontakte dem bag første link. Hvis det er den her du mener http://dogsportdk.com/product/antislip-spor-arbejdsline-deluxe-model-med-haandtag-af-20-mm-bredt-gummibelagt-webbingbaand-1525-4074/ så er der håndtag i og længden passer  Linen i det andet link er desværre i nylon i stedet for gummi. 

Det er vigtigt at linen er 15-20 meter, ellers kan jeg i princippet lige så godt købe en alm. (flex)line. Og med gummi da det virker lettere at holde og rengøre. 

Det er lige nøjagtigt dem jeg mener - jeg har en 5 meter og en 10 meter, som jeg bruger til at gå spor med. De er lidt dyre, men super gode i al slags vejr, og bliver ikke tunge i regnvejr.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Biothan og elsker at det ikke fryser i frostvejr, som min gamle gummiline gjorde hvis den lå i bilen natten over i frost.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu