Hop til indhold

Den ultimative gård/vagthund?


Lea
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Lea skrev:

Ja, det er også min konklusion. Vi ender nok med at nøjes med DSG’en, når GD’en skal herfra.

Jeg tror det er en rigtig god ide.

At jage tyve på flugt kan måske klares ved alarm og ulven respekterer intet.
Dsg er en god lille hund der kan nyde lange ture og gå løs (nogle stikker af, andre gør ikke) og så er den god til at give lyd når der kommer gæster.
 

De fleste hunde er brugshunde, om det er schæfer, labrador, rotte eller hvad ved jeg og når træning er totalt udelukket og at hunden kun skal have en praktisk funktion så bliver udvalget mindre, når så oven i købet du vil have en garanti for de ikke savler, så kan jeg ikke pege på en eneste hund der aldrig savler - i hvert fald ikke hvor der kan gives garanti med racen.
Når så ydermere at den skal steriliseres inden første løbetid så tror jeg også det bliver voldsomt svært at finde en seriøs opdrætter der vil sælge jer en hund - en hvalpefabrik eller nogle sære kryds der er lavet for penge kan man måske godt få, men så igen så ved man ikke om der er krydset et savlegen ind i den man får.
 

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...