Hop til indhold

Gode råd søges :-)


Maaay
 Share

Recommended Posts

Hej :-) 

Jeg har længe gerne ville anskaffe mig en hund (finde min nye bedste ven), men jeg søger dog nogle gode råd, da jeg selv er lidt i tvivl. 

Jeg har øjnene på racen Chihuahua, men ved ikke om jeg skal vælge en tæve eller en hanhund? 

Jeg studerer og arbejder ved siden af, sagen er, at jeg rejser i uge 29 (en uge), og overvejer om jeg burde anskaffe mig den, når jeg er hjemme igen, da jeg så har to uger inden semesteret starter igen, hvor jeg vil have masser af tid til den lille nye. Efter de to uger starter jeg dog i praktik hvor tiderne er 7.30-16 man-ons de næste 4 måneder frem, og ellers har jeg et valgfag om fredagen (dog kun 6 fredage i løbet af de 4 måneder) i et par timer, mit dilemma er så: er det smartest at anskaffe den, hvor jeg har ferie, men stadig skal være væk de timer de 3 dage? Eller skal jeg vente til efter min praktik (er i tvivl, men skal jo arbejde et par timer uanset, også efter min praktik er overstået). 

Håber nogle kan hjælpe og komme med nogle gode råd 🙋🏽‍♀️☺️

Link til indlæg
Del på andre sites

Om du skal vælge en hanhund eller en tæve kan kun du selv afgøre. Der fordele og ulemper ved begge, og det er forskelligt hvad man synes bedst om.

Men måske du i første omgang skal overveje om det overhovedet er det rigtige tidspunkt lige nu, for at anskaffe sig en hund?

Jeg vil ikke sige, at det ikke kan lade sig gøre, men du skal tænke på, at det er et lille levende væsen, der skal sidde i mange timer og kun vente på at du kommer hjem fra hhv. studie eller arbejde. Så vil den gerne opleve noget - ud og gå ture, den vil lege og nusses. Har du tid og overskud til det? Selv om du vælger en lille hund, som en Chi er, så er der stadig en rigtig hund indeni den lille krop, og den hund skal stimuleres. Den er ikke bare til sofahygge og sove i arm.