Hop til indhold

hvad er din mening om forum, er der....?


Gryn
 Share

Recommended Posts

jeg ved ikke om det er for sent at svare, eller om denne tråd for længst er kørt af sporet :mrgreen: men jeg prøver alligevel...

 

Da jeg var helt lille og ny :genert: synes jeg HF var utroligt skræmmende. Jeg synes folk var meget bastante i deres holdninger og havde en tendens til at slå folk i hovederne hvis de ikke holdt hund på samme måde som de selv...

 

Men efterhånden som jeg kom til at "kende" folkene bag de bastante holdninger ;-) gik det op for mig, at når man først kender lidt mere til bagkataloget af personernes indlæg, ja så er det hele lidt nemmere at forstå... derudover så skal man jo "bare" lære at tage imod det man kan bruge og lade det man ikke kan bruge suse ind af det øre og ud af det andet...

 

Jeg var / er jo førstegangshundeejer og vil / ville så gerne gøre alting rigtigt... Jeg synes jeg har fået super mange gode råd herinde, og det vil jeg gerne sige tak for...

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 176
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

[/b]

 

Absolut, men det er det jo allevegne og i modsætning til Jubii f.eks. synes jeg faktisk at vi er ret gode til at tage imod nye herinde. :5up: På Jubii kan det virkelig være svært at komme ind :shock:

 

Jeg er også enig med dig i alt det andet i øvrigt :5up: (Hold da op, hvor er jeg enig i dag :mrgreen: det hjælper åbenbart med en snert af tømmermænd, så bliver jeg meget mere medgørlig :mrgreen:)

Det kan have noget at sige med opbygningen af forum, her er nogle afsnit som gør det lidt lettere at være ny

 

 

  • Præsenter dig selv
  • vis din perle

Dette er jo også kun et forum udelukkende om hunde, hvorimod Jubii er om alt mellem himmel og jord

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan have noget at sige med opbygningen af forum, her er nogle afsnit som gør det lidt lettere at være ny

 

 

  • Præsenter dig selv
  • vis din perle

Dette er jo også kun et forum udelukkende om hunde, hvorimod Jubii er om alt mellem himmel og jord

 

Det tror jeg ikke at det (udelukkende) er. Jeg synes jævnligt at støde på tråde hvor der inde i midten står "hej og velkommen :vinken:" når en ny bruger har skrevet et indlæg. Det har jeg tilgengæld aldrig oplevet på Jubii!

 

Og så har jeg kun erfaring fra Jubiis hundedebat, de andre kommer jeg ikke i. Så min sammenligning går udelukkende på hundedebatterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke om det er for sent at svare, eller om denne tråd for længst er kørt af sporet :mrgreen: men jeg prøver alligevel...

 

Da jeg var helt lille og ny :genert: synes jeg HF var utroligt skræmmende. Jeg synes folk var meget bastante i deres holdninger og havde en tendens til at slå folk i hovederne hvis de ikke holdt hund på samme måde som de selv...

 

Men efterhånden som jeg kom til at "kende" folkene bag de bastante holdninger ;-) gik det op for mig, at når man først kender lidt mere til bagkataloget af personernes indlæg, ja så er det hele lidt nemmere at forstå... derudover så skal man jo "bare" lære at tage imod det man kan bruge og lade det man ikke kan bruge suse ind af det øre og ud af det andet...

 

Jeg var / er jo førstegangshundeejer og vil / ville så gerne gøre alting rigtigt... Jeg synes jeg har fået super mange gode råd herinde, og det vil jeg gerne sige tak for...

 

Du har ret i at det kan virke bastant, men sådan vil det nok altid blive når "man" kender hinanden. Så er der ingen grund til alt det "fyld" for at glatte ud :blink:

Dejligt at du ikke lod dig skræmme :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi ikke bare blive enige om, at dette er et dejligt forum, måske med små-kliker og lidt spam, men sådan er det og det kan på ingen måde undgåes:5up:

 

NIX :evil: Jeg har en klike sammen med nogle tophemmelige undercover personer :cool: den opgiver jeg ikke :megaked::megaked::megaked:

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Absolut, men det er det jo allevegne og i modsætning til Jubii f.eks. synes jeg faktisk at vi er ret gode til at tage imod nye herinde. :5up: På Jubii kan det virkelig være svært at komme ind :shock:

 

Nu har jeg jo selv været aktiv på jubii i nogle år efterhånden, og jeg har svært ved at genkende at det skulle være sådan. Faktisk forstår jeg slet ikke hvordan det kan være svært at "komme ind"? Hvis det er et offentligt forum, så hopper man vel bare ind og skriver hvad man har på hjerte, eller hvad?

 

I øvrigt husker jeg en del tråde på jubii, hvor der er blevet budt pænt velkommen til nye debattører. Hvis man selv starter med at skrive "Hej, jeg er ny her, og vil gerne spørge om...", så skulle det være meget underligt hvis folk ikke svarer "hej, og velkommen til!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo selv været aktiv på jubii i nogle år efterhånden, og jeg har svært ved at genkende at det skulle være sådan. Faktisk forstår jeg slet ikke hvordan det kan være svært at "komme ind"? Hvis det er et offentligt forum, så hopper man vel bare ind og skriver hvad man har på hjerte, eller hvad?

 

I øvrigt husker jeg en del tråde på jubii, hvor der er blevet budt pænt velkommen til nye debattører. Hvis man selv starter med at skrive "Hej, jeg er ny her, og vil gerne spørge om...", så skulle det være meget underligt hvis folk ikke svarer "hej, og velkommen til!"

 

Så har vi bare ikke samme opfattelse af Jubii :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I modsætning til HF, så lider Jubiis hundeforum under, at der kommer folk forbi fra andre fora, som ikke aner en dyt om hunde, som ikke interesserer sig for dem, men som bare vil brokke sig over, at de har jokket i en hømhøm eller på anden måde provokere.

 

De nye, der er startet derinde med en seriøs attitude, synes jeg er blevet ligeså godt modtaget, som folk bliver det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, det har vi så ikke... Jeg ville bare gerne vide hvad det er, du synes der er svært? Bare sådan af nysgerrighed :-)

 

Nu er jeg jo nok ikke den der er nemmest at skræmme væk :cool::mrgreen: og jeg blev da også hængende, jeg kan bare huske at jeg blev overset, "banket på plads" fordi jeg ikke lige var klar på at man i den grad skulle veje sine ord på en guldvægt derinde osv. osv. Og jeg mindes heller ikke at være blevet budt velkommen, men jeg har nok heller ikke præsenteret mig selv som ny og desuden er der jo som Zarina siger, mange "nye" derinde fordi de kommer fra de andre fora, så det kan måske være en nærmest umulig opgave at byde alle velkommen der. Men nok om det, jeg bliver her på HF (og stikker næsen ind på Jubii sådan ca. en gang om måneden eller noget i den stil :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme jeg finder det lidt mærkeligt at nogle debatører skriver indlæg med utilfredsheder. Når man så spørger ind til dem, ja så får man ikke noget svar. Man kan altså ikke ændre på noget man ikke kan få svar på.

 

Jeg er enig, det undrer i den grad også mig :confused: Men måske er det fordi det så alligevel ikke var så vigtigt? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er morsomt at der nu begynder at falde tak for nogle indlæg, som er totalt indforståede. Man kan næsten regne ud at det er nogle bestemte personer, der hentydes til, men hvem det er, skal man nok være en del af inderkredsen for at fatte. Det illustrerer jo meget godt at der er en inderkreds - eller klike, om man vil ;-)

 

Det varer heller ikke længe før man opdager, at det er nøjagtig de samme personer, der dominerer dette forum, som dominerede jubiis hundeforum. Ikke at det personligt gør mig noget som helst - jeg har ikke noget imod nogen herinde eller på jubii, men det er da sjovt at de mest ihærdige benægtelser og latterliggørelser af at der skulle være en klike, kommer fra de samme, som alle andre kan se, er med i den :mrgreen:

 

Jeg ved godt at I (sikkert ;-)) ikke holder hemmelige møder, hvor i aftaler hvad der skal skrives og af hvem. Men den bølgelængde I tydeligvis er på sammen gør, at det godt kan virke lidt indspist.

 

Jeg synes dog stadig at de tråde hvor folk stiller spørgsmål eller opfordrer til diskussion om et emne, virker helt fint i starten. Der bliver svaret pænt på alt. Det er først når man kommer et par sider ind i tråden, at alt det indspiste begynder at dukke op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er morsomt at der nu begynder at falde tak for nogle indlæg, som er totalt indforståede. Man kan næsten regne ud at det er nogle bestemte personer, der hentydes til, men hvem det er, skal man nok være en del af inderkredsen for at fatte. Det illustrerer jo meget godt at der er en inderkreds - eller klike, om man vil ;-)

 

Det varer heller ikke længe før man opdager, at det er nøjagtig de samme personer, der dominerer dette forum, som dominerede jubiis hundeforum. Ikke at det personligt gør mig noget som helst - jeg har ikke noget imod nogen herinde eller på jubii, men det er da sjovt at de mest ihærdige benægtelser og latterliggørelser af at der skulle være en klike, kommer fra de samme, som alle andre kan se, er med i den :mrgreen:

 

Jeg ved godt at I (sikkert ;-)) ikke holder hemmelige møder, hvor i aftaler hvad der skal skrives og af hvem. Men den bølgelængde I tydeligvis er på sammen gør, at det godt kan virke lidt indspist.

 

Jeg synes dog stadig at de tråde hvor folk stiller spørgsmål eller opfordrer til diskussion om et emne, virker helt fint i starten. Der bliver svaret pænt på alt. Det er først når man kommer et par sider ind i tråden, at alt det indspiste begynder at dukke op.

 

Indforstået? jeg går ud fra at dem jeg mangler svar fra udemærket godt ved hvem de selv er, man må jo ikke nævne navne.;-) Og jeg er jo ikke herre over hvem der giver mig tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er morsomt at der nu begynder at falde tak for nogle indlæg, som er totalt indforståede. Man kan næsten regne ud at det er nogle bestemte personer, der hentydes til, men hvem det er, skal man nok være en del af inderkredsen for at fatte. Det illustrerer jo meget godt at der er en inderkreds - eller klike, om man vil ;-)

 

Det varer heller ikke længe før man opdager, at det er nøjagtig de samme personer, der dominerer dette forum, som dominerede jubiis hundeforum. Ikke at det personligt gør mig noget som helst - jeg har ikke noget imod nogen herinde eller på jubii, men det er da sjovt at de mest ihærdige benægtelser og latterliggørelser af at der skulle være en klike, kommer fra de samme, som alle andre kan se, er med i den :mrgreen:

 

Jeg ved godt at I (sikkert ;-)) ikke holder hemmelige møder, hvor i aftaler hvad der skal skrives og af hvem. Men den bølgelængde I tydeligvis er på sammen gør, at det godt kan virke lidt indspist.

 

Jeg synes dog stadig at de tråde hvor folk stiller spørgsmål eller opfordrer til diskussion om et emne, virker helt fint i starten. Der bliver svaret pænt på alt. Det er først når man kommer et par sider ind i tråden, at alt det indspiste begynder at dukke op.

 

...og du har heller ikke mod til at sætte de navne på, du mener er så indlysende...?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er morsomt at der nu begynder at falde tak for nogle indlæg, som er totalt indforståede.

 

Understående er ikke kritik af din post!!!!

 

 

 

Men kommer det ikke også an på HVORDAN man benytter tak funktionen?

 

Som det måske kan ses, er jeg stor tilhænger af tak, generalt er jeg en taknemmelig person :mrgreen: Der skal sq ikke så meget til at gøre mig glad :-D

 

Og om du kommentere min hund possitivt, eller om du kommer med en sætning jeg syntes er god, rigtig, sjov, perfekt, enig i, osv, så bruger jeg tak.

 

Hvorimod andre KUN bruger tak ved et langt, velfomuleret og yderst godt begundet svar som man næsten skal være udlært "noget meget stort i mange år" for at kunne skrive :mrgreen: (nej det er ikke ment som noget negativt) Hvilket også erfair nok i mine øjne.

 

Det ville også være underligt at jeg stod med en svag bekendt og en rigtig god veninde, og så sagde veninden noget sjov, men jeg måtte ikke grine fordi det var indforstået?

Jeg kunne så vælge at skrive en post "nemlig Gryn" og lige præcis Nollike" Men så ville man ende i spam og folk der brokkede sig over en så kort post uden mening i :???: Men så er det altså nemmere at trykke tak :mrgreen:

 

Jeg tror at man skal gå mindre op i at folk får tak, og har man et problem syntes jeg man burde kontakte 'takkerne' og forhører sig om hvorfor de lige helt præcis giver et tak for den og den post! For så tror jeg nemlig ikke at der ville være så meget brok over tak funktionen (ja det syntes jeg der er) for folk GAAAAAAAAAAD ikke bruge tid på det, men det er bare så nemt at piske en stemning op i en tråd!

 

 

Igen, dette er ikke en kritik af din post, bare lige lidt unødvendig skrift :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

...og du har heller ikke mod til at sætte de navne på, du mener er så indlysende...?

 

Jeg siger jo ikke at der skal nævnes navne. Jeg konstaterer bare, at jeg, efter min egen gennemlæsning af tråden, ikke kan regne ud hvem det er, der skylder en forklaring på deres kritik. Det kan godt være mig, der er dummere end gennemsnittet, det vil jeg ikke afvise. For der er åbenbart flere, der godt ved det.

 

Jeg synes engang imellem at man får det indtryk at der bliver slæbt ting rundt mellem de forskellige tråde, både godt og skidt, og det gør det ekstra svært at finde ud af hvad der foregår.

Nu er jeg en stiv og kedelig akademiker, og jeg har lært at man forholder sig til emnet, ikke til personen, der skriver om det - man går efter bolden, ikke manden. Det synes jeg faktisk er et ret godt princip, men der er ikke mange, der bruger det. Og jeg mener ikke kun på dette forum, men af de fora, jeg regelmæssigt bruger, er der ingen, der tillader spam i trådene i samme grad som her.

F.eks på DAZ, som du sikkert selv kender, får man lov til at køre én spam tråd ad gangen, og når den er fuld, oprettes der en ny. Så holdes alle andre emner - næsten - fri for indspisthed. Det synes jeg er god ordning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...