Hop til indhold

hvad er din mening om forum, er der....?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Jeg er så personligt træt af at høre om Jubii i mange tråde og om, hvordan det var, er og således :neutral:

 

Men det er nok fordi, vi faktisk er en del herinde, der ALDRIG har været aktive derinde og så er jeg lidt træt af at "gammelt" bliver slæbt ind på det her forum.

 

Jeg har det sådan at det her er HF og det kan jeg forholde mig til. Jeg gider ikke høre om gamle skænderier eller andet på andre forums.

 

Var det ikke bedre at vi tog stilling til - hvordan vi kan gøre det bedre for hinanden/alle HERINDE fremover ?

 

Og ja, det er ikke en kritik af de brugere, der nævner Jubii i denne tråd. Men jeg er efterhånden blevet lidt træt af, at vi skal høre om den gamle smøre igen og igen i for mange tråde.

 

Ja det var så lige det, jeg ville sige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 176
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst aktivhund

Altså nu er jeg jo fuldstændig newbie herinde og stadig våd bag ørerne :blink:

 

Jeg har været på mange forums, både udenlandske og danske, svenske og ja alt muligt....

 

Og jeg må indrømme, at jeg gang på gang bliver lidt træt af, at det nogen gange virker som om, at nogle folk simpelthen har for meget indestængt vrede i deres liv - og hvis man ikke kan komme af med det irl er det lidt nemmere at komme ud med det på nettet, hvor folk trods alt ikke truer én med en baseball kølle eller andet.

 

Andre gange kan folk bitche over andre medlemmers uvidenhed, racevalg, holdninger, opdragelsesmetoder osv osv

- Og nogen gange bliver jeg helt ærligt målløs over hvilke frækheder man tillader sig i cyberspace.

 

Hvor er vores høflighed blevet af?

Vores overbærenhed?

Vores hjælpsomhed?

Vores rummelighed?

Vores næstekærlighed?

 

Måske afspejler det tendensen i samfundet generelt. Man må sige at samfundet udvikler sig i en mere voldelig retning, både fysisk og psykisk.

 

Måske skyldes det som før nævnt indestændgt vred? Mangel på overblik og magt i sit eget liv -som får folk til at angribe andre, for selv at føle sig bedre?

 

Jeg ved det ikke, og skal ikke spille klog - men én ting er sikkert, og det er at JEG vil ikke angribes af denne mangel på respekt for andres forskellighed. Om det så handler om uvidenhed, dumhed, afstumpethed eller hvad der ellers kan fremprovokere et monster i de fleste af os.

 

-Jeg vil virkelig prøve at lære at leve med den mangfoldighed der er i verden - når alt kommer til alt, så skal vi jo altså allesammen få tingene til at fungere.

 

 

Undskyld hvis det her indlæg lyder sådan lidt hippie agtigt eller helligt eller noget i den retning - det er ikke min hensigt.

 

Jeg ville bare sådan ønske, at ville allesammen kunne være lidt mere rummelige overfor hinanden. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at gå efter bolden og ikke manden, ser så pænt ud, og alle kan vel egentlig tilslutte sig det, men jeg har sjældent oplevet nogen, der kan overholde det 100% i en ophedet debat ;) Grænsen er jo også temmeligt flydende, for mon ikke de fleste oplever, at deres holdninger er en del af deres personlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger jo ikke at der skal nævnes navne. Jeg konstaterer bare, at jeg, efter min egen gennemlæsning af tråden, ikke kan regne ud hvem det er, der skylder en forklaring på deres kritik. Det kan godt være mig, der er dummere end gennemsnittet, det vil jeg ikke afvise. For der er åbenbart flere, der godt ved det.

 

Jeg synes engang imellem at man får det indtryk at der bliver slæbt ting rundt mellem de forskellige tråde, både godt og skidt, og det gør det ekstra svært at finde ud af hvad der foregår.

Nu er jeg en stiv og kedelig akademiker, og jeg har lært at man forholder sig til emnet, ikke til personen, der skriver om det - man går efter bolden, ikke manden. Det synes jeg faktisk er et ret godt princip, men der er ikke mange, der bruger det. Og jeg mener ikke kun på dette forum, men af de fora, jeg regelmæssigt bruger, er der ingen, der tillader spam i trådene i samme grad som her.

F.eks på DAZ, som du sikkert selv kender, får man lov til at køre én spam tråd ad gangen, og når den er fuld, oprettes der en ny. Så holdes alle andre emner - næsten - fri for indspisthed. Det synes jeg er god ordning.

 

Jeg melder mig i de stive akademikeres klub og har lært det samme som dig, og netop derfor synes jeg, at stemningen herinde er super god...den er jo afslappet og fri for al køren-efter-bogen-og-sådan-argumentere-man-på-et-seriøst-plan. Men det er så bare mig.

 

På den anden side set kan jeg også godt se det fede ved systemet på DAZ (tys, vi har ikke råd til at tænke på DAZ i denne julegave tid ha ha ha), men jeg tror det er svært at have det på samme måde som her og jeg vil tro, at det er fordi de fleste kender hinanden rimelig godt efterhånden, da hovedparten jo nærmest på samme tid udvandrede fra Jubii og så hertil.

 

Det er sådan lidt for og imod, men for mig virker det ok, at en eller anden stillet et spørgsmål, der bliver besvaret og på et tidspunkt derefter går der måske pjat i tråden.

 

Og så det med navnsnævelse. Det var egentlig bare fordi du lidt antydede, at der faktisk var klikker her og at det kunne aflæses ved hvem, der gav, hvem tak. Så er det bare jeg bliver lidt muggen. Hvis der så tydeligt findes kliker her...jamen, så kom med navnelisten, idet det er for let at antyde, at der findes klikker, at ting næsten forudaftales, at nogle bestemmer stilen osv, men uha nej, man skal da ikke være den, der sætter navne på, men I er der ude. Det er helt åbenlyst for enhver. Hvis det var det du mente, synes jeg et eller andet sted, at det også havde været mest fair, at fortælle, hvem du talte til fremfor at bruge det diffuse "I".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er morsomt at der nu begynder at falde tak for nogle indlæg, som er totalt indforståede. Man kan næsten regne ud at det er nogle bestemte personer, der hentydes til, men hvem det er, skal man nok være en del af inderkredsen for at fatte. Det illustrerer jo meget godt at der er en inderkreds - eller klike, om man vil ;-)

 

Hvis du har læst med fra starten behøver man ikke en højere akademisk uddannelse for at se hvem der har sat et skib i vandet og derefter forladt den synkende skude... Og man behøver såmænd heller ikke at være en del af "inderkredsen".

 

Det varer heller ikke længe før man opdager, at det er nøjagtig de samme personer, der dominerer dette forum, som dominerede jubiis hundeforum. Ikke at det personligt gør mig noget som helst - jeg har ikke noget imod nogen herinde eller på jubii, men det er da sjovt at de mest ihærdige benægtelser og latterliggørelser af at der skulle være en klike, kommer fra de samme, som alle andre kan se, er med i den :mrgreen:

 

Så burde der jo være rigtig rart på Jubii nu, hvor alle de/vi dominerende er væk??? :mrgreen:

 

Jeg ved godt at I (sikkert ;-)) ikke holder hemmelige møder, hvor i aftaler hvad der skal skrives og af hvem. Men den bølgelængde I tydeligvis er på sammen gør, at det godt kan virke lidt indspist.

 

Er du nu HELT sikker på at der ikke bliver holdt møder??? :cool::roll:

 

Jeg synes dog stadig at de tråde hvor folk stiller spørgsmål eller opfordrer til diskussion om et emne, virker helt fint i starten. Der bliver svaret pænt på alt. Det er først når man kommer et par sider ind i tråden, at alt det indspiste begynder at dukke op.

 

Bare en ide, kan du så ikke nøjes med at læse de første sider? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er så en af dem, og derfor fik du tak for dit indlæg :mrgreen:

 

OK, jeg tænkte bare at når folk giver tak for et indlæg på kun én linie, så må der ligge en dybere mening bag, men det kan godt være jeg overfortolker :)

 

 

Jeg ved ikke om du overtolker alles, det skal jeg ikke kunne svare på. Jeg skal heller ikke kunne svare på hvad andre bruger knappen til.

Og vi skal slet ikke begynde at begrunde hvorfor, for det er fame mange der skal skrive så!

 

Men som sagt, så er det forskelligt hvordan vi bruger den, og derfor skal man ikke generalisere :blink: (det kunne jeg slet ikke finde på :engel::mrgreen::engel::mrgreen: )

Og så skal man altid huske, modtageren bestemmer hvordan man forstår det er skrevet......og de tak der bliver smidt :blink:

 

Desuden er det heller ikke mig der skal bestemme om du overfortolker tingene, for jeg kan ikke styre hverken dine eller andres følelser, fornemmelser og forståelser..........men hvis jeg kunne...muwahahahah:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes de eksempler, du giver, er virkelig pænt formulerede og meget fredsommelige svar på det spørgsmål trådstarter rent faktisk har stillet.

Så hvis du vil tale om børnehave og fornærmethed, er det vist et spejl du skal have fat i...

 

Jeg vil lige gentage hvad jeg skriver i denne tråd:

 

Det er ikke i selve debatterne men mere omkring hvordan HF skal bruges. Der er tydeligvis mange der synes at andre brugere ødelægger det, ved at bruge HF anderledes end dem selv.

 

Det har egentlig ikke noget at gøre med måden tingene bliver skrevet på (og tonen har jeg ikke skrevet noget som helst om) men selve det, at andre irriteres over at alle ikke har lyst til at koncentrere sig om det samme som dem selv. Det synes jeg er snævertsynet.

 

Og angående spejlet, så irriterer jeg mig ikke, eller blander mig i hvordan folk bruger HF. De må folk vel selvom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie, der er mange indlæg, som man skal kæmpe sig igennem i denne tråd :shock:

 

Først de sure opstød... :-P

 

Først og fremmest må jeg desværre erkende, at ja, jeg synes godt, at der kan gå lidt for meget hygge i det en gang imellem :???: Jeg ælsker ælsker ælsker spam, og har aldrig haft noget imod det. Synes bare at der en gang imellem er liiidt for meget og at tråden ligesom er druknet, selvom den godt kunne byde på mere.

 

Klikedannelser kan jeg tilgengæld ikke se noget af herinde. Det er klart, at visse personer pjatter med hinanden (og giver os andre et rigtig godt grin :mrgreen: ), men jeg vil da ikke kalde det klike? :hmm: De har bare fundet nogen, som gider være "med på vognen" :mrgreen: Og det er skide skægt at være med på den vogn, når man får muligheden :engel:

 

Og ligesom nogen pjatter, så er der også nogle der har samme meninger. Og når der så er én, som ytrer en anden mening og får 5 personer "mod" sig, så er det da nærmest klart, at man føler sig som Palle alene i verden, selvom svarene både er saglige og venlige. Men klike, det er det ikke.

 

Og hvis det ikke er dette, som menes når folk hentyder til kliker, SÅ er jeg at a loss :confused: For det er det nærmeste kliker jeg kan komme herinde, selvom det er så fjernt fra kliker, som noget næsten kan være i mine øjne, folk er jo velkommen til at deltage - men det er jo selvsagt svært at deltage i en joke, man ikke kan følge :blink:

 

Men min personlige mening er generelt: Her er super duper hyggeligt, jeg tør skrive min mening (når jeg er i humør til en eventuel diskussion, som jo kan opstå, hvilket jo kun er at forvente :lol: ellers holder jeg bare min bøtte :-P ), jeg synes alle folk herinde generelt er rigtig venlige og imødekommende og jeg har ALDRIG følt, at folk syntes jeg virkede dum i knolden eller noget i den dur.

 

Så kan I selv beslutte, om I gider bruge noget fra mit indlæg her :blink:

Redigeret af bernerazuro
Slettede noget, der ikke var passende i denne sammenhæng
  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejdede engang på sådant et hyggeligt værtshus....

Inden jeg blev ansat, var dette sted gået hen og blevet mit foretrukne "gå i byen sted".

Når man kom ind ad døren var der altid fest og glade dage. Bartenderne jonglerede med sprutflaskerne (eller prøvede på det) i bedste "Cocktail-stil". De var måske lidt småfulde, men var altid hurtige til at servicere kunderne og der fulgte altid paraplyer og sugerør med drinksene (sommetider også til øllene), en småflirt og et blink med øjet.

Kunderne rundt i baren var en god blanding af stamkunder, ansatte der havde fri og selvfølgelig også nogle nye eller sjældne hoveder. Fælles for dem alle var at ingen af dem sad helt for sig selv, som tendensen er idag. Alle festede sammen omkring baren, som naturligvis var i centrum. Når man var der, fik man hurtigt oplevelsen af at alle kendte hinanden - nærmest som en familie. Denne stemning tiltrak mange og det var ikke særligt svært at deltage. Bare man viste godt humør og evt. bød ind med en flaske sprut og et par kander vand.

Stamkunder og personale havde nogenlunde samme "status" og manglede man hjælp bag baren, eller i garderoben osv. var det helt naturligt at trække på stamkunderne, der jo var der alligevel. Om de skulle yde en lille indsats, betød intet. Det var mindst lige så sjovt at være på job, som blot at være i byen.

Selv bestyreren festede med under de frie forhold, der gav den motivation og "afhængighed" der igen resulterede i den gode omsætning, trods de usle lønninger. Mindes faktisk ikke jeg nogensinde fik løn, men det var slet ikke vigtigt! Man VILLE bare være der fredag og lørdag! Dukkede man ikke op fordi man evt. var til noget andet, blev der gerne ringet og sagt "hvor blir du af - Se så at lette røven herned!" med masser af fest og støj i baggrunden.

Nå, men skæbnen ville så at én af hjørnestene i hele festen, bestyreren, valgte at stoppe og fortsætte i et mere attraktivt job. Alle var kede af det og der blev holdt flere afskedsfester.

En ny bestyrer kom på banen og man kan roligt sige med helt andre boller på suppen. Slut med sløset/sjovt påklædning, de specielle personalepriser blev sat op, slut med at drikke sig fuld på job. Der blev sat krav til det ene og det andet og der blev aldrig mere givet ved dørerne. Kort sagt blev mange af de vigtigste friheder og motivationsfaktorer frataget os og de stamkunder der drev hjulet rundt. Det kan næppe overraske nogen at interessen fra husets faste klientel dalede og dermed naturligvis også omsætningen. Der blev udskiftet og erstattet i de ansatte. Nye helt unge folk der ikke kendte husets historie og traditioner, men lige lidt hjalp det. Tilsidst var baren tom og det der førhen var det fedeste feststed for en trofast og afhængig skare, måtte lide en stille død og trods flere forsøg lykkedes det aldrig at genoplive stedet. Heldigvis er vi mange der har masser af gode minder derfra :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejdede engang på sådant et hyggeligt værtshus....

Inden jeg blev ansat, var dette sted gået hen og blevet mit foretrukne "gå i byen sted".

Når man kom ind ad døren var der altid fest og glade dage. Bartenderne jonglerede med sprutflaskerne (eller prøvede på det) i bedste "Cocktail-stil". De var måske lidt småfulde, men var altid hurtige til at servicere kunderne og der fulgte altid paraplyer og sugerør med drinksene (sommetider også til øllene), en småflirt og et blink med øjet.

Kunderne rundt i baren var en god blanding af stamkunder, ansatte der havde fri og selvfølgelig også nogle nye eller sjældne hoveder. Fælles for dem alle var at ingen af dem sad helt for sig selv, som tendensen er idag. Alle festede sammen omkring baren, som naturligvis var i centrum. Når man var der, fik man hurtigt oplevelsen af at alle kendte hinanden - nærmest som en familie. Denne stemning tiltrak mange og det var ikke særligt svært at deltage. Bare man viste godt humør og evt. bød ind med en flaske sprut og et par kander vand.

Stamkunder og personale havde nogenlunde samme "status" og manglede man hjælp bag baren, eller i garderoben osv. var det helt naturligt at trække på stamkunderne, der jo var der alligevel. Om de skulle yde en lille indsats, betød intet. Det var mindst lige så sjovt at være på job, som blot at være i byen.

Selv bestyreren festede med under de frie forhold, der gav den motivation og "afhængighed" der igen resulterede i den gode omsætning, trods de usle lønninger. Mindes faktisk ikke jeg nogensinde fik løn, men det var slet ikke vigtigt! Man VILLE bare være der fredag og lørdag! Dukkede man ikke op fordi man evt. var til noget andet, blev der gerne ringet og sagt "hvor blir du af - Se så at lette røven herned!" med masser af fest og støj i baggrunden.

Nå, men skæbnen ville så at én af hjørnestene i hele festen, bestyreren, valgte at stoppe og fortsætte i et mere attraktivt job. Alle var kede af det og der blev holdt flere afskedsfester.

En ny bestyrer kom på banen og man kan roligt sige med helt andre boller på suppen. Slut med sløset/sjovt påklædning, de specielle personalepriser blev sat op, slut med at drikke sig fuld på job. Der blev sat krav til det ene og det andet og der blev aldrig mere givet ved dørerne. Kort sagt blev mange af de vigtigste friheder og motivationsfaktorer frataget os og de stamkunder der drev hjulet rundt. Det kan næppe overraske nogen at interessen fra husets faste klientel dalede og dermed naturligvis også omsætningen. Der blev udskiftet og erstattet i de ansatte. Nye helt unge folk der ikke kendte husets historie og traditioner, men lige lidt hjalp det. Tilsidst var baren tom og det der førhen var det fedeste feststed for en trofast og afhængig skare, måtte lide en stille død og trods flere forsøg lykkedes det aldrig at genoplive stedet. Heldigvis er vi mange der har masser af gode minder derfra :blink:

 

Jeg har lige lavet en mærkelig karma for den historie, jeg kom til at trykke enter midt i at jeg skrev, så kommentaren skal du ikke ligge så meget i :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nok også fortsætte med at "moppe" dem jeg ved der kan tåle og det og der vil nok stadig suse en enkelt eller to kommentarer fra mit tastatur som nogle vil finde dumsmarte og latterlige - ja sikkert helt hen i hegnet.

 

Kan altså ikke forstå, hvor du har fanget den vildfarelse, at jeg kan tåle at blive moppet :hmm: :cry::confused:;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan altså ikke forstå, hvor du har fanget den vildfarelse, at jeg kan tåle at blive moppet :hmm: :cry::confused:;)

 

Psssttttt - ingen spam :blink:

 

Men det er længe siden du har været her, så jeg har ikke kunnet moppe dig i lang tid :megaked::megaked::megaked:

 

men på den anden side, så har du heller ikke kunnnet moppe mig ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Psssttttt - ingen spam :blink:

 

Men det er længe siden du har været her, så jeg har ikke kunnet moppe dig i lang tid :megaked::megaked::megaked:

 

men på den anden side, så har du heller ikke kunnnet moppe mig ;o)

 

 

Hvorfor vasker i hinanden?

 

(psssssttt...... Prøv med B'er istedet, eller en staveplade :blink: )

 

 

Lalai...lalaiiiiii :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor vasker i hinanden?

 

(psssssttt...... Prøv med B'er istedet, eller en staveplade :blink: )

 

 

Lalai...lalaiiiiii :mrgreen:

 

LOOOOOOOL jeg skulle lige til at skrive det samme :lol:

 

Årrhhhhh - hold da kæft hvor er I klåååge :evil::mrgreen:

 

At A9 og jeg gerne vil hjælpe hinanden også selvom det evt. indeholder en vask, er det så ikke fint og beviser at vi gerne vil se after hinanden og hjælpe :mrgreen:

 

Bare fordi I er misundelige :pift:

 

A9 og Tanten - nu som mennesker, der sørme laver en lille stavefejl i ny og næ :engel::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrhhhhh - hold da kæft hvor er I klåååge :evil::mrgreen:

 

At A9 og jeg gerne vil hjælpe hinanden også selvom det evt. indeholder en vask, er det så ikke fint og beviser at vi gerne vil se after hinanden og hjælpe :mrgreen:

 

Bare fordi I er misundelige :pift:

 

A9 og Tanten - nu som mennesker, der sørme laver en lille stavefejl i ny og næ :engel::engel::engel:

 

 

Stavefejl kliken:mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrhhhhh - hold da kæft hvor er I klåååge :evil::mrgreen:

 

At A9 og jeg gerne vil hjælpe hinanden også selvom det evt. indeholder en vask, er det så ikke fint og beviser at vi gerne vil se after hinanden og hjælpe :mrgreen:

 

Bare fordi I er misundelige :pift:

 

A9 og Tanten - nu som mennesker, der sørme laver en lille stavefejl i ny og næ :engel::engel::engel:

 

Og som har svært ved at skelne det danske og det engelske sprog fra hinanden :mrgreen:d050.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...