Hop til indhold

Hjælp til dyrlægen.


Deenmaan
 Share

Recommended Posts

Håber nogen kan hjælpe lille Thor, jeg bor i Tyrkiet hvor jeg hjælper nogle af de mange gadehunde, vi har en pitbull der har store problemer med infektioner i huden. Jeg har ikke længere tillid til at den lokale dyrlæge kan løse problemet.

IMG_20181103_101634.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund 😟

Dyrlægen bør finde ud af hvad det er for en type betændelse det handler om. Man giver ikke bare antibiotika uden at vide hvorfor. Antibioika er et vis begreb og der findes jo et hav af sådanne ting som har hver deres virkning. 

Er det muligt at finde en anden dyrlæge? og forklare denne at årsagen til betændelsen skal findes. Tænker også  der skal noget til at vaske huden af med.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Deenmaan skrev:

Ja det er jo så det der er problemet, dyrlægen giver antibiotika og har gjort det i 12 dage hvor det gradvist er blevet værre.

Hvor er det synd. Er det blevet podet? Så det ved hvad det er.

Jeg ville nok søge en anden dyrlæge hvis det er muligt. Men en ting er sikkert, det der er så alvorligt at man ikke bare kan løse det med ting fra skabet. 

Har du informeret dyrlægen om at antibiotikaen ikke virker?`Nogle gange rammer man jo forkert og skal prøve en anden slags - alt efter hvad det er hunden er ramt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han fik noget de tre første dage der slet ingen effekt havde, så gav dyrlægen noget andet i ca en uge, i løbet af den uge så det ud til at blive bedre, så dyrlægen mente at han bare skulle have noget hver 4. dag men efter de første tre dage var det nærmest eksploderet i forhold til den første uge. De har nu beholdt ham på klinikken og vil beholde ham til de får styr på det som de nu mener kan skyldes en parasit.

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Deenmaan skrev:

Han fik noget de tre første dage der slet ingen effekt havde, så gav dyrlægen noget andet i ca en uge, i løbet af den uge så det ud til at blive bedre, så dyrlægen mente at han bare skulle have noget hver 4. dag men efter de første tre dage var det nærmest eksploderet i forhold til den første uge. De har nu beholdt ham på klinikken og vil beholde ham til de får styr på det som de nu mener kan skyldes en parasit.

Det lyder ganske fornuftigt at de beholder ham, så må der komme styr på det og forhåbenligt inden længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...