Hop til indhold

Hvilken race kan det være?


Charlies mor
 Share

Recommended Posts

Jeg ser af og til en hund, ret stor, kraftig af bygning, brun, små øre med knæk, lidt for meget hud oppe ved skuldrene, nogen der har et bud på racen, ja self. under forudsætning af at den er raceren, hvilket jeg jo ikke ved om den er.

Da ejeren fik den sidste år, blev den leveret af nogle mennesker der var der et par dage, størrelsen dengang var ældre end 8 uger skønner vi, den er aldrig set gå tur med, og den kan være meget gøende og virke truende når man går langs med haven. 

Nu har jeg så lige mødt en kvinde der spurgte mig til om jeg vidste hvilken race det er, da hun ikke bryder sig om den og ikke føler sig sikker når hun går der med sin egen hund, flere har faktisk kommenteret den gennem den tid de har haft den.

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, pivpiv skrev:

Shar pei har da mange flere rynker end de to. Jeg tror ikke de er shar pei

en rigtig shar pei har ikke voldsomt mange rynker. Det er kun fordi de er blevet skamavlet/ødelagt som race (ligesom så mange andre racer) hvor det ikke kan blive overdrevet nok, at nogle af dem nu er så sindssygt rynkede. 

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, PinPoynter skrev:

en rigtig shar pei har ikke voldsomt mange rynker. Det er kun fordi de er blevet skamavlet/ødelagt som race (ligesom så mange andre racer) hvor det ikke kan blive overdrevet nok, at nogle af dem nu er så sindssygt rynkede. 

nååå ja det er jo egentligt logisk når man tænker på hvordan racer ødelægges.
Jeg har også kun mødt direkte udstillingshunde af racen må jeg indrømme. Tak for info og øv at endnu en race avles hen imod dårligdomme bare pga et anderledes udseende og man glemmer hvad hunden virkelig er skabt til

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...