Hop til indhold

Han valgte sine historier med omhu...


Aslan
 Share

Recommended Posts

DCH er Danmarks største dressurforening, så de mangler ikke "kunder" i butikken. i "min" afdeling er der ventelister.

 

Private trænere og adfærdsbehandlere er jo nødt til at gøre opmærksom på sig selv og fortælle, hvor dygtige de er.

 

Men det står jo enhver hundejer frit for, hvor han/hun vil træne sin hund eller ikke træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DCH er Danmarks største dressurforening, så de mangler ikke "kunder" i butikken. i "min" afdeling er der ventelister.

 

Private trænere og adfærdsbehandlere er jo nødt til at gøre opmærksom på sig selv og fortælle, hvor dygtige de er.

 

Men det står jo enhver hundejer frit for, hvor han/hun vil træne sin hund eller ikke træne.

mcdonalds har også mange kunder, det betyder jo ikke at det de serverer er kvalitet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg af gode grunde ikke vide :-D

 

Det kommer an på hvilke kriterier man har for toptræning.

 

Den hundeejer som er til kontroltræning og kæft-, trit og retning vil synes træning med belønning er noget vattet noget og den hundeejer som er til positiv motivation vil synes, at kontroltræning og kæft-, trit og retningtræning er noget møg.

 

Hundeejeren som mener, der skal tages individuelle hensyn til hundenes indlæring og ikke oplever dette gjort vil naturligvis ikke mene det er toptræning. Hvorimod den hundeejer som er til "du skal bare" vil opleve de individuelle hensyn som noget vattet og overflødigt bras.

 

Så, jeg kan ikke svare på dit spørgsmål :-D

 

Du får svaret her: Mine venner er ikke konkurrenceinteresserede, det er jeg.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg heller ikke forventet:-)

 

Men både vi og hundene er forskellige. Det er trænere også. Hunde skal også trænes forskelligt. Det er jo også tilladt selv at have indflydelse på, hvordan ens hund skal trænes. Uanset hvor man træner. Det er man bestemt åben for i DCH.

 

Rød markering: Det er jeg absolut enig med dig i!

Som uerfaren hundeejer kan det bare være svært at vide om man selv har ret eller træneren ved bedst.

 

Blå markering: Det er en generalisering, som jeg mener man skal passe på med. Ligesom vi ikke skal skyde alle DcH trænere noget skidt i skoene kan vi ikke generalisere på det gode. For sådan er det altså ikke ude i det virkelige DcH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi du læser enkeltord, jeg læser hele indlæg og hele tråde med indhold rettet mod "amatørerne" i generel betydning, måske?

 

Vær venlig ikke at fortælle mig hvordan jeg læser

 

Eftersom der er frembragt en rimelig enighed om at kompetencerne er spredt fordelt, så er det bl.a. også det vi debaterer.

Og jeg er nysgerrig efter at vide hvorfor man ikek forventer en sådan forskellighed ved hundetrænere, når man ved den forskellighed er tilstede alle andre steder, så at bede om at få nævnt bare én anden ting hvor den forskellighed IKKe er repræsenteret, er ikek andet end en argumentation

.

 

Nå, men jeg er ikke enig med dig i det du har opfattet af indlæggene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi du kun søger på dchś hjemmeside????

 

Tager jeg fejl i, at det var DcH der var oplægget?

 

Hvad med at søge lidt rundtomkring, og rent faktisk gå ud at spørge folk der i forvejen færdes i de kredse, om hvad de enkelte trænere står for??

 

det er det der i min lille verden kaldes at undersøge ting.

 

Jeg har fingeren på pulsen ang. en del klubber, vi slet ikke er kommet ind på her, jeg diskuterer DcH her

 

Og jeg har svært ved at forestille mig at det er anderledes for dig, men måske du forsøger at trække mig et sted hen i denne diskussion? (Positivt såvel som negativt er anturligvis begge en mulighed?)

 

Hvorfor i alverden skulle jeg bruge tid og energi på det?

 

Undersøger du ikke også baggrunden for adfærdsstudier, inden du benytter dig af indholdet, er et nærliggende spørgsmål?

Det samme er da det mindste man kunne forvente man gjorde i sin undersøgelse af enkelte trænere og hundesportsfolk.

 

Når folk går til en person som står for en ekspertise forventer de nok, at der er belæg for tilliden.

 

Hvad "man" kan forvente er sagen uvedkommende, det viser indlæg efter indlæg om inkompetente trænere (når det nu er det emne vi har oppe) gang på gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skulle man?

Hvad siger en masse fancy titler på hunde såvel som trænere om hvad træneren står for, og hvordan træneren "er"?

 

Og som skrevet tidligere, så er dem jeg har med at gøre ikke interesseret i at reklamere for noget som helst.

Dem de er interesseret i at træne, finder ad egne veje frem til dem ganske automatisk. (forudsat man "vil")

 

Men jo. Det kunne man sikekrt nok. Jeg tror bare det vil lulle folk ind i en falsk fornemmelse af sikkerhed og dygtighed, bare fordi der står et eller andet smart navn eller uddannelse under trænerens "profil"

 

Det er ganske gratis selv at undersøge sagerne, og tage ud at kigge på hvad der reelt foregår på træningspladserne og konkurrencepladserne. :blink:

 

OK, DKWiechert vil du hjælpe eller vil du ikke hjælpe hundeejere til at finde disse fantastiske træningspladser?

 

Du siger man selv må undersøge sager gennem sit netværk, spørge folk som har brugt disse trænere, du bliver spurgt, men vil ikke ud med navne på disse fantastiske trænere.

 

Hvis DU ikke er en del af netværket herinde hvem er så?

 

Hvordan er det lige du forestiller dig den almindelige hundeejer skal finde disse dygtige trænere, når du ikke engang vil henvise os, som du har en berøringsflade til gennem dette forum, til disse personer?

 

Sidder du mon i virkeligheden og smågriner lidt i skægget og morer dig med at køre rundt med folk?

 

DU ved, men vil ikke give din info videre, det giver absolut ingen respekt omkring dig...

 

Eller også ved du ikke, men "snakker" bare, det er hvad jeg får ud af dine indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

DCH er Danmarks største dressurforening, så de mangler ikke "kunder" i butikken. i "min" afdeling er der ventelister.

 

Private trænere og adfærdsbehandlere er jo nødt til at gøre opmærksom på sig selv og fortælle, hvor dygtige de er.

 

Men det står jo enhver hundejer frit for, hvor han/hun vil træne sin hund eller ikke træne.

 

Nemlig!

 

Det bedste vil dog være at en hund/hundeejer kommer direkte til en kompetent træner/instruktør og ikke skal rundt om diverse inkompetente trænere først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt sætte mig ind i det med "standarden" i DcH, men det kan man altså også selv hjælpe med til at ændre på (hvis muligheden er der, kan godt se det bliver lidt svært/akavet hvis det er familie foretagende).

 

Den DcH klub vi var i var der både gode og dårlige trænere. Vi blev rykket fra en super hvalpetræner, der trænede med klikker og ofte var på kurser for at høre det sidste nye inden for hunde, og til en træner der mente kvælerhalsbånd var det bedste og ikke havde nogen idé om hvad kontakt var.

Vi markerede vores utilfredshed med denne træner ved at rykke tilbage til den gamle træner. Jeg syntes selv han gjorde en forskel for den klub. Ved hans konstante debatter med de andre trænere fik han faktisk ændret nogle træneres syn på hundetræning og han fik endda nogle stykker af dem med til kurser om klikkertræning og hundeadfærd.

 

Jeg tror stadig nogle DcH klubber er "bagud", men der er altså også nogle der har rykket sig markant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær venlig ikke at fortælle mig hvordan jeg læser

 

Er vi enige om at der var et spørgsmålstegn efter det jeg skrev?

Altså fortæller jeg dig ikke hvordan du læser, men spørger derimod om ikke det var en mulig begrundelse for misforståelserne?

 

Oprindeligt skrevet af DKWiechert viewpost.gif

Fordi du kun søger på dchś hjemmeside????

Tager jeg fejl i, at det var DcH der var oplægget?

Nej. Tager jeg fejl i at fu kun har søgt om information på dch's hjemmesider?

Er det forkert af mig at forvente at man søger mere bredt efter informationer?

 

Og jeg har svært ved at forestille mig at det er anderledes for dig, men måske du forsøger at trække mig et sted hen i denne diskussion? (Positivt såvel som negativt er anturligvis begge en mulighed?)

Hvorfor i alverden skulle jeg bruge tid og energi på det?

Det ved jeg ikke. Jeg spørger om det er din intention, fordi det er hvad jeg umiddelbart kan få ud af dine indlæg.

I så fald er det væsentligt hurtigere bare at spørge direkte, når det er mig man har med at gøre.

 

Undersøger du ikke også baggrunden for adfærdsstudier, inden du benytter dig af indholdet, er et nærliggende spørgsmål?

Det samme er da det mindste man kunne forvente man gjorde i sin undersøgelse af enkelte trænere og hundesportsfolk.

Når folk går til en person som står for en ekspertise forventer de nok, at der er belæg for tilliden.

 

Hvad "man" kan forvente er sagen uvedkommende, det viser indlæg efter indlæg om inkompetente trænere (når det nu er det emne vi har oppe) gang på gang.

 

Fair nok. Så du forventer at folk der udbyder kurser, pr automatik er dygtige folk?

 

Og hvad "man" kan forvente folk gør, er absolut ikke sagen uvedkommende, medmindre vi fortsat vil se at "folk" (Som fællesbetegnelse) stoler blindt på alt og alle.

Men det giver vel penge i kassen ved "professionelle" at blive ved at præge "folk" til små/ingen forventinger?

Det er i alfald den eneste drivkraft jeg umiddelbart kan se man sulle have for at gøre netop dette.

 

Og så er vi tilbage ved en gammel kending: Slå hjernen til og brug den sunde fornuft til at undersøge forholdene og individerne på en træningsplads.

 

OK, DKWiechert vil du hjælpe eller vil du ikke hjælpe hundeejere til at finde disse fantastiske træningspladser?

 

Du siger man selv må undersøge sager gennem sit netværk, spørge folk som har brugt disse trænere, du bliver spurgt, men vil ikke ud med navne på disse fantastiske trænere.

Som allerede skrveet, så ville Aslan næppe få noget ud af at jeg nævnte et par folk i østjylland og vestjylland, ejhelelr ville Aslan få noget ud af at jeg nævnte et par folk der træner jagthundetræning på fyn.

Dem jeg kender er som tidligere nævnt også kun interesseret i at træne med målettede og entusiastiske hundefolk med ambitioner om at nå nogen steder.

Altsammen noget jeg tvivler på ret mange herindefra på nogen måde ville få glæde af.

 

Det sammenholdt med at de par folk slet ikke ønsker nogen reklame burde gøre det soleklart for enhver at jeg ikke er i en position til at hjælpe ret meget med valget af trænere.....herinde.

 

Så at mene at jeg IKKE bidrager ikraft af at jeg er en del af netværke er malplaceret.

Jeg ønsker bare ikke at bidrage med noget der ikke "passer" til behovet.

 

Hvordan er det lige du forestiller dig den almindelige hundeejer skal finde disse dygtige trænere, når du ikke engang vil henvise os, som du har en berøringsflade til gennem dette forum, til disse personer?

 

som jeg tidligere skrev:

I kommer ikke nok ud, eller hva??

 

Vil man møde nogen af dem jeg kender, må man tage ud og finde dem. Jeg tager gerne ambitiøse og/eller entusiastiske folk med ud at kigge. Det tilbud har jeg givet tidligere.

Ret ofte betyder det dog kørsel i et par timer totalt, såvel som en hel dag udenfor i al slags vejr. Og allerede hér springer flere mennesker som regel fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet var som jeg husker det: Hvem har ret?

 

Ja mit svar var ikke godt formuleret.:blink: Men vi har jo begge ret eller uret.

Det kommer an på, hvad man ønsker af sit træningssted. Mine venner er f.eks. ligelade med om hunden sidder lige. Så er det jo irriterende at træneren beder dem om, at få hunden til at sidde lige.

Men nu kommer der familiehold, så er alle forhåbentlig glade.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror stadig nogle DcH klubber er "bagud", men der er altså også nogle der har rykket sig markant.

 

Bestemt og de trænere ude i klubberne som knokler for at få "de gamle" med på det nye fortjener et stor tak, for de har virkelig fået kam til deres hår :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vi enige om at der var et spørgsmålstegn efter det jeg skrev?

Altså fortæller jeg dig ikke hvordan du læser, men spørger derimod om ikke det var en mulig begrundelse for misforståelserne?

 

Det siger vi så :-)

 

Nej. Tager jeg fejl i at fu kun har søgt om information på dch's hjemmesider?

 

Ja, ikke at jeg skylder dig nogen forklaring

 

Er det forkert af mig at forvente at man søger mere bredt efter informationer?

 

Ja. Man kan ikke bare forvente noget af sine medmennesker ud fra sine egne synspunkter

 

Det ved jeg ikke. Jeg spørger om det er din intention, fordi det er hvad jeg umiddelbart kan få ud af dine indlæg.

 

Du har fået mit svar

 

I så fald er det væsentligt hurtigere bare at spørge direkte, når det er mig man har med at gøre.

 

Det er det som regel med de fleste mennesker

 

Fair nok. Så du forventer at folk der udbyder kurser, pr automatik er dygtige folk?

 

Jeg sætter lige kommunikationen ind vedrørende ovenstående spørgsmål:

 

Citat DKWiechert:

Undersøger du ikke også baggrunden for adfærdsstudier, inden du benytter dig af indholdet, er et nærliggende spørgsmål?

Det samme er da det mindste man kunne forvente man gjorde i sin undersøgelse af enkelte trænere og hundesportsfolk.

Når folk går til en person som står for en ekspertise forventer de nok, at der er belæg for tilliden.

 

Hvad "man" kan forvente er sagen uvedkommende, det viser indlæg efter indlæg om inkompetente trænere (når det nu er det emne vi har oppe) gang på gang.

 

Og hvad "man" kan forvente folk gør, er absolut ikke sagen uvedkommende, medmindre vi fortsat vil se at "folk" (Som fællesbetegnelse) stoler blindt på alt og alle.

 

I den relevante debat som starter med frustrationer omkring en DcH træner, synes jeg det er irrelevant hvad man kan forvente af "folk" = hundeejere.

 

 

Men det giver vel penge i kassen ved "professionelle" at blive ved at præge "folk" til små/ingen forventinger?

 

Hvor skulle jeg vide det fra, der er såvidt mig bekendt ikke lavet nogen statistik over det.

 

Det er i alfald den eneste drivkraft jeg umiddelbart kan se man sulle have for at gøre netop dette.

 

Det er muligvis din alder der hæmmer dig der - med "man" hvem præcist mener du så?

 

Og så er vi tilbage ved en gammel kending: Slå hjernen til og brug den sunde fornuft til at undersøge forholdene og individerne på en træningsplads.

 

Du nedgør andre med denne kommentar efter min mening.

 

 

Som allerede skrveet, så ville Aslan næppe få noget ud af at jeg nævnte et par folk i østjylland og vestjylland, ejhelelr ville Aslan få noget ud af at jeg nævnte et par folk der træner jagthundetræning på fyn.

Dem jeg kender er som tidligere nævnt også kun interesseret i at træne med målettede og entusiastiske hundefolk med ambitioner om at nå nogen steder.

Altsammen noget jeg tvivler på ret mange herindefra på nogen måde ville få glæde af.

 

Det er vel ligegyldigt hvorvidt du forventer Aslan eller andre kan få noget ud af disse træneres dygtighed.

Og det er ikke din vurdering af hundeejeren der gælder når du bliver spurgt efter dygtige trænere!

 

Jeg synes du er arrogant og nedladende i din vurdering af dine meddebattører.

 

Det sammenholdt med at de par folk slet ikke ønsker nogen reklame burde gøre det soleklart for enhver at jeg ikke er i en position til at hjælpe ret meget med valget af trænere.....herinde.

 

OK, jeg vælger så at tage dine udgydelser som en gang varm luft...

 

Behold dine dygtige trænere for din egen mund, hvis de overhovedet findes, men lad venligst være med i fremtiden at gøre nar af meddebattører for ikke at kunne finde frem til disse fantastiske trænere, som har nok at lave og du i øvrigt vil beholde for dig selv.

 

Så at mene at jeg IKKE bidrager ikraft af at jeg er en del af netværke er malplaceret.

Jeg ønsker bare ikke at bidrage med noget der ikke "passer" til behovet.

 

Bull....

 

Ven, det er ikke op til dig at vurdere behovet. Og hvem ved - muligvis kunne en af disse fantastiske trænere få en hundefører ud af Aslan og os andre som selv DU kunne respektere?

 

Vil man møde nogen af dem jeg kender, må man tage ud og finde dem. Jeg tager gerne ambitiøse og/eller entusiastiske folk med ud at kigge. Det tilbud har jeg givet tidligere.

Ret ofte betyder det dog kørsel i et par timer totalt, såvel som en hel dag udenfor i al slags vejr. Og allerede hér springer flere mennesker som regel fra.

 

Så kunne du vise din gode vilje og gøre mine fordomme om dig til skamme ved at arrangere en dag med fælleskørsel ud til en af disse fantastiske trænere. Derved får du skilt bukkene fra fårene, hvis du mener dette er dit job, og får spredt det glade budskab om træning til alle ambitiøse og seriøse hundeejere.

Ide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mit svar var ikke godt formuleret.:blink: Men vi har jo begge ret eller uret.

Det kommer an på, hvad man ønsker af sit træningssted. Mine venner er f.eks. ligelade med om hunden sidder lige. Så er det jo irriterende at træneren beder dem om, at få hunden til at sidde lige.

Men nu kommer der familiehold, så er alle forhåbentlig glade.:-D

 

Det er de nok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kunne du vise din gode vilje og gøre mine fordomme om dig til skamme ved at arrangere en dag med fælleskørsel ud til en af disse fantastiske trænere. Derved får du skilt bukkene fra fårene, hvis du mener dette er dit job, og får spredt det glade budskab om træning til alle ambitiøse og seriøse hundeejere.

Ide?

Ud til trænerne, nej.

Men ud til steder hvor disse trænere færdes og afprøver deres færdigheder gerne.

 

Fælleskørsel, med mange folk, nej. Det gider jeg ganske enkelt ikke.

Enkelte folk der "vil" mere end bare familiehund tager jeg gerne med ud.

 

 

Til resten:

 

Kunne det tænkes at dine fordomme om mig er baseret på at du flår ting ud af kontekst, og faktisk gør det hver eneste gang jeg deltager i en debat?

Kunne det tænkes at det du mener er arrogant og nedgørende fra min side af, er din egen arrogante og nedgørende måde at besvare mine indlæg på?

 

Personligt er jeg fuldstændig ligeglad hvad dine fordomme om mig angår, jeg vil dog endnu engang bede dig lade være med at hive mine indlæg ud af kontekst og istedet forholde dig til helheden i hvad jeg skriver.

Men hvad. Dine fortræffeligheder er vel ikke andet end velbetalt "varm luft", ligesåvel som mine erfaringer og bekendtskabskreds er det.

Eneste forskel er at jeg ikke har en hjemmeside hvor jeg reklamerer for en tempereret portion gasblanding.

 

Var dét arrogant og nedgørende nok som svar, eller skal der mere til for at holde fordommene vedlige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ahr ikke læst alle indlægene!

Men en af de ting som gør mig ked af det, er at man ud fra sine oplevelser i en enkelt klub konkluderer at DcH er gammeldags og trænerne er uduelige!

Sådan er det IKKE der findes rigtig mange rigtig gode trænere i DcH

Tag ud og se på stedet før du starter snak med trænerne og med hundeførere, bestem dig så!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud til trænerne, nej.

Men ud til steder hvor disse trænere færdes og afprøver deres færdigheder gerne.

 

Fælleskørsel, med mange folk, nej. Det gider jeg ganske enkelt ikke.

Enkelte folk der "vil" mere end bare familiehund tager jeg gerne med ud.

 

OK, så ved "folk" nu at det er en mulighed :-)

 

Måske skulle du så lige definere hvad "familiehund" indebærer...

 

Til resten:

 

Kunne det tænkes at dine fordomme om mig er baseret på at du flår ting ud af kontekst, og faktisk gør det hver eneste gang jeg deltager i en debat?

 

Det mener jeg faktisk ikke jeg gør... Jeg tager nogle sætninger ud og reagerer på dem, men ud fra det øvrige du skriver også.

 

Min "fordom" hvad dig angår går på at du konstant distancerer dig fra dine meddebattører og giver et indtryk af, at de ikke er seriøse nok, ikke gode nok til at finde f.eks. dygtige trænere, samtidig med at du så ikke vil være behjælpelig med at sprede din viden om disse træneres tilholdssteder.

Det er min eneste fordom, som du har dine om - skal vi sige adfærdsbehandlere...

 

Kunne det tænkes at det du mener er arrogant og nedgørende fra min side af, er din egen arrogante og nedgørende måde at besvare mine indlæg på?

 

Nej. For det er ikke specielt overfor mig, jeg synes du er nedladende og arrogant.

 

Jeg har på intet tidspunkt som du skrevet om dig/andre at der ikke bliver brugt sund fornuft og de andre prædikater du hæfter på folk herinde.

 

Hvis du opfatter mig som arrogant, kan jeg forsikre dig for, at det ikke er min hensigt at være arrogant eller at nedgøre andre og at jeg beklager hvis du eller andre føler jer nedgjort af mig.

 

Personligt er jeg fuldstændig ligeglad hvad dine fordomme om mig angår, jeg vil dog endnu engang bede dig lade være med at hive mine indlæg ud af kontekst og istedet forholde dig til helheden i hvad jeg skriver.

 

Hvilket jeg også gør. Jeg besvarer stort set dine indlæg afsnit for afsnit.

 

Men hvad. Dine fortræffeligheder er vel ikke andet end velbetalt "varm luft", ligesåvel som mine erfaringer og bekendtskabskreds er det.

 

Det må du mene som du vil...

 

Eneste forskel er at jeg ikke har en hjemmeside hvor jeg reklamerer for en tempereret portion gasblanding.

 

Der er vist mere end den forskel på os to, men fred med det, du har ret til at mene hvad du vil :-D

 

Var dét arrogant og nedgørende nok som svar, eller skal der mere til for at holde fordommene vedlige?

 

Det var perfekt hvis arrogance alene var målet

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...